Hallo allemaal,
Ik heb besloten om mijn rack gear weg te doen en terug te gaan naar een one unit oplossing, een modeler.
Optreden doe ik haast niet meer dus het is jammer om mijn goede gear alleen maar stof te laten happen.
Ik zal dus voornamelijk thuis recorden en incidenteel een optreden doen.
Ik hou van high end, maar een Axe FX vind ik te duur en zo'n Kemper bijvoorbeeld ook (+ extra investering nodig).
De AX8 en Helix lijken me prima opties.
En in eerste instantie zou ik voor de Helix gaan, i.v.m. user interface, overzichtelijk gelabelde knoppen en het expressiepedaal. Het liefst heb ik geen extern expressiepedaal meer nodig, maar sound comes first he.
Ik speel progressieve metal en ben door dit filmpje toch wel beetje aan het twijfelen geraakt:
https://www.youtube.com/watch?v=afe8iReQLGU
De Helix krijgt er flink van langs en om eerlijk te zijn klinkt naar mijn mening de AX8 in dit filmpje beter.
Toch zijn er ook reacties dat de Helix lang niet zo slecht klinkt (buzzy) als in het filmpje.
Tevens geven een aantal personen aan dat met custom impulses het verschil zo goed als weg is.
Heeft iemand ervaring met beide apparaten?
Ik ga sowieso een Helix uitproberen maar een AX8 kun je volgens mij nergens testen of wel?
Alvast bedankt.
Favorieten/bladwijzers