Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 637 van 866 EersteEerste ... 137537587627635636637638639647687737 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.361 t/m 6.370 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Waar gebruik je die mini tubescreamer voor? Om je versterker wat meer op zijn kloten te geven? Ik zie gewoonlijk niet zoveel in dat soort pedalen maar dat ding klinkt wel geil.

Milko sluiten.
    Nou, niet alleen mijn versterker maar ook de pedalen er achter. Werkt prima als solo boost omdat ie ook wat van het laag eraf haalt en, zeker die Dumbledore, iets meer laat prikken. Iets meer focust ofzo. Die Dumbledore is de fijnste overdrive voor als ik met een toetsenist speel. Niet te agressief, lekker rond en zoet. Je mist voor een solosound alleen wat kloten die je er met die RC Booster niet in krijgt.
    Tubescreamer met de Eternity op vierde standje van een strat is instand Queen solosound.
    Verder gebruik ik hem ook graag alleen met de hals of midden PU van een strat. SRV soundje zeg maar.

Ik neem aan dat je met 'dat soort pedalen' de hausse aan minipedalen op de markt bedoelt? Dit is naar mijn idee gewoon een Tubescreamer maar dan klein. We kunnen uren mierenneuken over of deze beter of juist niet beter is dan een TS9 of 808 maar deze is klein, goedkoper en paste netjes op mijn board. En hij klinkt als een Tubescreamer. Leuk hoor.
    prut...

Banned

Standaard

Nee ik bedoel met die pedalen meer de boost/overdrive/distortion pedalen. Ik hou het vooralsnog het liefst zo puur mogelijk met alleen buizen oversturing. Zit er toch aan te denken die Ibanez aan te schaffen. Vind hem wel lekker klinken voor akkoorden met de gainstand op 14 uur.

Milko sluiten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Nee ik bedoel met die pedalen meer de boost/overdrive/distortion pedalen. Ik hou het vooralsnog het liefst zo puur mogelijk met alleen buizen oversturing. Zit er toch aan te denken die Ibanez aan te schaffen. Vind hem wel lekker klinken voor akkoorden met de gainstand op 14 uur.

Milko sluiten.
    Ik gebruik geen oversturing van mijn versterker. Niet veel althans en ik noem dat nog clean.
    Een Tubescreamer is wel echt een eigen sound vind ik. Zeker geen cleanboost.

Daarbij wil ik al mijn pedalen kunnen stacken en zo heel veel verschillende sounds maken. Een Tubescreamer werk daarvoor heel lekker omdat die niet te veel laag heeft.
    prut...

Senior Member

Standaard

Ik heb ook weer eens een update. Met de komst van de Strymon Flint is mijn gooi-en-smijt boardje compleet .

Standaard

Ook op mijn pedalboard is inmiddels weer een en ander veranderd.

Pedaltrain Novo 24. Voeding door een Truetone 1 SPOT Pro CS12 die eronder is geschroefd.

Signaalketen:
    Line 6 Relay G10 - One Control buffer split - Source Audio Programmable EQ - Toadworks Phantasm phaser - CMATMODS Brownie distortion - CMATMODS Butah low gain overdrive - Pigtronix Quantum chorus - Hotone noise gate - Pigtronix Philosopher's Tone compressor - Subdecay Blue Shift flanger - Boss FV-50 volume - One Control Mosquite Blender - Neo Instruments Mini Vent - Earthquaker Devices Avalanche Run (delay/reverb)

Het volume pedaal ligt los omdat ik dat liever voor mijn pedalboard neerzet als ik speel.

Vervangen zooi:
    • De Subdecay Liquid Sunshine overdrive ging over zijn nek van de humbuckers op mijn Les Paul, dus die is vervangen door de Butah. Die Butah is echt vreselijk low gain. Hij staat hier op 12 uur en geeft dan zelfs met humbuckers nog maar een heel licht randje. En dat is precies wat ik wil.
    • De Xotic compressor had ondanks zijn blend functie vrij veel ruis. Deze Pigtronix is een stuk stiller.
    • Wat betreft delay/reverb heb ik de Earthquaker Devices Dispatch Master vervangen door zijn grote broer de Avalanche Run. Die Dispatch Master was me toch wat te beperkt. Het grootste minpunt vond ik dat met mix op full de delay zachter bleef dan het droge signaal. Ritmische dotted 8 dingen komen zo niet lekker uit de verf.
      Tap tempo had de Dispatch Master ook niet maar dat miste ik als huiskamergitarist niet echt. Toch wel lekker om dat nu te hebben op de Avalanche Run. Top pedaaltje!

Waarom dan die gebufferde splitter en blender?
    Het gesplitte signaal gaat (via de tuner) naar een optioneel tweede pedalboard dat ik momenteel aan het inrichten ben. Het splitsignaal komt pas bij de blender weer terug in de keten.
    Een gewone looper komt op dezelfde plek in de keten waar hij er ook uit gaat, maar hiermee kan ik dus 2 pedalboards grotendeels parallel schakelen. Dat werkt perfect omdat de blender in feite helemaal geen loop send nodig heeft. Via de loop return kun je gewoon elk signaal wat je maar wil erbij mengen.
    De BJF buffers in deze One Control pedalen zorgen ervoor dat deze grap vrij blijft van tonesuck.

Het tweede pedalboard is vooral bedoeld voor exotische effecten zoals de Digitech Dirty Robot en mijn EHX collectie (Mel9, C9, Ravish Sitar, Talking Machine) maar daarover een andere keer meer.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Senior Member

Standaard

die Source Audio Programmable EQ hoe bevalt ie?
    Ik had die ook eens willen aanschaffen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    die Source Audio Programmable EQ hoe bevalt ie?
    Ik had die ook eens willen aanschaffen.
    Hij voldoet redelijk voor wat ik wilde, namelijk snel wisselen van settings als ik van gitaar wissel. De uitvoering van dit pedaal is niet ideaal maar erg veel keus aan programmeerbare EQs in dit formaat is er voor zover ik weet niet.
    Ik gebruik niet de midi functie. Daarmee krijg je dacht ik meer dan 4 verschillende settings maar op dit moment is 4 voor mij genoeg. Ik heb ingesteld een bass boost, treble boost, mid boost en een mid scoop.

Nadelen:
    Het display werkt bij het instellen niet handig. Je hebt per kolom 5 lampjes maar er zijn veel meer intervallen. Dat lost Source Audio op door lampjes feller of minder fel te laten branden, maar zo zie je nooit goed op welke tussenwaarde je precies zit. Wil je exacte waarden instellen dan moet je gaan tellen hoeveel "tikken" je naar + of - draait.
    De batterijklep aan de onderkant is van gammel plastic en heeft een lipje dat uitsteekt als je de rubber pootjes verwijdert. Aan pedalboard bevestiging is dus niet gedacht. Dat bobbeltje op je velcro moet je dan maar voor lief nemen. Of het hele klepje weglaten maar dan zit je weer met een groot gat onder het velcro.
    En tenslotte: Als ik de power aan zet dan staat het pedaal altijd aan en op preset 1. Van een programmeerbaar pedaal verwacht ik toch dat hij iets simpels als zijn instellingen bij een power off wel zou moeten onthouden.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Senior Member

Standaard

dank je voor je reactie.
    zijn er wel alternatieven met dezelfde mogelijkheden?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    zijn er wel alternatieven met dezelfde mogelijkheden?
    Zoom ms 50 bijvoorbeeld. https://www.zoom.co.jp/products/mult...p-guitar-pedal
    In principe kan je dit pedaal gebruiken als een programmeerbare EQ met 50 presets.
    Per preset heb je dan:
    - een 12-band parametric eq. (zes keer de 2-band parametric eq kiezen, en de 12 frequenties en Q's kan je dan zelf kiezen.),
    - zes keer de de 6-band graphic eq
    - of een mix van de twee.
    Mijn Zoom G3 gebruik ik zo soms, maar die is qua formaat een stuk groter.

Senior Member

Standaard

Toch maar eens geprobeerd hoe het lukt met de Trio+ en foot controller erbij. De SuperComp heb ik erafgehaald omdat ik het eigenlijk een onding vond.

Het was wat gepuzzel om alles via de effects loop van de Trio+ te krijgen en alles toch nog zo te positioneren dat ik makkelijk mijn gitaar en versterker(s) kan aansluiten. Ik denk dat ik tzt nog kabels met haakse pluggen ga halen om wat ruimte bij de Trio+ te besparen (dus de kabels vanaf de Trio+ naar de versterkers en de kabel van de foot controller; dat scheelt denk ik een hoop).

"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

― Philip K. Dick

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten