Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 20 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 193
    Banned

Standaard

Nee hoor, gewoon een microfoon voor de kast. In beide gevallen.

Senior Member

Standaard

Ik ben van mening dat een goed gitaargeluid op zich niet bestaat. Pas als het past in het geheel is het goed. Dus ook een verschrikkelijke overdrive kan goed zijn als je bij het geheel het als goed ervaart.
    En iedereen ervaart het weer anders, dus heeft het geen zin de ander te overtuigen, toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    En als je de volumepot terugdraait hou je dus geen vervorming meer over maar een (vaak ook nog dof) clean geluid.
    Nee, als het goed is wordt je geluid niet dof, eerder scherper (tenminste op de non master volume Marshalls is dat zo).

Standaard

zo is het maar net
    Bepaalde geluiden van ome keef zijn imo echt wel gewoon kut. maar in de context
    oooooooooooooooo keeeeeeeeeeeeeeeeeeee

btw brad
    iig originele geluiden en als je ons "oude" van dagen daar mee op de kast weet te jagen
    helemaal xtra cool

Turn it down !!!
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 18 juni 2017 om 12:04

Senior Member

Standaard

Nee hoor, gewoon een microfoon voor de kast. In beide gevallen.
    en welke pickups?

Senior Member

Standaard

Voor mezelf wel. Voor sommige anderen niet. Ik lees nu dat sommigen mijn sound vreselijk vinden en dat is prima, smaken verschillen.
    Maar nu even serieus Brad, is dit jouw sound? Vind jij het clipje dat je gepost hebt zo echt lekker klinken? Dat mag van mij hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar het is wel moeilijk om me daar iets bij voor te stellen (maar goed, smaken verschillen zoals je zelf zegt).

Standaard

Wat is de discussie? Twee soundjes waarbij TS de voorkeur heeft voor de eerste. We zijn het er allemaal over eens dat de opnamekwaliteit te wensen over laat en daarbij zachtjes tokkelen van akkoorden nou niet echt een goed beeld geeft. Informatie over versterker, gitaar, instellingen, mics, ruimte e.d is niet echt helder dus wat valt er verder nog te beoordelen?

Buizenoversturing klinkt te gek als wel oversturing middels pedalen. Analoog heeft daar verder niets mee te maken, buizen zijn ook analoog namelijk. Daarbij heb ik ook hier het idee dat TS op huiskamer volume speelt en dat geeft voor TS en ons dus ook geen goed beeld. TS vind zijn oversturing van zijn versterker niet fijn, koop een andere versterker of gebruik alleen het clean kanaal met pedalen. Probleem opgelost, discussie gesloten ;-)

Senior Member

Standaard

Mijn idee over de ts is dat ie totaal geen referentiekader heeft, getuige ook weer dit topic. Als je een multi-pedaal en een blues junior op kamervolume opgenomen als voorbeeld geeft, dan heb je mijns inziens echt geen referentiekader en een hoop aannames.

Senior Member

Standaard

Oh Oh, Brad als 'topicmaster', 50+ reacties in minder dan 24 uur ...

Hulde Brad, je overtreft ze allemaal ...

Senior Member

Standaard

Maar, wees eerlijk, het is toch ook een schitterend topic?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten