Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 659 van 866 EersteEerste ... 159559609649657658659660661669709759 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.581 t/m 6.590 van 8652
    Senior Member

Standaard

Lo Lands: dank voor je tips tav de CAE Wah nog. Helaas boden ze geen oplossing. Ik ga hem opsturen voor reparatie: bij beide modi komen 'ratelende' geluiden naar voren. Het zal me benieuwen. Net wat te leuk pedaal om aan de wilgen te hangen.
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 29 maart 2017 om 20:46
    You can't be a vet. You rock too much.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Lo Lands: dank voor je tips tav de CAE Wah nog. Helaas boden ze geen oplossing. Ik ga hem opsturen voor reparatie: bij beide modi komen 'ratelende' geluiden naar voren. Het zal me benieuwen. Net wat te leuk pedaal om aan de wilgen te hangen.
    Dat is niet goed inderdaad! Misschien heeft de potmeter zijn beste tijd gehad?

Senior Member

Standaard

Ik hoop het, dat zou niet al te duur zijn. Ik ga niet klooien met solderen daar, met die complexe printplaat. Lekker wegbrengen.

Senior Member

Standaard

Toch eens wat van gedachten wisselen, kijken wat jullie hiervan vinden.

Eerst mijn bord:

Little Lehle rechtsboven om van gitaar te wisselen, daarna de tuner in. Tuner naar RingMod, vervolgens naar Lehle waarbij de Swollen Pickle in de loop is gezet (de bediening blijft hierbij aan de onderrand van het board zitten). De Whammy Ricochet komt rechtsonder op het board te zitten (zit nu op de plek van de wah die gerepareerd wordt), voor de Fuzz. Vervolgens de Wah (waar nu het rode bakje zit: dit was om even te testen), in de D-Loop.

Loop A: Soundblox modulatiepedaal en Digitech Delay
    Loop B: EHX Q-tron (24V).

De Lehle boost gebruik ik om de buizen wat meer over de rand te jagen (Mesa Boogie Rocket met een 2.12" Zilla eronder). Echter, die werkt voor de geschakelde loops, dus het ingangssignaal is meteen hoger voor de Q-tron en weg is dus de sweet spot.

>> Ik vind het werken met loops wel erg handig en Loop A van de D-Loop bevalt me uitstekend. Toch heb ik de Q-tron maar op 1 loop gezet (switch is niet voor de eeuwigheid gemaakt en bijgeluiden van EHX pedalen willen nog wel eens voorkomen in mijn ervaring). Gezien de bootsfunctie wil ik het toch weer anders schakelen.

Wat zou een alternatief kunnen zijn voor een loop wat erg werkbaar is? Fuzz en Whammy in 1? De switch is dusdanig goed, dat een loop voor de kwaliteit niet nodig is.

Andere gedachten ook altijd prima! De delay/modulatie blijft gelijk echter.

Senior Member

Standaard

Qtron + heeft een effectsloop. Dat is zodat het signaal wat de Q ziet anders kan zijn dan het signaal waar het effect overheen gaat.

Misschien is dat iets voor jou? Waarschijnlijk dan wel met een aparte boost voor de Qtron+...

Senior Member

Standaard

Die oude Q klinkt erg goed, dus die hoeft niet te gaan. Ik doel meer op de volgorde: deze zou dan voor de D-Loop komen, welke dus een boost in zich heeft. Ook meer hoe jullie denken over herindeling van de loop waar de Q nu in zit (of juist zo laten).

Senior Member

Standaard

'post je zelfgemaakte pedalboard' dat neem ik dan letterlijk... Mijn zoon heeft sinds kort een 3dprinter. hij heeft voor mij steuntjes ontworpen en geprint (althans nu nog een proefversie...) waarmee ik een eigen, zeer licht, pedalboard ga maken.. Ik gebruik niet echt veel pedaaltjes dus erg groot hoeft het niet te worden. Op de foto een kleine impressie van hoe het idee uitgewerkt is...

tips en commentaar hoor ik heel graag..

Het plankje 9mm multiplex kan elke lengte krijgen... ook zal er voor het wegwerken van kabelrommel sleuven in de plank gefreesd worden... iemand al ervaringen met dit idee?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    Het plankje 9mm multiplex kan elke lengte krijgen... ook zal er voor het wegwerken van kabelrommel sleuven in de plank gefreesd worden... iemand al ervaringen met dit idee?
    Ziet er tof uit!
    Die sleuven gaan zeker werken, let wel even op dat je ze breed genoeg maakt om in elk geval je stroompluggen doorheen te hengelen, spaart een hoop gedoe.
    In plaats van een multiplex plaatje, zou je ook stukjes alu H profiel kunnen overwegen, nog lichter. Maar als je niet al te veel pedalen gebruikt, zal het met multiplex ook wel meevallen.

Standaard

Na alle mooie creaties en pedalen hier al tijden te bewonderen nu ook maar eens wat laten zien.
    Laatste toevoeging is de DOD Looking Glass in plaats van de Sweet Honey Overdrive.
    Verder allemaal redelijk basic, ik speel vooral blues georiënteerde rock.
    Nu begint het verzinnen wat ik nu tóch nog weer écht mis...

[IMG][/IMG]

Onder de motorkap:
    Laatst gewijzigd door hulst; 4 april 2017 om 15:49

Senior Member

Standaard

Wonderlijk toch uiteindelijk hoe iedereen op zijn of haar manier iets moois in elkaar weet te zetten. Ziet er goed uit hulst! Lekkere combi pedalen ook.. en jouw vraag is precies wat me ook overkwam afgelopen maand. Ik moest echt een Whammy Ricochet hebben. Heb een pracht van een combi gemaakt gisteren in de oefenruimte: lage octaaf erbij, door de Swollen Pickle en de Q tron op de high-stand erbij. Zo vet!!

(ergo: zou ik zonder kunnen.. natuurlijk..)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten