Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 20 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 193
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    NLF is gonna rock ya! All aboard, all aboard, whohoooo, hoohooooo, hoohooo, come on boy join me for a riiiiiiide....
    Last train to trancentral!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Waarom moet ik denken aan de kerstfilm, the Polar Express?
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

The KLF, nostalgie uit eind jaren 80.

EDIT: begin jaren 90 zelfs:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Last train to trancentral!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yeah baby yeah!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    NLF is gonna rock ya! All aboard, all aboard, whohoooo, hoohooooo, hoohooo, come on boy join me for a riiiiiiide....
    Zoiets vind ik dan wel gaaf, met alleen maar een snoer tussen gtr met 1 pickup en de amp. Basic benadering. Maar is natuurlijk allemaal afhankelijk van genre enzo :-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Zoiets vind ik dan wel gaaf, met alleen maar een snoer tussen gtr met 1 pickup en de amp. Basic benadering. Maar is natuurlijk allemaal afhankelijk van genre enzo :-)
    Hier speciaal voor jou, een complete remix inclusief snoeiharde gitaren van een andere dance kraker:

/
    #schaamtelizezelfpromotie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Nog even ter aanvulling: Het is bij een discussie als deze inderdaad wel goed te weten waar we het over hebben. De ME-5 en de ME-50, het scheelt maar een cijfer maar de apparaten verschillen als dag en nacht. De ME-5 is de eerste multi fx floorprocessor van Boss en is rond 1989 uitgebracht. De ME-50 is pas jaren later uitgekomen.

Nog belangrijker: de ME-5 bevat op de delay/galm sectie na allemaal analoge effecten terwijl de ME-50 volgens mij geheel digitaal is en gebaseerd is op moddeling.
    Dan zou het zomaar eens kunnen dat ik een ander apparaat geleend heb, want ik kon verschillende versterker modellen kiezen. Hij zou sprekend op mijn GX-700 moeten lijken, maar dan als vloerversie. Dit bleek overigens maar gedeeltelijk te kloppen.
    Mijn excuses alvast Brad. Toen ik die ME-5 zag dacht ik direct "dat is 'm..!!" en dat heb ik met de ME-50 nog steeds niet.

Voor degenen die dit topic interessant vinden waaronder The Silent majority club, post ik hier een fragment uit een nummer van mij waarbij ik het bewuste behoorlijk overstuurde overdrive geluid uit de ME-5 gebruik. Ik speel hier eerst slaggitaar met volle open akkoorden en daarna tokkel ik en gebruik wederom volle open akkoorden waarbij ik de snaren uit laat rinkelen.
    Ik persoonlijk vind het rijk, vol en strak genoeg klinken zonder lelijke rochel.

https://soundcloud.com/brad-524926423/analog-overdrive
    Tja...... ik vind die gitaar nog steeds niet lekker klinken, hij klinkt nogal dood. De zang vind ik dan weer wel prima, beetje Lou Reed en diens vrienden/vijanden.

Ja, dat klopt ook wel. Er wordt tegenwoordig ook wel erg moeilijk gedaan over gitaargeluid.
    Heeft veel te maken met hoe het in de mix uitpakt.

Vroegah dacht ik altijd dat een JMP en een Plexi hetzelfde waren..... (b)lijkt niet zo te zijn.

Senior Member

Standaard

Frampton speelde in die tijd toch niet op een simpele gitaar-kabel-amp setup...??

Standaard

Dan heb je vast niet de moeite genomen om hemzelf te programmeren. Ik heb de ME-5 overigens helaas zelf pas relatief laat ontdekt en dus alleen tweede hands gekocht. En ook ik was geschokt over de meeste geluiden die de vorige eigenaar erin had gezet.

Ik ben overigens niet bij Boss blijven hangen, Ik ben begonnen bij Pearl en Ibanez op effectgebied. Ik vond Ibanez te metaalachtig en Pearl hoewel mooi te modderig.
    Ken je deze dan ook nog Brad?
    http://diy-fever.com/reviews/effect-reviews/boss-be-5/
    Ik ben 25 jaar geleden hier mee begonnen, geen idee of goed klonk, maar ik vond het prachtig! Over een 2x12 Transistor amp (Yamaha VR 5000 meen ik..,whatever) Heel praktisch in ieder geval en zo lekker klein op het podium achteraf gezien

Banned

Standaard

Ja die heb ik uitgeprobeerd bij de plug en hij is ook programmeerbaar dacht ik. De effecten die erin zitten klinken prima. Alleen de ME-5 heeft meer effecten en meer programmeer mogelijkheden. Al met al een goede keus ook die BE-5.

De chorus vond ik mooier dan die in de ME-5 als ik het mij goed herinner.
    Laatst gewijzigd door Brad; 20 juni 2017 om 21:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten