Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 868 van 904 EersteEerste ... 368768818858866867868869870878 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.671 t/m 8.680 van 9036
    Senior Member

Standaard

Als ik dat bedrag aan een gitaar zou willen spenderen, dan zou ik er zeker van zijn dat het een 'once-in-a-lifetime' zou zijn, die ik met zekerheid van z'n leven nooit zou verkopen. Voor zo'n bedrag is ook op zeker veel beter te verkrijgen dan Gibson of Fender.

Senior Member

Standaard

Tja, definieer "beter".
    Ik vind vwb uiterlijk en bespeelbaarheid een prs superieur aan een gibson, over het algemeen, maar niet per se beter.
    Ik ben al best lang op zoek naar wat de ene gitaar nou beter maakt dan de andere, maar die vraag is niet echt eenduidig te beantwoorden omdat het toch een gevoelskwestie is.
    Zo speelde ik vandeweek nog op een Indie. Eigenlijk niks op die gitaar aan te merken, helemaal prima (elementen waren niet mijn smaak), en dan hebben we het over een gitaar van minder dan €300,- nieuw!

Trouwens, dat "once in a lifetime" heb ik opgegeven. Ik heb al zo vaak gedacht en gezegd dat ik "klaar" was, maar dat is toch nooit :-)

Senior Member

Standaard

Daarom.
    Gewoon voor een Gibbie gaan dan.
    Als je toch weet dat je dat wil (en volgens mij heb alleen jij dat zelf nog niet door).
    Tegen de tijd dat je vanaf wil houd je een lulverhaal over het geweldige jaar voor Gibson, niet vergelijkbaar met nu, en omdat het een Gibson is, is dat zo dan, en valt de herwaardering mee.
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member

Standaard

Beter is ook lastig te definiëren. Ik kan me niet voorstellen dat vooral kleinere, gerenommeerde bouwers niet een betere gitaar kunnen bouwen voor dat geld, dan een grote productie merk. Ik zou niet durven beweren dat een custom shop Fender of Gibson slecht is, dat geloof ik ook niet. Maar dat een custom shop Gibson beter is dan al het andere, terwijl er zo enorm veel aanbod is van steengoeie bouwers/merken, dat lijkt me toch echt alleen maar gebaseerd op de naam. Als je die naam losmaakt van de kwaliteit, dan ga je echt wel briljantjes vinden, daar ben ik wel echt van overtuigd. In mijn geval, ik zou me sowieso niet druk maken om de verkoopwaarde van een gitaar die ik niet gauw zou doorverkopen. Anders zou ik er ook niet zo'n bedrag tegenaan slingeren.

Maar dat ben ik en is ook puur gestoeld op mijn overwegingen. Iedereen moet het maar lekker voor zichzelf uitmaken wat ie overweegt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Als je toch weet dat je dat wil (en volgens mij heb alleen jij dat zelf nog niet door).
    Er is heel veel dat ik wil Tupelo, dat is wel een soort van probleem :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Beter is ook lastig te definiëren. Ik kan me niet voorstellen dat vooral kleinere, gerenommeerde bouwers niet een betere gitaar kunnen bouwen voor dat geld, dan een grote productie merk. Ik zou niet durven beweren dat een custom shop Fender of Gibson slecht is, dat geloof ik ook niet. Maar dat een custom shop Gibson beter is dan al het andere, terwijl er zo enorm veel aanbod is van steengoeie bouwers/merken, dat lijkt me toch echt alleen maar gebaseerd op de naam.
    Helemaal mee eens!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Als ik 4000 pleurie aan een gitaar ging uitgeven, zou ik ook graag willen dat er Gibson of Fender op stond; simple.
    Met dat soort bedragen gaat verkoopwaarde wel degelijk een rol spelen.
    Voor mij tenminste.
    Is anders dan een leuk gitaartje opvissen vanaf 400 (en daar zelf iets aan doen) tot tegen de 1000 pleurie.
    Dat valt nog wel te verkroppen als je op een dag anders wil, of te houden ondanks dat.
    Had ik 4000 pleurie in één gitaar zitten ?
    No thanx, mag 't nog zo goed zijn, maar voor mij geen Dijkman, Koopman, Smitty, Maybach of whatever, maar gewoon the big F of G.
    Ik denk dat er bijna geen merken te vinden zijn (in welke branche dan ook) die zo Mojo-gevoelig zijn als Gibson en Fender. Harley-Davidson is ook zo'n merk, ik weet uit ervaring dat een vergelijkbare japanse motorfiets uit dezelfde prijsklasse in alle opzichten superieur is aan een Harley...maar ja het is wel een Harley Davidson hè

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revolver Bekijk bericht
    Ik denk dat er bijna geen merken te vinden zijn (in welke branche dan ook) die zo Mojo-gevoelig zijn als Gibson en Fender. Harley-Davidson is ook zo'n merk, ik weet uit ervaring dat een vergelijkbare japanse motorfiets uit dezelfde prijsklasse in alle opzichten superieur is aan een Harley...maar ja het is wel een Harley Davidson hè
    Een Japanner voor de helft is al beter, maar als er één merk is dat de klant het gevoel geeft erbij te horen, een bijzonder persoon te zijn met echte smaak, is het HD wel. Het is niet voor niets dat 'iedereen' weet dat een Harley het meest fantastische motormerk ter wereld is. Vooral mensen die nooit motor rijden weten dat overigens
    Superieure marketing...!!

Standaard

mwouah,.... het is nog steeds geen Indian of Enfield.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

Senior Member

Standaard

Klopt, het is januari.

Senior Member

Standaard

Maar goed, je ziet dat het werkt. Een postorder Gibson met geschroefde hals voor 399, wordt toch even wat serieuzer besproken hier dan een Aziaat of het moet een oude Aziaat zijn, die we vroeger niet serieus namen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten