Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Raar. Waar ik aan zit te denken is of je steeds dezelfde gitaarkabel gebruikt voor je Gibson en voor je andere gitaren weer een andere gitaarkabel, oftewel, kan het aan je kabel liggen?
    Nee zelfde kabel. Ook verschillende versterkers thuis gebruikt hier thuis. Ik heb vandaag een video op YouTube bekeken van iemand met exact hetzelfde probleem. Valt op dat in de commentaren heel erg veel mensen hetzelfde fenomeen hebben met Gibsons. Maar oplossingen? Weinig. Wat t meeste wordt genoemd is het shielden. Misschien dat maar eens proberen.

Senior Member

Standaard

Dat met die soldeerloze verbindingen is ook een stom systeem natuurlijk.
    Brugdraadje en stekkertjes al losgehad, schoongemaakt, weer goed vastgezet?
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Een stopcontact met randaarde zegt eigenlijk nog niet zo veel. Er zijn duizenden, vooral oudere huizen waar de randaarde niet goed is.
    Niet goed aangesloten, slechte contacten, corrosie bij de aansluitingen, aardepen of de aansluitingen daar niet goed
    Misschien dat TS eens een ander stopcontact met randaarde kan proberen, in de keuken of zo

Senior Member

Standaard

Bij de weg, is de versterker zelf wel goed inwendig geaard, en het het snoer en de stekker van de versterker?

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Nee zelfde kabel. Ook verschillende versterkers thuis gebruikt hier thuis. Ik heb vandaag een video op YouTube bekeken van iemand met exact hetzelfde probleem. Valt op dat in de commentaren heel erg veel mensen hetzelfde fenomeen hebben met Gibsons. Maar oplossingen? Weinig. Wat t meeste wordt genoemd is het shielden. Misschien dat maar eens proberen.
    Heb 5 gibsons hier, zowel met humbucker danwel P90, in totaal met de epi LP's erbij zeker twintig stuks gehad en nog nooit brom gehad. Daarbij ook nog nooit geshielde exemplaren gehad.

Senior Member

Standaard

Je hebt duidelijk een slechte massa verbinding in je gitaar. Je moet ten eerste voor versterkers altijd een geaard stopcontact gebruiken. Dit blijkt ook wel want in een geaard stopcontact hebben al je gitaren minder brom. Ik zou de printplaat uit de gitaar slopen en alles ouderwets aan elkaar solderen, dat geeft het minste kans op problemen. Wil je dit niet, trek alle stekkers los, soldeer alle soldeerverbindingen opnieuw door en maak de contacten van de stekkers goed schoon. Het aardprobleem zit hem in of een haarscheur in een soldering of een slecht contact in een stekker verbinding. Kijk de uitgangsplug en schakelaar ook goed na op eventueel slecht contact. Succes
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Heb 5 gibsons hier, zowel met humbucker danwel P90, in totaal met de epi LP's erbij zeker twintig stuks gehad en nog nooit brom gehad. Daarbij ook nog nooit geshielde exemplaren gehad.
    Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, niet met echte en niet met neppers en alles zonder shielding. Nahja ik heb nu een Fender met alufolie onder de slagplaat. Laat ik er maar niet teveel over zeggen, want ik heb al eens een berisping gekregen vanwege mijn opmerkingen over een brom........

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

ik zat ook al meer te denken in de richting van Ben Rickenbenders advies; printplaat compleet eruit en bewaren voor eventuele verkoop vervolgens gewoon goeie pots en caps plaatsen en ook die neutrik jack door een ordinaire switchcraft vervangen, ook de aardedraad naar brug / staartstuk vernieuwen. en als je toch bezig bent: cavities shielden met koperfolie (en die shielding ook aan aarde leggen). Bij m'n blauwe flying V heb ik dat gedaan en die is merkbaar 'stiller' dan de rest van m'n gitaren.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Wat is er dan mis met die neutrik jack?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    ik zat ook al meer te denken in de richting van Ben Rickenbenders advies; printplaat compleet eruit en bewaren voor eventuele verkoop vervolgens gewoon goeie pots en caps plaatsen en ook die neutrik jack door een ordinaire switchcraft vervangen, ook de aardedraad naar brug / staartstuk vernieuwen. en als je toch bezig bent: cavities shielden met koperfolie (en die shielding ook aan aarde leggen). Bij m'n blauwe flying V heb ik dat gedaan en die is merkbaar 'stiller' dan de rest van m'n gitaren.
    Precies wat ik zou doen ook.
    Lekker 4 cts pots erin, orange dropjes en switchcraft outputjack liefst zelfs gewoon jp wiring.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten