Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 193
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik moet hier zo om lachen dat generd... ga toch spelen lui.
    Dit. Overigens halen meestal goede gitaristen uit bijna alles wel een acceptabel tot zeer goed geluid. Ik dacht een miskoop te hebben met de Roland VG88 qua metalsound, tot de gitarist van Exivious / Cynic mij zijn patches gaf. En ik heb vroeger jarenlang een voor die tijd goede sound (metal) gehad met diverse Boss multifx

Banned

Standaard

Nog even ter aanvulling: Het is bij een discussie als deze inderdaad wel goed te weten waar we het over hebben. De ME-5 en de ME-50, het scheelt maar een cijfer maar de apparaten verschillen als dag en nacht. De ME-5 is de eerste multi fx floorprocessor van Boss en is rond 1989 uitgebracht. De ME-50 is pas jaren later uitgekomen.

Nog belangrijker: de ME-5 bevat op de delay/galm sectie na allemaal analoge effecten terwijl de ME-50 volgens mij geheel digitaal is en gebaseerd is op moddeling.

Senior Member

Standaard

Oh, je leest dus mijn posts wel,alleen reageert dus nooit inhoudelijk. Dat verklaart een hoop. Thanx
    147-c Guitars

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    niet eg boeie allemaal......
    maar brad ga je hier nog een liedje van maken en krijgen wij forrrrumleden het ook te horen ,als het af is ?
    Voor degenen die dit topic interessant vinden waaronder The Silent majority club, post ik hier een fragment uit een nummer van mij waarbij ik het bewuste behoorlijk overstuurde overdrive geluid uit de ME-5 gebruik. Ik speel hier eerst slaggitaar met volle open akkoorden en daarna tokkel ik en gebruik wederom volle open akkoorden waarbij ik de snaren uit laat rinkelen.
    Ik persoonlijk vind het rijk, vol en strak genoeg klinken zonder lelijke rochel.

https://soundcloud.com/brad-524926423/analog-overdrive
    Laatst gewijzigd door Brad; 20 juni 2017 om 08:41

Senior Member

Standaard

Dit klinkt dan weer totaal anders en vele malen beter. Meer helderheid (da's smaak) maar ook veel meer definitie naar mijn mening.

Dit is volgens mij ook compleet anders opgenomen.

Edit: nog een keer beide bestanden beluisterd. Bestand 1 is veel meer dichtgesmeerd. Wat een verschil. Bestand 2, niet mijn geluid, maar verder prima.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 20 juni 2017 om 08:57
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb deze dvd. Maar ik bedoelde eigenlijk meer dat Brad alleen 'Marshall' kent, kennelijk. Maar dat zijn er nogal wat, ook qua klank...

Dat zijn geen JCM800's hoor, eerder iets van JMP's.
    Je hebt gelijk. Ik had niet helemaal goed gekeken, zijn JMP's . Zo'n JMP heb ik trouwens zelf ook. Klopt helemaal wat je zegt: "Marshall" kan echt van alles en nog wat zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Hij zei net tegen mij dat het niet de 30 maar zijn pro junior is.
    Klinkt het nog steeds goed. Ik heb me trouwens nooit zo gerealiseerd dat veel gitaar partijen die ik van platen ken wel eens op een lapsteel gespeeld zouden kunnen zijn (daar waar ik altijd dacht dat het gewone elektrische gitaren waren).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Overigens halen meestal goede gitaristen uit bijna alles wel een acceptabel tot zeer goed geluid.
    Ja, dat klopt ook wel. Er wordt tegenwoordig ook wel erg moeilijk gedaan over gitaargeluid.

Senior Member

Standaard

NLF is gonna rock ya! All aboard, all aboard, whohoooo, hoohooooo, hoohooo, come on boy join me for a riiiiiiide....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Je hebt gelijk. Ik had niet helemaal goed gekeken, zijn JMP's . Zo'n JMP heb ik trouwens zelf ook. Klopt helemaal wat je zegt: "Marshall" kan echt van alles en nog wat zijn.
    Enige amp waar ik echt spijt van heb dat ik hem ooit weggedaan heb.

Een JMP mkII 50 watter uit, als ik het me goed herinner, 1978. Rond 1994 gekocht bij feedback in den haag. 900 gulden. Rechtop in een plunjezak met de trein opgehaald. Deel van het logo was afgebroken en het was dus een "Marsh" geworden. Geniale versterker waarvan ik de crunch heel erg mooi vond (was wel pre-internet, dus niet heel veel vergelijkingen)
    147-c Guitars

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten