Het is overdrachtelijk bedoeld he, ik dacht dat dat wel duidelijk was but not obviously.
Ik zei al, ik kan weinig zeggen over kwaliteit in het algemeen, enkel over de gitaren die ik heb maar het is natuurlijk niet ok als nieuwe producten flaws vertonen. Bovendien ben ik makkelijk, ik vind het vanzelfsprekend om een nieuwe gitaar af te stellen en desnoods te buffen, dingetje aan te draaien of iets anders overkomelijk te fixen. Ik krijg zelfs gitaren van gerespecteerde luthiers terug die ik nog even bij moet werken. Het hoort niet maar er hoort zoveel niet, fact of life. De een kan daar beter mee om gaan dan de ander natuurlijk.
Maar wat ik zeg, ik wil bepaalde dingen in een instrument horen. Een secondary attack na de initial decay met diphthong bijvoorbeeld, vierkant hoog zonder brittle rafels en geen woosh in het laag en bij een akoestisch gitaar wil je de windingen van de lage snaren horen, bij wijze van. Een sustain die niet langzaam mindert na de 14.
Als ik een gitaar uit een rek haal die DIE eigenschappen heeft maar een los fretje, dan sla ik die wel zelf even vast.
Ik denk dat ik daar vrij alleen in sta want daar gaat nooit de discussie over, het gaat over slechte afwerking en gelijk heb je natuurlijk.

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers