Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 20 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 193

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Maar, wees eerlijk, het is toch ook een schitterend topic?
    Waarbij de titel 'Analoge overdrive vs buizen overdrive' al niet echt handig gekozen is :-) Gelukkig bedoelde TS niet digitale vs analoge overdrive want dan zaten we denk ik zo over de 100 reacties. Dit is geen discussie maar puur een smaak kwestie wat verder natuurlijk prima is. TS is waarschijnlijk lekker van het zonnetje genieten en dat vind ik een strak plan... straks nog even bandjes kijken in Hoorn (Hoornse Stadsfeesten).

Senior Member

Standaard

Ts zal niet van de zon aan het genieten zijn. Als hij ergens veel over klaagt is het wel de zon en de warmte (naast al het andere)
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik was vd week bij Dijkman, pedaaltje uitgeprobeerd (en gekocht, Xotic SL om het enigszins on topic te houden), ik zag de AC10 staan en probeerde hem uit. Fucking hell, zelfs met de treble dicht had ie nog veel te veel hoog. De verkoper komt erbij staan. "Veel beter dan Vox wordt het niet he" zegt ie. Ik zeg, wat een pinnig kreng, dat heeft helemaal niks met een oude Vox te maken.
    Ja, zegt ie, maar als u ECHT het oude geluid van een Vox wil, dan moet u deze eens proberen! Hij wees op de digitale modeling Vox.
    Die ken ik, zeg ik.. je maakt een grapje zeker.
    Nee, zegt ie... je kan er zelfs een originele Fender en Marshall uit halen, ik heb hem zelf.

Da's ook het voordeel van online kopen, geen bullshit aan te moeten horen.
    (en nog wat tekens..)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Maar, wees eerlijk, het is toch ook een schitterend topic?
    Ik was ook een beetje sarcastisch he

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Wat is de discussie? Twee soundjes waarbij TS de voorkeur heeft voor de eerste. We zijn het er allemaal over eens dat de opnamekwaliteit te wensen over laat en daarbij zachtjes tokkelen van akkoorden nou niet echt een goed beeld geeft. Informatie over versterker, gitaar, instellingen, mics, ruimte e.d is niet echt helder dus wat valt er verder nog te beoordelen?

Buizenoversturing klinkt te gek als wel oversturing middels pedalen. Analoog heeft daar verder niets mee te maken, buizen zijn ook analoog namelijk. Daarbij heb ik ook hier het idee dat TS op huiskamer volume speelt en dat geeft voor TS en ons dus ook geen goed beeld. TS vind zijn oversturing van zijn versterker niet fijn, koop een andere versterker of gebruik alleen het clean kanaal met pedalen. Probleem opgelost, discussie gesloten ;-)
    Ik heb het op een niet al te hoog volume opgenomen en dat is maar goed ook. Op hogere volumes wordt die rochel van de buizenbak nog erger, lees: scherper en viezer.
    Maar ik heb geen problemen met welke versterker dan ook ook hoor, ik ben vooral blij met de sounds die ik uit mijn ME5 haal ik gebruik zelden het scheurkanaal van een versterker. Henri vond dat vreemd dus heb ik via dat voorbeeld laten horen waarom.

Banned

Standaard

Maar nu even serieus Brad, is dit jouw sound? Vind jij het clipje dat je gepost hebt zo echt lekker klinken? Dat mag van mij hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is wel moeilijk om me daar iets bij voor te stellen (maar goed, smaken verschillen zoals je zelf zegt).
    Ja dit is één van mijn basissounds en ik vind die sound erg mooi. Vind je dat zo raar? daar kan ik dan weer niet bij. Als het nou klinkt als een iel dun schel fuzzpedaaltje van een slecht merk dan kan ik er wel inkomen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ja dit is één van mijn basissounds en ik vind die sound erg mooi. Vind je dat zo raar? daar kan ik dan weer niet bij. Als het nou klinkt als een iel dun schel fuzzpedaaltje van een slecht merk dan kan ik er wel inkomen.
    Ik vind het niet zo mooi klinken maar dat zegt niks. Het leuke van muziek is nu juist dat iedereen zijn / haar eigen dingen kan doen.

Senior Member

Standaard

Als jij zo je lekkerste sound krijgt, prima toch. Ik gebruik eigenlijk altijd de amp als basis. Met een uitzondering op laag volume: de Brunetti MB 2 voor het cleane kanaal werkt ook aardig voor vloeiende solo's. Je evenaart echter nooit de dynamiek (volumeknop van de gitaar gebruiken) en punch van het overdrivekanaal met de master een flink eind open.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Banned

Standaard

Zo is het. iedereen moet met de sound spelen waar hij zelf kippenvel van krijgt.

Senior Member

Standaard

Zo, een compleet topic, als gevolg van onze discussie in het pedalboard-topic! Wow!
    De eerste klinkt alsof je door een telefoon speelt, dat is signature Boss.
    De twee is buizen, je hoort gelijk de helderheid en bassen er in.

Beide klinken als een drol, ook de Boss kan veel beter klinken dan dit. Het heeft te maken hoe je dingen instelt en hoe je speelt. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk want sommige dingen willen gewoon niet goed klinken. Of zijn verkeerd gecast.
    Helemaal mee eens.
    Ik wil Brad echt niet afzeiken, hoewel ik daar soms wel de neiging toe krijg, maar Pepe slaat de spijker op zijn kop.
    BOSS oversturing staat gewoonweg niet zo goed bekend onder de puristen, en dat geldt voor Fender eigenlijk ook, hoewel daar nog enigszins mee te leven valt.
    Zo'n BOSS-overdrive klinkt mijns inziens erg plat. Iemand (ik dacht Eboue?) had het over "responsive". Een goede buizenamp, maar ook sommige overdrive/distortion-pedalen hebben dat, alsof je aan het vechten bent met je gear, je krijgt iets terug. Met zo'n BOSS pedaaltje is dat gewoon niet het geval.
    Maar als dat helemaal jouw ding is, dan moet je vooral doorgaan. Volgens mij kun je wel een beetje spelen.
    Probeer het eens op een JCM 800 2204, 2203 of een JMP. Spreek ik je daarna nog eens, ok?

Ik was vd week bij Dijkman, pedaaltje uitgeprobeerd (en gekocht, Xotic SL om het enigszins on topic te houden), ik zag de AC10 staan en probeerde hem uit. Fucking hell, zelfs met de treble dicht had ie nog veel te veel hoog. De verkoper komt erbij staan. "Veel beter dan Vox wordt het niet he" zegt ie. Ik zeg, wat een pinnig kreng, dat heeft helemaal niks met een oude Vox te maken.
    Ja, zegt ie, maar als u ECHT het oude geluid van een Vox wil, dan moet u deze eens proberen! Hij wees op de digitale modeling Vox.
    Die ken ik, zeg ik.. je maakt een grapje zeker.
    Nee, zegt ie... je kan er zelfs een originele Fender en Marshall uit halen, ik heb hem zelf.

Da's ook het voordeel van online kopen, geen bullshit aan te moeten horen.
    Herkenbaar! Echt irritant is dat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Ik ben van mening dat een goed gitaargeluid op zich niet bestaat. Pas als het past in het geheel is het goed. Dus ook een verschrikkelijke overdrive kan goed zijn als je bij het geheel het als goed ervaart.
    En iedereen ervaart het weer anders, dus heeft het geen zin de ander te overtuigen, toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
    Mee eens, maar in dit geval wilde ik toch graag mijn mening ventileren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb het op een niet al te hoog volume opgenomen en dat is maar goed ook. Op hogere volumes wordt die rochel van de buizenbak nog erger, lees: scherper en viezer.
    Maar ik heb geen problemen met welke versterker dan ook ook hoor, ik ben vooral blij met de sounds die ik uit mijn ME5 haal ik gebruik zelden het scheurkanaal van een versterker. Henri vond dat vreemd dus heb ik via dat voorbeeld laten horen waarom.
    Ik vind het niet vreemd als je het scheurkanaal van je amp niet gebruikt, en al helemaal niet als dat kanaal je ding niet is. Gewoon lekker met je ME5 of een ander (multi)pedaal blijven spelen, zeker als dat "je ding" is. Ik heb mijn punt wel gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 18 juni 2017 om 23:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten