Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 163

Discussie: Topdrummers

Senior Member

Standaard

Naast Purdie is ook James Gadson een groovemaster
    hier met Bill Withers en onlangs nog sprankelde hij zijn magic op de nieuwe plaat van Doyle Bramhall II

<br>

Senior Member

Standaard

en zeker Jo Jo Mayer is de aandacht van drumfanaten waard. Geweldige drummer, soort moderne Buddy Rich

Senior Member

Standaard

Kanade Sato. Jonge geleerd etc.

Onder het motto 'whatever you do there is always an asian...'

Laatst gewijzigd door telecastermaster; 30 april 2017 om 23:39
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Senior Member

Standaard

Waarom worden er alleen maar drummers gepost die circus acts doen? In mijn beleving is een goeie drummer die in dienst van de muziek speelt en dus ook muzikaal is. Dit meisje doet een truukje. Net als al die kids van 9 die je op internet vindt die heel goed Vai en Satriani na kunnen spelen. Kwestie van veel tijd erin steken. Heeft niks met talent te maken.

Standaard

een van de meest onderschatte drummers.
    al tientallen jaren prof.
    miljoenen platen verkocht.

en nooit in lijstjes, clinics of iets dergelijks.
    Terwijl hij de perfecte partijen drumt.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Waarom worden er alleen maar drummers gepost die circus acts doen? In mijn beleving is een goeie drummer die in dienst van de muziek speelt en dus ook muzikaal is. Dit meisje doet een truukje. Net als al die kids van 9 die je op internet vindt die heel goed Vai en Satriani na kunnen spelen. Kwestie van veel tijd erin steken. Heeft niks met talent te maken.
    Heeft alles met talent te maken. Verder eens met de term 'circus act'.

Senior Member

Standaard

De lijst favo drummers is schier oneindig, de grote gemene deler is wel jazz(rock) en metal, maar (zie de eerste hehe) ook uitzonderingen:

* Trilok Gurtu (tevens tabla speler en percussionist, een unieke ervaring, zo mooi)

* Gary Novak: een erg 'jazzy' jazzrock drummer (bijv itt Dennis Chambers, die vind ik dan een erg rockerrige jazzrock drummer), heel mooi, echt in hogere sferen. En als ie dan poprock drumt (bijv Alanis Morrisette, aaaaai, mooi!

* Thomas Haake, volgde de band al sinds eerste EP, heb ze nog de eerste 3x in Nederland gezien etc. Hij kan zo ontzettend veel, en het is zo ingewikkeld maar toch flowt het als een trein. Ik luister de band niet meer vanwege bedenkelijke teksten (voor mij persoonlijk) en ik ken de formule nu wel, maar hij/zij is/zijn een instituut in de metal wereld.

* George Kollias: niet eens op zich erg mooi, maar gewoon voor wat het is: mechanisch strak, hard, snel. Death metal extreme drumming op zijn best. Een 'circus act' if you will, maar wel een hele lekkere

* Verder is de lijst oneindig natuurljik: Billy Cobham, Omar Hakim, Michael Walden, Chad Wackerman, Steve Gadd, Vinnie Colaiuta etc.. en idd Matt Halpern en zijn ehmmm lichting / generatie / clique, impressive, percussief, strak, ingewikkeld, mooi.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    je moet ook mijn posts lezen hé In het beste geval heb je een drummer die accomplished technician is èn weet waar de muzikale klepel echt hangt. zoals je zegt: drummen is geen sport. dixit ook Jo Jo Mayer in deze mooie docu:

Senior Member

Standaard

Ik heb niet echt favoriete drummers, maar tracks waar drums fantastisch werk doen.
    Een van de redenen waarom The Royal Scam zo'n fijn album is. Zowel Marotta als Purdie krijgen credits maar ik hoor, een enkel nummer na, vooral Purdie die de ingewikkelde full color deluxe van Fagen en Becker onderbuik meegeeft.
    (Jeff Porcaro werd gevraagd of hij zijn drums in een studio kon opstellen, toen hij na een tijd informeerde wanneer de opnames zouden beginnen liet men weten dat zijn diensten niet nodig waren, ze waren al bijna klaar)

Ik noem ook nog even Mack Johnson die voor James Brown trompet en hoorn speelde maar door Ike Turner als drummer werd ingezet. De naam zal je niks zeggen maar hij is zo vaak gesampled dat het bijna onmogelijk is om hem niet ergens gehoord te hebben.
    Bijv de Funky Mule sample

origineel

De film Get Carter, sample op 0.26

Senior Member

Standaard

Ik zat net te denken, die drummers van The Mars Volta waren bepaald geen sukkels maar Thomas Pridgen, die lijmde alles toch fijn aan elkaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten