Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 16 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 154
    Senior Member

Standaard

Een Mayones kost tegen de 3 ruggen, je hebt voor de helft daarvan al een echt heel goede Ibanez Prestige. Echt heel goed. Ik heb al pfff 1t jaar ofzo een RG3120, was geloof ik 1200 oid. Super gitaar echt. Ooit een SZ520QM gehad (eerste priductiejaar) voor 550 oid, nooit weg moeten doen. Dat kin gewoon niet zoveel gitaar, zo mooi, zo strak afgrwertk, voor dat weinige geld

Senior Member

Standaard

Tegenwoordig zijn de mayones gitaren ook steeds "luxer" qua specs, en vooral ook qua prijs; paar jaar geleden had je een Regius (zonder flamed maple en zo) voor €1700,-. Nog best geld, maar lang geen 3 ruggen.

Maar ik vind het geen slechte gitaren hoor, maar die oudere wizard necks van die RG's zijn niet mijn smaak, alhoewel die RG 5-nogwat die ik ooit had een leuke gitaar was, supernette shark inlays.
    Zo'n S, die dunne body dingen, dat vind ik niks; klinkt nergens naar vind ik.

Senior Member

Standaard

Nooit een Mayones in m'n handen gehad, maar op basis van specs en uitstraling maken ze me wel nieuwsgierig...
    Heb wel een paar Ibanezzen gehad (RGR570, S420 en 2 JS Customs). Vond ze eigenlijk allemaal niks, behalve mijn eerste JS (en zwaar gehavende BTB. Dat ding was niet om aan te gluren maar speelde als boter. Als ik die terug kon kopen (voor het bedrag waarvoor ik 'm verkocht heb) deed ik het meteen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Tegenwoordig zijn de mayones gitaren ook steeds "luxer" qua specs, en vooral ook qua prijs; paar jaar geleden had je een Regius (zonder flamed maple en zo) voor €1700,-. Nog best geld, maar lang geen 3 ruggen.

Maar ik vind het geen slechte gitaren hoor, maar die oudere wizard necks van die RG's zijn niet mijn smaak, alhoewel die RG 5-nogwat die ik ooit had een leuke gitaar was, supernette shark inlays.
    Zo'n S, die dunne body dingen, dat vind ik niks; klinkt nergens naar vind ik.
    S modellen vind ik ook niets. Maar de meeste RG Prestige modellen, RGD, RGA, de IX serie, zelfs veel van de Premium modellen, zitten echt super gitaren tussen. Maar goed, ieder zijn ding. En als je ding niet Ibanez is, ben je stom.

Senior Member

Standaard

Mocht ik nu een superstrat willen, dan zou ik het een en ander van Caparison willen checken. Ik heb maar 1 speelervaring met dat merk, en was een "goedkope" versie, en die was te gek.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Nooit een Mayones in m'n handen gehad, maar op basis van specs en uitstraling maken ze me wel nieuwsgierig...
    Heb wel een paar Ibanezzen gehad (RGR570, S420 en 2 JS Customs). Vond ze eigenlijk allemaal niks, behalve mijn eerste JS (en zwaar gehavende BTB. Dat ding was niet om aan te gluren maar speelde als boter. Als ik die terug kon kopen (voor het bedrag waarvoor ik 'm verkocht heb) deed ik het meteen.
    Dude, dat zijn ook niet echt de toppers hoor die je noemt. Ik heb ook een RGR570 gehad, met van die spikkeltjes disco blauw, echt een ruk gitaar. Snel weer verkocht. Mijn favo gitaar met tremolo voor in E standaard is een RG3120, dat speelt pas als boter. Echt niet te vergelijken. Je moet ook niet vergeten dat Mayones misschien 10 modellen heeft, en Ibanez zo'n 70 (en dan neem ik niet eens de historische modellen mee). Varierend van 300 EUR tot 3000. Dus je moet wel een beetje weten waar je moet zoeken.

Senior Member

Standaard

Dat is meteen het probleem van ibanez, zo veel verschillende zooi. Het is net opel

Senior Member

Standaard

Nog ff gekeken, maar die RG's hebben nog steeds alleen van die wizzard nekjes van 18-19mm dikte bij fret 1, da's dun.

Edit: Die kiko signature lijkt me wel wat, op papier, hals is iets dikker in ieder geval. Wel prijzig overigens.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 2 augustus 2017 om 13:59

Senior Member

Standaard

Heb hier een vroege Mayones en een jaren 90 RG550 (van die dingen lees je ook dat iedereen ze ophemelt). Voor wat ik er voor betaalt heb is de RG prima hoor, maar hij wint het echt bij lange na niet van de Mayones. Geweldige gitaar is dat. Wil zelf ooit nog wel eens een Skervesen, ook al eens op gespeeld en die spelen ook echt super.

Senior Member

Standaard

Skervesen....ook al weer zo'n van Blackmachine gejatte headstock, die op hun beurt weer een Parker Fly headstock op zijn kop hebben gezet met een extra puntje eraan
    Ik heb niet zo'n moeite met dit soort kopieergedoe (headstock vorm is moeilijk te bedenken en dat het er ook nog goed uit ziet), maar ik vind het wel jammer dat er heel veel van dit soort "metalgitaren" op de markt zijn met allemaal dezelfde body vorm én headstock vorm.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten