Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
    Senior Member

Standaard Wederom een aardingsprobleem

Dag allemaal,

Ik heb gisteren in Belgie een dure Gibson les paul standard gekocht. Ik was er helemaal mee in mijn nopjes totdat ik ontdekte dat hij in vergelijking met mijn epiphone toch wel een erg hard aardingskabaal maakt. Het volume van de brom is echt beduidend harder. Ook harder dan bij mijn strat. (Hopelijk geeft het filmpje een duidelijk beeld van wat ik bedoel)

https://www.facebook.com/marten.jukk...7507713161261/

(Mijn stopcontacten zijn ongeaard, en ik denk ook niet dat ik die kan aarden.)

Ik ben vervolgens naar 2 muziekwinkels gegaan. Verschillende amps geprobeerd, en daar was de brom echt verwaarloosbaar. Thuis zit er wel een beduidend verschil tussen mijn les paul's. Iemand enig idee hoe deze gitaar (beter) geaard zou kunnen worden? Want gezien het verschil lijkt het me, ondanks dat bij de muziekwinkels niks te horen was, dat er toch een probleem in mijn nieuwe les paul zit. Bij de muziekwinkels kunnen ze me niet helpen omdat ze daar t probleem niet of nauwelijks horen.

Van binnen:

Laatst gewijzigd door Rogueny; 3 januari 2017 om 15:32

Standaard

je kan je stopcontact aarden door als je een verdeel blok hebt, daar een stekker met alleen de aarde draad aangesloten erin te stoppen, en het aarde draad te verbinden met de verwarmingsbuis. (even stukje verf weg halen op de plek waar je de kabel op de buis doet)
    dan is je verdeelblok geaard.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

Senior Member

Standaard

Die brom heeft niets met de gitaar te maken, maar puur met feit dat je ongeaard bezig bent.
    Je kan inderdaad je versterker aarden door een draadje naar de verwarming te leggen zoals richwood aangeeft.
    Dan moet het geen modern verwarmings- systeem zijn, want anders werkt dat ook niet.
    Die gitaar kun je wel weer dicht schroeven

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Die brom heeft niets met de gitaar te maken, maar puur met feit dat je ongeaard bezig bent.
    Je kan inderdaad je versterker aarden door een draadje naar de verwarming te leggen zoals richwood aangeeft.
    Dan moet het geen modern verwarmings- systeem zijn, want anders werkt dat ook niet.
    Die gitaar kun je wel weer dicht schroeven
    Ik heb zojuist mijn gitaar en versterker eens naar de huiskamer verplaatst. Zoals ik op het internet las ziet een geaard stopcontact er als volgt uit:

Zo een heb ik daar ook. Brom is bij alle drie de gitaren beduidend minder, maar alsnog maakt de les paul die ik net heb gekocht de hardste brom. Ik snap niet waar dat nou aan ligt. Vandaar dat ik dus de gitaar open schroefde. Kan iemand iets eigenaardigs ontdekken? Of heb ik nou gewoon een soort van miskoop gedaan?

Ik merk daardoor gewoon nu al dat ik de nieuwe minder graag in mijn handen pak.
    Laatst gewijzigd door Rogueny; 3 januari 2017 om 17:09

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer Bekijk bericht
    je kan je stopcontact aarden door als je een verdeel blok hebt, daar een stekker met alleen de aarde draad aangesloten erin te stoppen, en het aarde draad te verbinden met de verwarmingsbuis. (even stukje verf weg halen op de plek waar je de kabel op de buis doet)
    dan is je verdeelblok geaard.
    is dat niet gevaarlijk?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    is dat niet gevaarlijk?
    Ja, dat is best gevaarlijk als je geen verstand van elektro hebt. je doet het al gauw fout en dan staat je radiator onder stroom.

En dat zul je best weleens een beetje kunnen voelen als je hem aanraakt.

Senior Member

Standaard

Dan kun je beter een lekker dik driedraads verlengsnoer naar je muziekkamer leggen
    (heb ik ook zo gedaan, een meter of tien, ideaal)

maar goed, dat lost de brom in de Les Paul dus niet op.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Dan kun je beter een lekker dik driedraads verlengsnoer naar je muziekkamer leggen
    (heb ik ook zo gedaan, een meter of tien, ideaal)

maar goed, dat lost de brom in de Les Paul dus niet op.
    Nee precies. Het is beduidend luider dan bij de andere les paul en ook zelfs luider als bij de strat met singlecoils. T valt wel op dat bij het terugdraaien van de tone knoppen de brom wel beduidend minder wordt.

Senior Member

Standaard

Het is niets wat niet gefixt kan worden, Rogueny. Er zijn duizenden Les Pauls met zo'n printplaatje die niet brommen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet zeker dat het goedkomt.
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Kun je verschil horen als je de snaren aanraakt?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten