Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 58 EersteEerste ... 19272829303139 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 576
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd.... wat gaat hij doen ?

Ik niet, het is immers zeer voorspelbaar wat Frans gaat doen: niets. Ik ben dan ook meer benieuwd naar de eventuele vervolgstappen van TS en wens hem veel succes daarbij. Desgewenst wil ik TS ook wel helpen met het opstellen van een concept dagvaarding.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik niet, het is immers zeer voorspelbaar wat Frans gaat doen: niets. Ik ben dan ook meer benieuwd naar de eventuele vervolgstappen van TS en wens hem veel succes daarbij.
    Ik vrees hetzelfde....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik niet, het is immers zeer voorspelbaar wat Frans gaat doen: niets. Ik ben dan ook meer benieuwd naar de eventuele vervolgstappen van TS en wens hem veel succes daarbij. Desgewenst wil ik TS ook wel helpen met het opstellen van een concept dagvaarding.
    Als hij een dagvaarding van een advocaat krijgt en niet binnen de deadline het geschil oplost, is hij veel duurder uit dan die paar honderd euro en die 2 gitaartjes die ingeruild zijn door de ts en die hij moet vergoeden. Heel dom van Franske om niet te reageren.

Senior Member

Standaard

Er van uitgaande dat TS de 'zaak gaat winnen'

Senior Member

Standaard

Ja, procederen kost geld en tijd.
    Als ik Frans was dan zou ik zeggen dat ook hij ter goeder trouw geweest is, dat het onmogelijk is alle onderdelen van elke gitaar te checken en dat het daarom de koper vrij is dat zelf te doen, voor aankoop. De gitaar is verder niet ondeugdelijk, de koper was er blij mee en functioneert prima.
    Verder zou ik als Frans zeggen dat de koper naar zijn overtuiging nooit een open gesprek heeft willen aangaan maar enkel geijst heeft.

Ik stel me zo voor dat een rechter beslist dat Frans de gitaar terugneemt en beide partijen de kosten van de rechtsgang mogen verdelen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 december 2016 om 17:21

Senior Member

Standaard

Ben het deels wel eens met Pepe, maar een weldenkende rechter zou ook kunnen zeggen dat het los van de wetsregeltjes waarmee koper en verkoper te maken hebben, het de verkoper zou sieren als hij na het eerste signaal de grote broek had aantrokken en zijn rol als detailist serieus had genomen door de koper boven zijn winst te stellen en met een fatsoenlijke regeling te komen. Vanaf het allereerste moment heeft Frans echter zijn hakken in de grond gezet en heeft hij ook alle schijn tegen zich over bv de verkoop van de eerste gitaar van TS die een kwartier later opeens van MP was verdwenen. Als Frans na het allereerste signaal van TS een regeling had getroffen, welke dat ook zou zijn, had hem dat nooit meer dan een paar honderd euro kunnen kosten. Negatieve reclame kost hem on the long run veel meer dan dat.

Senior Member

Standaard

Die eindconclusie van pepe zou idd een vrij reële uitspraak zijn.

Echter heb ik in het begin niks geëist, maar gewoon onmiddellijk duidelijk gemaakt dat de koop ongedaan moest worden gemaakt, of er een andere oplossing zou moeten komen omdat de waarde van het instrument niet overeenstemmend was met het betaalde bedrag.

Het lijkt er echter op dat het niet zover zal komen. Frans laat zich van z'n beste kant zien. Mogelijk is er een oplossing in de maak...
    Kris

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Die eindconclusie van pepe zou idd een vrij reële uitspraak zijn.

Echter heb ik in het begin niks geëist, maar gewoon onmiddellijk duidelijk gemaakt dat de koop ongedaan moest worden gemaakt, of er een andere oplossing zou moeten komen omdat de waarde van het instrument niet overeenstemmend was met het betaalde bedrag.

Het lijkt er echter op dat het niet zover zal komen. Frans laat zich van z'n beste kant zien. Mogelijk is er een oplossing in de maak...
    Vertel!!!!!!!

Senior Member

Standaard

Het argument dat de waarde niet in overeenstemming is met het betaalde bedrag, dat moet je misschien maar achterwege laten, dat is een beetje de quintessence van handel.
    Het gaat er om dat je iets kocht wat niet was waarvoor het verkocht werd.

Senior Member

Standaard

Wanprestatie dus volgens ondernemingsrecht.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten