De Ibanez Steve Vai JEM gitaar. Dat geval kun je in diverse versies krijgen. Van betaalbaar tot idioot duur.
Milko sluiten.
De Ibanez Steve Vai JEM gitaar. Dat geval kun je in diverse versies krijgen. Van betaalbaar tot idioot duur.
Milko sluiten.
Maar buiten de tips (bedankt uiteraard!)...
Hoe laat ik de winnende gitaar afstellen?
Gaat dat sowieso, een gitaar voor zowel drop C als B gebruiken? Wat voor snaardikte is handig?
Kan iemand daar nog iets over kwijt?
Check de (oudere) RGD modellen van Ibanez, of de nieuwe RGDIX6MPB. De "D" ik RGD staat voor downtune, en ze hebben een langere nek zodat je met dunnere snaren dezelfde spanning kan halen bij omlaag stemmen, en makkelijker je intonatie kunt afstellen. Ik geef toe dat ik zelf nooit op een RGD heb gespeeld, maar ik heb op veel ibanezzen gespeeld en het Is altijd top kwaliteit. En de reviews voor RGDs zijn ook erg goed.
Jongens jongensJe kunt prima metal spelen met 0.009 snaren, in E standaard. Maar als je gaat downtunen, is het een samenspel van de lengte van je nek, de snaardikte en de stemming om tot de gewenste spanning te komen. D'Addario heeft een omrekentabel op hun site. Erg handig.
Ikzelf sta op een standaard Wizard lengte nek van Ibanez met 0.012 - 0.054 in C standaard. En dat is net iets strakker dan 0.009 in E standaard. Als je voor drop tunings gaat, zijn er sommigen die voor de gedropte snaar soms een dikkere snaar halen uit een ander setje. Ook zijn er speciale setjes voor drop tunings volgens mij.
Voor metalcore: als je ook niet echt aan soleren doet, ik zou zeker voor een fixed bridge gaan.
Ik gebruik overigens normaliter 0.010 op mijn gitaren die in E gestemd staan.
Ik speel verder ook wel veel lead maar heb niks met whammy's, floyds, etc. Vandaar de bewuste keuze voor vast.
Favorieten/bladwijzers