Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1535 van 1797 EersteEerste ... 535103514351485152515331534153515361537154515851635 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 15.341 t/m 15.350 van 17961
    Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    Dat is het hier niet, een dergelijke afwijking was namelijk te verklaren geweest door het feit dat de brug is converted van wrap around naar stoptail waar door het staart stuk net niet goed zou kunnen staan. Een groter probleem is hier dat de beide volume knoppen uitwaaieren , de brug en nek volumes moeten recht boven de tone knoppen staan En dat staan ze niet
    over leuke conversies gesproken.. hoe vind je deze dan? geconverteerd door Florian Jäger.....
    https://www.tfoa.eu/nl/shop-product/...-1957-goldtop-

ik meen niet al te lang geleden net zo een bij Guitar Point (DE) te hebben gezien.. toen nog voor 17.5 k€
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Wow !! Florian is de meester op dit gebied en met originele pafs er in is dit denk ik wel het dichtste dat je bij een 57 les paul kan komen voor zo'n bedrag. Jammer dat ik net een nieuw huis gekocht heb 😣

Senior Member

Standaard

Goldtops blijven mooi!

Maar hoe zit dat nou met zo'n conversie? P90's zijn toch breder (langer, net hoe je het bekijkt) dan humbuckers?
    Worden daar dan blokjes in gelijmd of zo?

Senior Member

Standaard

Different Kettle of Fish.. deze meneer biedt zijn Tokai aan met de aanprijzing dat deze niet te vergelijken is met huidige de Chinese crap .... maar bij beschouwing van foto's en serienummer (CA) lijkt me dit toch ook weer geen MIJ Tokai Love Rock......http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=1

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Goldtops blijven mooi!

Maar hoe zit dat nou met zo'n conversie? P90's zijn toch breder (langer, net hoe je het bekijkt) dan humbuckers?
    Worden daar dan blokjes in gelijmd of zo?
    Ja klopt maar florian doet dat dus onzichtbaar, hij vult het hout op met een stukje esdoorn op mahonie (meeste bouwers zouden alleen esdoorn gebruiken ) en matched het hout zo dat de overgang naadloos is zelfs al zie je daar niets meer van na het lakken
    Ik heb een project van hem gezien waarbij hij een historic naar 59 conversie deed en waarbij de stoptail iets verplaatst werd en het originele gat werd opgevuld met maple en mahonie, zodanig dat de tekening van het hout leek door te lopen, vervolgens boort hij het gat opnieuw uit maar nu een paar haartjes verder en je ziet dus helemaal niets meer van het matchen 😂 maar tis dus een perfectionist

Senior Member

Standaard

Wow !! Florian is de meester op dit gebied en met originele pafs er in is dit denk ik wel het dichtste dat je bij een 57 les paul kan komen voor zo'n bedrag. Jammer dat ik net een nieuw huis gekocht heb ��
    Huhuhu... toch heb ik geen medelijden met jou Fred...... ik heb m'n huis vorig jaar verkocht en woon nou 'el chaepo' (en op eenderde van het vorige formaat, dat is ff minder...) maar The Missus die keer op keer benadrukt dat zij 'niets met auto's heeft' en idem niet met gitaren, begint keer op keer bij reeds bij de simpele aanblik van een Gold-Top geluiden te maken alsof zij bedorven garnalen heeft gegeten..... 20k uitgeven voor die Florian conversie krijg ik dus niet over de bühne...al zou ik het willen (en stiekum zou ik het best willen) en al deed ik al m'n andere gitaren er de deur voor uit

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Different Kettle of Fish.. deze meneer biedt zijn Tokai aan met de aanprijzing dat deze niet te vergelijken is met huidige de Chinese crap .... maar bij beschouwing van foto's en serienummer (CA) lijkt me dit toch ook weer geen MIJ Tokai Love Rock......http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=1

Ja maar hij refereert aan de eerste Chinese serie waarvan de kenners weten dat die veel beter was dan de huidige 😂

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Huhuhu... toch heb ik geen medelijden met jou Fred...... ik heb m'n huis vorig jaar verkocht en woon nou 'el chaepo' (en op eenderde van het vorige formaat, dat is ff minder...) maar The Missus die keer op keer benadrukt dat zij 'niets met auto's heeft' en idem niet met gitaren, begint keer op keer bij reeds bij de simpele aanblik van een Gold-Top geluiden te maken alsof zij bedorven garnalen heeft gegeten..... 20k uitgeven voor die Florian conversie krijg ik dus niet over de bühne...al zou ik het willen (en stiekum zou ik het best willen) en al deed ik al m'n andere gitaren er de deur voor uit
    Ik ben ook niet zielig hoor 😆 maar voor deze gitaar zou ik er wel een paar weg willen doen alleen heb ik nu even alle cash nodig voor de verhuizing, kosten koper en dat soort ongein
    Maar dan heb ik wel meer ruimte voor mijn gitaren 😎

Senior Member

Standaard

Ja maar hij refereert aan de eerste Chinese serie waarvan de kenners weten dat die veel beter was dan de huidige 😂
    Toch opvallend dat wanneer iemand een gitaar van meer dan 2 jaar oud bezit, dat deze dan ook direct als 'beter' gekwalificeerd kan worden. Alsof gitaar fabrikanten na het bouwen van de verkopers gitaar het personeelsbestand hebben vervangen door verstandelijk beperkten van de sociale werkplaats en plotseling hun onderdelen van schroot zijn gaan halen.

Senior Member

Standaard

Ik gok dat enig ironie Fred niet vreemd is.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten