ik heb les van de man omwille van precies de slag/ritme/groove hij mag er van mij wel even bij..
ik heb les van de man omwille van precies de slag/ritme/groove hij mag er van mij wel even bij..
Disco of funk slaggitaar is goed om te oefenen als je je slagkunsten wil verbeteren.
ik sla er wat aan af de laatste tijd haha
allerlei slagjes, vooral dempen dempen dempen.. op t juiste moment
![]()
Spelen is altijd wel leuk, ook al is het hoempapa ook al is het muziek waar je doorgaans niet naar luistert.
Ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben
ik ben helemaal geen funk gitarist,..ik speel fingerstyle, beetje traverse picking, wat bluegrass, ik speel akoestisch en dan vooral begeleiding van mijzelf omdat ik zo graag zing
Maar door de funk/groove/slag/bas dingen die ik nu leer, ga ik veel gecontroleerder spelen merk ik. waar ik nog moeite moest doen soms gaat het steeds meer vanzelf
In de workshop die ik afgelopen zaterdag bijwoonde ( met o.a. digmon uit de filmpjes hierboven maar ook Jan Kuiper, Eddy Zoey, en Paulus Schäfer) werd op een bepaald moment wel iets gezegd waar ik het dan weer wel mee eens ben.
Het ging over oefenen, hoe lang doe je dat, hoe doe je dat
en daar zei Jan Kuiper over, speel..speel ..speel.. oefen wat je leuk vindt.. pak mee wat je mee kunt pakken
alles wat je leert kom je weer tegen op een bepaald moment,..ineens valt het op zijn plek
en dat herken ik helemaal..nee ik ga niet "the man" zingen van Johnny cash, ( die stem he...zo n nummer vraagt om iets zwaars en doorleefds niet om een "gladde vrouwenstem") maar de slag die er in zit..die is nog in het geheel niet zo makkelijk..en als ik dat dan weer in de vingers heb merk ik dat ik het wel degelijk weer meeneem in andere dingen die ik speel
Hij wordt in dit topic maar één keer genoemd en dat is een schande.. Malcom Young.... bepaalde met zijn slag de hele sound van AC/DC.
Ik heb ook begrepen dat de meeste licks van hem kwamen... erg creatief met A D G!!
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
raad ik je Paulo Mendonca aan.
album "Different Phases"
scholing slaggitaar in een rock/funk benadering
https://youtu.be/86bESHyqIwE?t=231
en nog een:
Laatst gewijzigd door showband; 10 juli 2017 om 11:02
te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40
beter in beeld:
kan het ook akoestisch:
(hij is DE king! *hail*)
Laatst gewijzigd door showband; 10 juli 2017 om 12:00
te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40