Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Ohja, heb ik ook nog gehad, de R6. Ook fantastisch maar 2 goldtops leek me overkill. Onzin natuurlijk, what was I thinking. Worden R6's überhaupt nog gemaakt?
Ik zit al een tijdje op het spoor van een '72 goldtop die in Duitsland wordt aangeboden maar veel te veel, had gehoopt dat de prijzen wel weer naar beneden zouden gaan but no dice dus het blijft bij plaatjes kijken.
Ook zo'n periode waarin de Gibsons een slechte naam hebben maar ondertussen gewoon keihard mee zijn gestegen.

Zo'n R6 Goldtop is één van de weinige Gibsons waar ik slappe knieën van krijg. Mijn vriend, die nog geen 600 meter verderop woont, heeft een 71 Goldtop met P90's met een voor mij redelijk chunky neck. Desondanks speelt hij makkelijk. Die gitaar heeft ook een enorme vibe en sustain, wat maar weer bewijst dat seventies Gibsons erg goed kunnen zijn. De P90's zijn wel supergevoelig en hissen dat het een lieve lust is, qua afscherming kan dat wel beter, maar wat een sound. Ik heb al zo vaak geprobeerd die gitaar te kopen. Dat is nou zo'n plank waar de mojo vanaf druipt. Hij kan er echter geen afstand van doen, ook al speelt hij niet meer in bands. Dat begrijp ik volkomen.