Wat een ubergeile set heb je toch DaVinci. Ze hebben echt allemaal iets mooi en vormen tesamen een prachtig soundpallet.
Wat een ubergeile set heb je toch DaVinci. Ze hebben echt allemaal iets mooi en vormen tesamen een prachtig soundpallet.
Welke is je favoriet?
Die Strat en die Les Paul..... *kwijl*
'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)
Thx Joost, ben er ook wel content mee
@Rogueny
Dat is een goede vraag... die blauwe Luke is mijn oude liefde en voor alsnog de enige gitaar waarbij het nooit in me op is gekomen 'm te verkopen. Toch heeft hij de laatste jaren weinig speeltijd (iig in bandverband) gehad. De laatste tijd speelde ik na een lange haat/liefde verhouding vooral op mijn LP, aangevuld met in eerste instantie een Olive Gold LIII wat uiteindelijk nooit echt mijn ding was qua sound (maar wel echt een plaatje om te zien). Die heeft na drie jaar dus het veld geruimd en daar is de strat voor in de plaats gekomen. Dat was, helemaal na het recent laten plaatsen van de JB jr. een hele fijne combi voor mijn coverband.
Heel recent kwam ik in de gelegenheid een Black Sparkle Luke te kopen die al heel lang bovenaan op mijn GAS-lijst stond. Dat is echt een te gekke gitaar die dan vanwege de nieuwigheid veel speeltijd krijgt. Dat brengt me dan weer terug naar bijna vervlogen tijden waarin de veelzijdigheid, speelcomfort, stemvastheid, gewicht etc. je weer doen afvragen waarom dat je die andere gitaren ook al weer hebt aangeschaft
Nadeel met zo'n Luke is, en dat vind ik zelf ook nog steeds raar, is dat ik bijna niet over kan schakelen naar een andere gitaar. Als ik bijvoorbeeld een nummer of zes op een Luke hebt gespeeld en ik pak dan mijn LP vind ik het echt een verschrikkelijk stroeve, zware plank met een hals als een honkbalknuppel waar ik niks op kan vinden. (Dat was ook de oorzaak van de lange haat/liefde verhouding met mijn LP die over ging in liefde toen ik mijn Luke links liet liggen.)
Ik kan wel prima kan afwisselen tussen bijvoorbeeld mijn LP en Strat wat ook gewoon hele goede gitaren zijn en ik juist vanwege het meer klassieke karakter/uitstraling/gevoel weer heel erg kan waarderen.
Omdat ik niet heel makkelijk switch van mijn Luke's denk ik dat ik een beetje om en om ga spelen. Dus de ene keer op mijn Luke's en de andere week op de LP en Strat. Want het zijn allemaal te gekke gitaren waar ik graag op speel en waar ik in de band ook mijn geluiden uit haal.
De Kauffmann heb ik ooit gekocht als jam-gitaar die ik makkelijk meeneem op de fiets en ergens onbeheerd in de hoek van de kroeg zet. Prima resonante en stemvaste gitaar (voor zo'n beetje 1/3 van de prijs van de andere), maar niet een waar ik heel veel op speel.
Dus... wat mijn favoriet is vind ik echt lastig te zeggen. Ik weet wel dat als ik slechts een gitaar zou kunnen hebben het absoluut een Luke zou zijn. Dan wordt het een moeilijke keuze tussen mijn oude liefde of de nieuwe schoonheid. Omdat mijn Black Sparkle exemplarisch nog iets beter lijkt en ik 'm qua looks ook veel gaver vind denk ik dat die zal blijven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn huidige collectie, bij mn ouders thuis:
gibson lp studio uit '06 dacht ik met ebony toets en 4x cts pushpull (jimmy page wiring)
en een marshall avt50, heb ik in bruikleen, vind het eigenlijk niet zo dat geluid.. wil op ten duur een fender achtige kopen of bouwen
Op mn studentenkamer waar ik de meeste tijd doorbreng heb ik:
Gibson Les paul traditional 09' (ga ik wss ook nog 4 pushpulls in doen)
Epiphone Lucille '10 met 57'classics, tusq topkam, switchcraft switch, orange drops en cts pots
Tm deluxe 20 &orange ppc112, perfect qua volume op 1 watt
![]()
Mooi hoor!
Maar die LP studio heeft op de kijk een palissander toets ipv ebben?
hmmm laat ik mijn bescheiden collectie ook maar eens posten......
vbnbvlnr
Epi G-400 Pro, Epi LP Traditional Pro, Epi Lp 100th anniversary
Squire by Fender Strat (Jap), Fender Tele (mim)
Harley Benton DC Custom, Epi/Gibson EO-2, Epi Dot, Squire Vintage Mod Jazz Bass
Ik heb ook nog een stuk spaans brandhout... ooit van m'n ouders gekregen dus vanwege emotionele waarde gaat die niet weg, maar wel permanent opgeborgen.
Gear:
Fender Telecaster // Fender Squier Stratocaster(Jap) // Epiphone Les Paul Traditional PRO // Epiphone EO-2
Marshall ValveState S80 (8240) // Bugera V22 Infinium // Vox DA-5
Soms komt er wat bij, soms gaat er wat af.
Sowieso heeft alles sinds de Black Sparkle nauwelijks speeltijd, maar de Kauffmann kwam er helemaal bekaaid van af. Die is dus naar een nieuw baasje.
Regeren is vooruitzien, dus hij stond al aan de buitenkant op de foto 😎
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Favorieten/bladwijzers