3 zonverbrande Gibsons.
![]()
3 zonverbrande Gibsons.
![]()
Laatst gewijzigd door Pepe; 27 juli 2017 om 16:56
Ha, dat red ik momenteel ook nu ik naast mijn eigen LP op wat gitaren van een kennis pas ('67 ES3nogwat en '79 SuperV)
![]()
![]()
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan mag jij op m'n kids passen, pas ik op die gitaren, Oke? 😆😆
Natuurlijk. Ik heb de '65 jazzmaster, '72 Gretsch Chet Atkins en de Martin D42 er ook ff bijgezet voor je
Neemt toch allemaal net iets te veel ruimte in volgens mijn vrouw.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De linker is de Keb Mo.
Ik heb toch best een hele rits akoestische gitaren moeten afwerken voor ik erachter kwam WAT ik precies zocht. Ik ben geen dreadnought man, dat is wel duidelijk.
Moest een tijdje vissen op Ebay want uit de productie maar het was het wachten waard vind ik.
Wat zie je dat goed! De vorige eigenaar had er een Tonepros opgezet waar ik op de een of andere manier altijd mee bleef worstelen, ik had dit ding nog, van een oude SG, en zowaar, geen omkijken meer naar.
Ik ben uitgekomen bij L00 achtigen en zowaar vrede gesloten met dreads sinds ik een J45 gebouwd heb (denk dat de slope shoulder mij over de streep heeft geholpen). Is een 12 fretter zo'n groot verschil met een 14fretter? Meer respons bij lage akkoorden of waar zit dat in?
Op een 12 fretter zou ik toch iets tekort komen, dus zou ik dan nog die 14 fretter moeten kopen.
Zit toch eigenlijk steeds vaker in het hoog te pielen acoustisch.
Jammer, want zo een 12 fretter oogt vaak beter.
Vroeger was de toekomst beter.
Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret
Kwa klank, geen idee, je zou dan 2 dezelfde gitaren met 12 en 14 moeten bouwen denk ik?
Afgaande op mijn 12 fretters vs de 14's, minder string tension en een overall minder afstandelijke feel, wat directer en organischer vs de meer piano achtige dreadnoughts.
Ik heb de LG-2 overwogen, juist om die 14 frets maar in de praktijk ga je andere oplossingen vinden als je ruimte boven te kort komt.
Laatst gewijzigd door Pepe; 27 juli 2017 om 19:15
Favorieten/bladwijzers