Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 672 van 865 EersteEerste ... 172572622662670671672673674682722772 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.711 t/m 6.720 van 8642
  1. #6711
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Smaken verschillen duidelijk, ik maak vooral de zwaardere oversturing toch het liefst uitsluitend met effecten. De oversturing van een versterker zelf klinkt toch vaak een beetje gruizig.

  2. #6712
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.499

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Smaken verschillen duidelijk, ik maak vooral de zwaardere oversturing toch het liefst uitsluitend met effecten. De oversturing van een versterker zelf klinkt toch vaak een beetje gruizig.
    Versterker oversturing gruizig? Heuj?
    Mensen kunnen van alles vinden (en dat doen ze ook ), maar gruizig is hierbij nog nooit genoemd.

    Laatst een keer zo'n nieuwe Supro versterker getest. Als je die vol over de nek jaagt, dan krijg je een beetje zo'n blubberig/rafelig geluid, dat is wat ik zelf als gruizig zou kunnen omschrijven, en waar ik ook totaal niet van houd, maar dat heeft niks te maken met het overstuurde geluid van een goede high gain versterker in mijn ogen.

  3. #6713
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Smaken verschillen duidelijk, ik maak vooral de zwaardere oversturing toch het liefst uitsluitend met effecten. De oversturing van een versterker zelf klinkt toch vaak een beetje gruizig.
    Dat is toch echt per versterker verschillend, en kun je dan ook niet als algemene regel stellen. Ik heb distortions uit versterkers horen komen, dik en lomp, waar de meeste goeie pedalen nog een puntje aan konden zuigen. Als je een gruizige drive uit één van je kanalen krijgt, is er eerder iets niet goed met je versterker. Of je hebt gewoon een kutding.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #6714
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard



    Zelfgemaakt klein boardje van een IKEA laptopverhogertje. Lekker makkelijk en cheap.
    147-c Guitars

  5. #6715

    Standaard

    Ziet er functioneel uit en niets te veel. Die 5e8 en Jmp en nog een , zijn dat zelfgebouwde circuits ? Zo ja , welke ontwerpen heb je gebruikt ?


    Alf

  6. #6716
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Die dmm doet min of meer hetzelfde als de holy grail, een beetje ruimte geven.

    De fuzz is gewoon een standaard silicon fuzzface. Niets spannends aan (behalve dat de Jacks te ver naar achteren zitten en de switch ook. Dat zorgt ervoor dat de print een beetje schuin op z'n plek moest hangen. Is bij alle drie helaas zo. Slecht geplant van te voren.) Ik ga er nog wel een keertje aan solderen, want ik vind hem wat donker. Ik wil een wat heldere Hendrix-achtige sound, clean met een fuzzrandje, maar nu lijkt het soms wel een dekentje.
    De JMP zit een beetje qua ontwerp tussen de Elektra Distortion en de Lovepedal CoT50 in. Dat was een beetje tweaken naar smaak. Ik heb als basis de print van de Les Lius gebruikt omdat dat mooi paste bij dit schema. Alleen de componenten zijn anders, soms een condensator waar een weerstand zat en visa versa, soms een draadbruggetje en soms twee componenten in 1 gaatje. Naast de potmeter zit nog een mini toggle die een capje paralel over de diodes zet om het schelle uit het clippen te halen indien nodig.
    De 5E8 zegt het eigenlijk al een beetje. De basis is een uitgeklede Lovepedal Les Lius met een paar minimale wijzigingen. De mini toggle rechts zet ook nog eens een SHO altijd aan of altijd uit, ongeacht of het pedaal aan of uit staat. Die SHO ( met twee kleine aanvullingen) heeft op de print een pot die ingesteld staat op 0 boost. Hij geeft alleen wat kleuring die het een beetje minder vlak laat klinken. Verder heeft het Les Lius / Elektra gedeelte alleen op de print een pot. Die staat op minimale boost. Echt een set-and-forget pedaaltje. Vandaar dus ook geen potmeter op de behuizing. Is ook niet nodig. Je volumeknop op de gitaar doet dat werk wel. Dat is mijn "kanaal met het randje eraan". De saaie rode led zit verstopt in een Fender-achtige pilotlight, gewoon omdat het kan.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 15 juni 2017 om 20:53
    147-c Guitars

  7. #6717
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.542

    Standaard

    De Cot, Les Lius en SHO zijn allemaal gebaseerd op de Electro Distoritons he? Ik heb een Greer Ghetto stomp, die ik fenomenaal vind. En ooit ook de Woodrow gehad (ik heb sterk het idee dat Sean van Lovepedal met dat schema onder zijn kussen slaapt) En talloze andere pedalen trouwens.

    Joe Gore heeft een tijdje geleden een Electro Distortion op de markt gebracht om al die renderings in 1 pedaal te stoppen, 156 diodes combinaties. Over overkill gesproken.. maar wel fun natuurlijk.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #6718
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Klopt. Les Lius en cot50 stammen beide van de elektra af. Er zit wel wat verschil in, en ik heb zelf ook wat aanvulling en veranderingen gedaan. Het is wel een fantastische basis die heel mooi reageert op je input.
    147-c Guitars

  9. #6719
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat is toch echt per versterker verschillend, en kun je dan ook niet als algemene regel stellen. Ik heb distortions uit versterkers horen komen, dik en lomp, waar de meeste goeie pedalen nog een puntje aan konden zuigen. Als je een gruizige drive uit één van je kanalen krijgt, is er eerder iets niet goed met je versterker. Of je hebt gewoon een kutding.
    Ik ben het eens een keertje met je eens!

  10. #6720
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat is toch echt per versterker verschillend, en kun je dan ook niet als algemene regel stellen
    Dat kan je wel als algemene regel stellen ja, dat het per versterker verschilt.
    Ff serieus: alsof alle amps hetzelfde zijn... nee toch? Anders zou een deel van dit forum niet bestaan. Pedalen doen het dus ook anders.

    Ik heb distortions uit versterkers horen komen, dik en lomp, waar de meeste goeie pedalen nog een puntje aan konden zuigen. Als je een gruizige drive uit één van je kanalen krijgt, is er eerder iets niet goed met je versterker. Of je hebt gewoon een kutding.
    Hear, hear! Het echt volle geluid van een amp distortion (goede gain-stage van een voorbuis van 3 of 4 en een poweramp die door eindbuizen de harmonischen nog eens toevoegt) heb ik nog niet uit een klein pedaaltje met een enkel buisje horen komen.
    (En nadat ik een K&E Straight 8 heb al helemaal nooit weer.. later daar meer over :P )
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top