Ik heb verschillende keren gitaren meegenomen per vliegtuig. Is tot nu toe altijd goed gegaan, vanuit o.a. Bremen, Eelde en Amsterdam. In het ruim, maar ze worden wel apart naar het vliegtuig gebracht en ingeladen. Dat ging steeds goed. Ik heb altijd een spanriem om de koffers, zodat sluitingen die spontaan openspringen niet gelijk desastreus zijn. De laatste keer vanaf Eelde werd de gitaar door iemand van het personeel persoonlijk voor me naar het vliegtuig gebracht. We kwamen om ong. 22.00 aan op Faro, Portugal en onze verdere bagage pikten we in no time van de band. Ik had mijn 1969 Tele en wat pedalen/kabels mee (en verder een versterker naar Portugal laten sturen door Music Store want we spelen daar wel vaker, dus dat werd interessant en betaalbaarder dan een eigen versterker te laten invliegen!)
De gitaar kwam echter niet te voorschijn, ook niet bij de balie "speciaal vervoer". Ik begon 'm wel wat te knijpen, want de hal was aardig uitgestorven en het ging wel om mijn favo gitaar. Uiteindelijk liep er iemand in een vliegveld-uniform en die legde ik het probleem uit, met een beschrijving van de koffer: tweedcase!
En ze vertelde me doodleuk dat die bij "verloren voorwerpen" stond, want ze dachten eerst dat er een wapen ("a gun") in de koffer zat! Bizar. Niemand die dan even naar de hal gaat om dat te melden of om te kijken of er idd nog mensen staan te wachten. Ja, dus, wij met z'n vieren.... Nou ja, ik heb 'm opgehaald, nam hem zo mee zonder legitimatie, dus iedereen had 'm kunnen inpikken!
Nou, ik vond het op dat moment allemaal wel goed, hij was terug!
Ik vlieg eind april naar de USA voor een paar optredens (o.a in NYC, Woodstock en Bethel, veel zin in) en dan gaat er een akoestische gitaar mee. In zijn eigen koffer, die weer in een keyboardcase zit, met daarin ook mijn andere bagage (kleding etc.) Dat gaat al jaren goed bij een vriend en mede-reiziger! Ben benieuwd.![]()

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers