Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 866 van 904 EersteEerste ... 366766816856864865866867868876 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.651 t/m 8.660 van 9036

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Als je die theorie aanhoudt, dan wordt alles je te duur. Neem een USA Stratocaster Standard uit 2000. Die kostte iets van NLG 1600 en daar betaal je nu €750,- voor. Da's meer dan de nieuwprijs.
    Klopt, ik vind veel gitaren (uit de gulden tijd) nu tweedehands idd veel te duur!
    Helemaal omdat alles ouder dan pakweg 15 jaar soms al het stempel vintage krijgt en dan kennelijk ineens vol mojo zit, met dito abracadabra prijs.

Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

Senior Member

Standaard

En wat te denken van de jaren 70 strats, meestal loodzwaar met zo'n 3 punts wiebelnek die destijds 1000 gulden kostte en nu bijna 6x zoveel? Los van de inflatie de afgelopen 40 jaar🙈

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En wat te denken van de jaren 70 strats, meestal loodzwaar met zo'n 3 punts wiebelnek die destijds 1000 gulden kostte en nu bijna 6x zoveel? Los van de inflatie de afgelopen 40 jaar��
    De Strats t/m '73 hebben een aardig forse waarde, daarna zou dat minder moeten worden. Zeg maar gelijk aan de wisselende kwaliteit die ze toen ook vertoonden

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
    Helemaal omdat alles ouder dan pakweg 15 jaar soms al het stempel vintage krijgt en dan kennelijk ineens vol mojo zit, met dito abracadabra prijs.

Mee eens. Voor mij hebben bv de JV's van Fender uit 82-84 wel mojo en ook bv de Tokai's uit die jaren, maar alles van daarna is meestal gewoon used gear.

Naast de term mojo, wordt ook vaak reclame gemaakt voor de zogenaamde eerste series van bepaalde modellen en waarvan de kenner wel weet dat juist die serie aanmerkelijk beter was, dan de latere series. Duhhhhh......

Standaard

.........

Naast de term mojo, wordt ook vaak reclame gemaakt voor de zogenaamde eerste series van bepaalde modellen en waarvan de kenner wel weet dat juist die serie aanmerkelijk beter was, dan de latere series. Duhhhhh......
    Precies!
    Überhaupt, die kreet "kenners weten .... enz enz"

Deze "kenner" denkt dan in 99,9% van de gevallen: zwaar overpriced

Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

Senior Member

Standaard

Topgitaar. Ronald bouwde echt mooie gitaren uit de mooiste onderdelen en echt goed hout. Zeker geen rare prijs.
    Wat is "echt goed hout"? Hoe zie je dat?

Ik vind het wel een sjieke gitaar, dat wel!
    Zijn er geen Rose LP's met blok of trapezium inleg? Dots ogen zo goedkoop op een LP, laat ze dan weg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat is "echt goed hout"? Hoe zie je dat?
    Ik kwam vroeger wel eens bij Ronald, toen hij nog in Exmorra zat (nu in Bolsward). Hij had mooie stapeltjes ebben, mahonie, flamed maple etc en vertelde daar ook met passie over. Net als al het hout dat Wim Heins nu te koop heeft liggen.

Hij bouwde ook wel met blokinleg, maar vaker met dot. Ik weet eigenlijk niet waarom, nooit gevraagd. Zijn latere Lp's waren meestal met Floyd Rose tremelo's trouwens. Daarna heeft hij alleen nog enkele one-off's gebouwd. Vandaag de dag bouwt hij nauwelijks meer en doet nog alleen wat repairs voor kennissen. Zijn verfhandel is hem druk genoeg en na een conflict met Gibson was de lol er ook wel af voor hem. Al met al moeten er wel iets van 300 Rose Lp's in omloop zijn, en de paar die ik in mij hand heb gehad waren gewoon prachtige instrumenten.

Senior Member

Standaard

Mooi verhaal Joost! Mooi dat er lieden zijn die met passie met hun vak bezig zijn/waren.
    Eigenlijk is het gek dat we zó veel goede bouwers in NL hebben, en toch veelal naar de merken van de andere kant van de sloot kijken (inclusief mijzelf).

Senior Member

Standaard

Dat heeft alles te maken met het geit dat de meesten van ons kijken naar restwaarde bij doorverkoop. Ik niet, ben een spelende gitarist die gewoon goed materiaal wil hebben on stage, wat rot mij die restwaarde?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Eigenlijk is het gek dat we zó veel goede bouwers in NL hebben, en toch veelal naar de merken van de andere kant van de sloot kijken (inclusief mijzelf).
    Helemaal mee eens! Een Smitty, Gun, Heins, Rikkers etc etc kunnen mee met de topbouwers wereldwijd. Smitty's worden van de genoemde merken misschien nog wel het meest geexporteerd. Ook merken als Mellus, Haar, Dick Dijkman, RebelRelic e.d. slaan echt geen verkeerd figuur over de grenzen. Het zou mooi zijn als we hun producten ook overwegen bij de zoektocht naar een custom gitaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten