Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 668 van 867 EersteEerste ... 168568618658666667668669670678718768 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.671 t/m 6.680 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    ... en als je van preset mode naar pedal mode schakelt, blijft de laatste preset dan "aanwezig"? Zodat je binnen die preset dus met pedal mode kan schakelen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Je bedoeld dat als je dan weer van pedal mode terugschakelt naar preset, alleen de originele loops
    vanuit de preset weer actief worden? Bij de G-lab is dat namelijk NIET het geval, alles wat je in
    pedal mode hebt 'veranderd' blijft actief wanneer je terug naar preset mode gaat ...
    Als je hiervandaan naar een andere preset gaat en vervolgens weer terug, zijn uiteraard wel weer
    alleen de originele loops actief.

Wat 'beter' is weet ik eigenlijk niet, beetje afhankelijk van de situatie gok ik ...

Senior Member

Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

Ik ben op zoek naar een switcher waarvan je via een preset een reeks pedalen kan "oproepen" en je dan vervolgens binnen die "patch" apart " on the fly" de pedalen uit/aan kan schakelen door middel van diezelfde looper/switcher.

De Voodoolab PX-8 kan dit maar die is te groot en te duur
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 28 mei 2017 om 22:01
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Volgens mij is dit hier al eerder voorbij gekomen, maar de PX-8 kan dit een 'beetje' ...

Je kunt dan maximaal 3 van die patches/reeksen 'oproepen', en vervolgens on-the-fly slechts
    de eerste 4 loops aanspreken. Voor loop 5 - 8 moet er echt eerst weer 'gebankt' worden ...

Al met al vraag ik me dan af of een switcher waarbij je binnen (alle) presets met één klik naar
    pedal-mode kan schakelen niet veel handiger is, maar goed iedere situatie is natuurlijk weer anders!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht

(...)

Al met al vraag ik me dan af of een switcher waarbij je binnen (alle) presets met één klik naar
    pedal-mode kan schakelen niet veel handiger is, maar goed iedere situatie is natuurlijk weer anders!
    Dat zou IMHO ook veel handiger zijn... Ik ken alleen geen switcher die dit écht kan...

te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Dat zou IMHO ook veel handiger zijn... Ik ken alleen geen switcher die dit écht kan...
    Punt is dat je (elke?) switcher moet 'vertellen' of je in preset- of pedal mode wil werken,
    dit levert dus altijd een extra trap/switch op ... De enige manier om dit te voorkomen is
    een switcher waarbij je aparte switches voor de loops en switches voor de presets hebt,
    en die bestaan bij mij weten niet, zou ook wel erg groot apparaat worden ...

Maar puur praktisch, ik heb een G-lab met een aantal presets. Als ik in een bepaalde preset
    zit en ik wil een pedaal (min of meer on-the-fly) toevoegen/verwijderen, switch ik eerst naar
    pedal mode. Er veranderd dan nog niets, alleen gaan de ledjes van de actieve loops knipperen.
    Ik kan dan pedalen direct toevoegen of verwijderen, nog steeds binnen diezelfde patch.
    (En dus ook de loops die oorspronkelijk geen deel van die betreffende patch uitmaakte!)

Als ik dan naar een andere preset wil, dan switch ik weer naar preset mode, ook dan veranderd
    er (nog) niets, de laatst gekozen pedalen vanuit de pedal mode blijven gewoon actief.
    Pas als ik dan een andere preset kies, schakelt de switcher naar de combinatie van loops
    vanuit die nieuwe preset ...

Effectief kan ik zo dus binnen een patch alle loops schakelen. Ik moet alleen wel met een enkele
    'trap' even aangeven dat ik van mode wil switchen. Dat hoeft trouwens niet precies op het juiste
    moment, als ik een patch in pedal mode naar tevredenheid heb aangepast, schakel ik alvast weer
    even naar de preset mode. Vervolgens schakel ik op het juiste moment naar een nieuwe preset.

Pfff, lastig uit te leggen dit

Senior Member

Standaard

Zoiets zoek ik dus! Welke type G-lab heb jij?

Senior Member

Standaard

Ik heb de GLAB GSC 1, die weliswaar beperkt is tot 4 loops, maar wat in combinatie met de (amp) channel
    switching functie en MIDI messages voor mij (meer) dan voldoende is. Ik begreep uit een eerdere post uit
    dit draadje dat de GSC 2 dit ook kan, deze is iets duurder maar heeft 6 loops. Ik zou dit voor de zekerheid
    even checken bij Glab, of de betreffende functie 'loops direct switching mode' (aldus de manual) ook op
    de GSC 2 en misschien ook 3 zit.

Senior Member

Standaard

ik heb een One-control Chamaeleo Tail Loop MKII , en die schakel je ook met een switch van bank mode naar pedal mode en weer terug naar de preset waar je vandaan komt. werkt super handig - ik weet alleen niet als je naar bank mode schakelt welke 'stand' die dan heeft. heb ik nooit zo op gelet. maar de bank mode wordt ook pas actief nadat je een loop switch indrukt. lijkt erg op het GLAB gedrag volgens mij.

Senior Member

Standaard

Samen met zanger van m'n band een pedalboard gemaakt (lees: Ik heb 2 latjes geverfd).
    Zeer tevreden mee. Het is een flinke bak maar het ziet er ook netjes uit.
    Moet nog wel de kabels verder netjes wegwerken, maar dat wil ik helemaal met Lava Cable doen, en ik kwam pluggen te kort.
    Patchbox is nu eigenlijk alleen In en Out maar hier zou ook mn looper uit bijvoorbeeld nog op aangesloten kunnen worden.

A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

Senior Member

Standaard

Netjes hoor!, misschien ook nog iets om de netvoorziening van de one-spot en Glab
    'weg' te werken?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten