Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 867 van 904 EersteEerste ... 367767817857865866867868869877 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.661 t/m 8.670 van 9036
    Senior Member

Standaard

Ach, dat is het route 66 effect, om eenzelfde zielige reden gaan sommige mannen motor rijden en leren broeken dragen (staat overigens ook nog steeds op mijn agenda, motor rijbewijs ).
    Vroeger was de toekomst beter.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat heeft alles te maken met het geit dat de meesten van ons kijken naar restwaarde bij doorverkoop. Ik niet, ben een spelende gitarist die gewoon goed materiaal wil hebben on stage, wat rot mij die restwaarde?
    Ook helemaal mee eens. Ik heb nog nooit een gitaar (nieuw of gebruikt) gekocht, waarbij de eventuele verkoopwaarde in de toekomst een rol speelde. Nooit. Als een gitaar binnen mijn budget valt, moet het primair een gitaar zijn die goed klinkt en goed voelt. Daarna komt het uiterlijk en de eventuele gebruikersschade.

Senior Member

Standaard

Daarom staat een Maybach Stradovari bovenaan op m'n lijstje.
    Topstrat en betaalbaar!

Senior Member

Standaard

Ik word daar ook minder door geplaagd eigenlijk, dan dat ik zelf graag zou willen.
    Niettemin, mijn Mustang & Hoffie zijn lang geen slechte deals, terwijl ze ook niet spotgoedkoop waren.
    Ding is.
    Op het ogenblik dat je echt praktisch wordt, en verkoopwaarde je werkelijk je reet kan roesten, dan ga je aan Blade, G&L, Godin ofzo.
    Of je assembleert e.e.a.
    Maybach segmenten hoef je niet eens te komen.

Senior Member

Standaard

G&L is zoals Pepe het treffend omschreef: niet sexy. Maar o, o, o, wat zijn die Amerikanen vaak goed. Ome Leo heeft met name naar het eindresultaat qua sound en feel gekeken. Iets minder naar de looks, maar voor €1000 koop je echt een prachtige occassion dat kan wedijveren met de meeste topmodellen.

Senior Member

Standaard

Sexy genoeg wat mij betreft. Alleen dan weer niet linkshandig genoeg, dat dan weer niet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat heeft alles te maken met het geit dat de meesten van ons kijken naar restwaarde bij doorverkoop. Ik niet, ben een spelende gitarist die gewoon goed materiaal wil hebben on stage, wat rot mij die restwaarde?
    Ik moet zeggen, ik heb tot nu toe nog niet veel naar de restwaarde gekeken bij de aanschaf van een gitaar.
    Echter, nu ik wat plannen heb in de richting van een "dure" gitaar (wat is duur....) speelt er toch wel wat restwaarde door mijn hoofd, moet ik zeggen.
    Koop je een gitaar "op maat", in mijn geval móet dat dan een Patrick Koopman gitaar worden, óf zoek je gewoon een lekkere dikke customshop Les Paul bijvoorbeeld. In eerste instantie gaat de voorkeur toch uit naar het eerste (liever allebei, maar da's een ander verhaal), maar aan de andere kant, een gitaar "op maat" kost je rond de 3,5k (voor wat ik zoek), een fijne customshop gibson LP heb je voor (noem eens wat) 4k, en die laatste levert tweedehands heel wat meer op dan die eerste
    Voor mij is dat een behoorlijk dilemma; het is zeg maar niet zo dat ik dit jaar 4k voor een gitaar uitgeef, en volgend jaar of het jaar daarna weer, want dan krijg ik ruzie thuis

G&L's zijn écht vette gitaren! De goedkopere series ken ik niet, maar die USA dingen die blazen echt als een idioot; ik zou er niet omheen lopen in ieder geval!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    ....maar aan de andere kant, een gitaar "op maat" kost je rond de 3,5k (voor wat ik zoek), een fijne customshop gibson LP heb je voor (noem eens wat) 4k, en die laatste levert tweedehands heel wat meer op dan die eerste
    Heb je wel eens op een Smitty LP gespeeld? Ik weet niet wat de startprijs daarvan is (Strats beginnen rond de 1850 meen ik), maar mooi en goed zijn ze wel. Een diepere cutaway is overigens een optie, maar geen must dacht ik.

Senior Member

Standaard

Nee, nog nooit op een Smitty gespeeld.
    Vond de gitaren van Smitty die ik her en der (als afbeelding) tegen kwam totaal niet mijn ding, maar die LP's zien er absoluut heel mooi uit.

Senior Member

Standaard

Als ik 4000 pleurie aan een gitaar ging uitgeven, zou ik ook graag willen dat er Gibson of Fender op stond; simple.
    Met dat soort bedragen gaat verkoopwaarde wel degelijk een rol spelen.
    Voor mij tenminste.
    Is anders dan een leuk gitaartje opvissen vanaf 400 (en daar zelf iets aan doen) tot tegen de 1000 pleurie.
    Dat valt nog wel te verkroppen als je op een dag anders wil, of te houden ondanks dat.
    Had ik 4000 pleurie in één gitaar zitten ?
    No thanx, mag 't nog zo goed zijn, maar voor mij geen Dijkman, Koopman, Smitty, Maybach of whatever, maar gewoon the big F of G.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten