Als je ECHT veelzijdigheid zoekt bouw je een Line6 variax module in, dat is andere koek dan een splitje hier & daar .
In combinatie met een sustainer.. who needs keyboards.
Als je ECHT veelzijdigheid zoekt bouw je een Line6 variax module in, dat is andere koek dan een splitje hier & daar .
In combinatie met een sustainer.. who needs keyboards.
Hier had uw advertentie kunnen staan
Of gewoon een lp junior en alles uit je aanslag en positie.
Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk
147-c Guitars
Meest veelzijdige gitaar is de Telecaster volgens mij. Maar ik heb begrepen dat het allemaal in de vingers zit.
hi Sebas
the inlays zou je met Plexiglas en ledjes kunnen doen zonder dat je nu veel ruimte in je neck hoeft te maken , luminlay is ook een mooie oplossing hiervoor, werken met een Rotary Switch vind ik zelf vrij irritant omdat je niet ziet in welke stand je Staat Maar als je chickenhead knop gebruikt is dat probleem ook weg
ik zal aan Marcus van Engelen vragen of hij een Schema kan tekenen voor jouw schakeling (kan waarschijnlijk simpeler), doe ik wel even via Face ook aangezien Marcus op vakantie is (hij doet dat vanuit zijn hoofd dus dat hoeft niet uit te maken )
life sucks and then you die
+1 variax :-D
Mijn eerste zelfbouw, een Warmoth parts-caster, is een soort 'alleskunner' met teveel knopjes en foefjes en dingetjes. 3 EMG pickups, een mid boost, individuele volume knoppen, en piezo brug met 3-band EQ.
Ik ben nu steeds meer van de 'een ding goed' school en wat minimalistische ingesteld, moet ik zeggen, en er zijn heel weinig humbuckers die split echt goed klinken. Ik zou dan eerder een parallel vs. series switch inbouwen per humbucker (push/push volume of tone), en dan een klassieke 5-way. Kan je meteen zien hoe het in is gesteld. Wat ik ook makkelijk vind is 3 mini switches (on/off), waarmee je elke pickup aan of uit kan zetten. Heel snel te switchen met een hand (werk prima), en ook hier duidelijk zichtbaar wat geselecteerd is.
mee eens hoor, maar we moeten allemaal door de fase heen dat we een gitaar willen hebben die alles kan, en soms komen we dichtbij en uiteindelijk eindigen we met een heleboel gitaren die individueel goed zijn in hun eigen ding
ik heb een paar gitaren die wat meer dan gemiddeld kunnen maar dat is tegenwoordig beperkt tot wat jij beschrijft , 5weg superswitch + 2 push pulls en hierdoor kan ik van vette humbucker naar glassy singlecoil
de gitaren met sustainer en piezo's zijn weer wat simpeler, juist omdat piezo en sustainer integreren al genoeg problemen oplevert
life sucks and then you die
Ik heb een periode bijna uitsluitend op een strat, of juist een LP, of juist een tele gespeeld. Met mijn Van Halen tribute speel ik op gitaren met alleen een brugelement, volume knop en een Floyd die alleen naar beneden kan dus ook lekker simpel. De no nonsense instelling van die instrumenten Maakt dat je erg goed wordt in dynamiek uit je spel halen in plaats van je sounds en daar heb ik (op aanraden van Leendert Haaksma trouwens) erg veel van geleerd en mijn spel enorm mee opgekrikt. Echter heb ik daarmee ook de specifieke karakters van die sounds leren kennen en hoor ik steeds vaker specifieke gitaren in mijn hoofd (of op plaat) die ik wil nabootsen.
Mijn gitaarcollectie is op gegeven moment gestegen tot over de 40 stuks maar daar werd ik niet bepaald beter van. Momenteel ben ik juist zoveel mogelijk op dezelfde gitaren aan het spelen omdat ik merk dat het goed kennen van een enkel instrument maakt dat je beter speelt. Dat betekend in mijn geval dat ik soms wat sounds mis die ik wel graag zou willen hebben. Vandaar mijn alleskunner zoektocht.
Favorieten/bladwijzers