Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 630 van 867 EersteEerste ... 130530580620628629630631632640680730 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.291 t/m 6.300 van 8664
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht

En dit (hieronder) is het resultaat.

Routing:
    595Q via TB Wah Pad / TU-3 / Wampler Ego / OC-2 / Phase 90 / DGTM / Plexitone / Ola / El Capistan / Flint.
    Geweldig! Je hebt nu enkel nog pedalen waar ik stuk voor stuk een stijve van krijg. Alleen de DGTM kende ik niet (je hebt me enkele uren geleden uitgelegd wat het is en daarmee heb je me weten te overtuigen dat het wel een bijzonder gaaf pedaal moet zijn). Het is klaar. Het is je gelukt. Gefeliciteerd!!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Enige wat ik misschien nog echt zou willen is een Nocturne Atomic Brain van TaVo (=Roland RE-301 pre-amp a la Brian Setzer, zeg maar zoiets als een Dunlop EP 101 EchoPlex with a different flavour). Maar ook dat is een nogal prijzig pedaal en alleen in de VS uitsluitend op bestelling bij de bouwer te verkrijgen. En de bijkomende verzendkosten zijn vrij fors. Tweedehands daar ook erg gezocht, hier is ie helemaal niet te vinden, laat staan ff ergens vrijblijvend uit te proberen. Maar op GretschPages en GretschTalk zijn ze er helemaal lyrisch over.
    Bovendien heb ik er geen plaats meer voor, of ik zou een smaller alternatief voor de Plexitone moeten bedenken.
    Eerst maar eens sparen voor een Tele en een LP Studio… In die volgorde...

EDIT: Als ik de Wah naast het board zet heb ik wel weer ruimte voor 2 extra pedalen…
    Laatst gewijzigd door MarkS; 21 november 2016 om 13:02

Standaard

Ik heb een schemaatje van een Dyno Brain bemachtigd ooit, heb het half afgesoldeerde bordje wel ergens in de kast liggen. Misschien maar eens mee verder een keer

Dus door iemand laten klonen is ook altijd een optie. Ik gun TaVo het van harte, is een charmante gozer op GretschTalk. Maar zoals je zegt het is enorm prijzig er eentje deze kant uit te halen...

Standaard

schema van de 301 is overal te vinden; preamp is simpel maar doeltreffend! Gemakkelijk een pedaal van te maken. Nadeel vind ik dan weer is dat deze Dyno versie allerlei 'toevoegingen' heeft (zoals de impedantie fix waardoor de ingangsimpedantie verhoogd wordt) waardoor hij gewoon niet klinkt als een 301! De 'magic' van zo'n oude echo is juist die lage ingangsimpedantie waardoor de gitaar wat minder helder gaat klinken..........
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Geweldig! Je hebt nu enkel nog pedalen waar ik stuk voor stuk een stijve van krijg.
    Goed zo, mocht MarkS zijn ruggengraat falen, dan kan 'ie altijd nog daarop vertrouwen; wel invetten he ?!

Senior Member

Standaard

Een kabeltje, een pot, of een condensatortje (om)solderen lukt me nog wel, maar een circuit bouwen aan de hand van een schema(atje) is voor mij te hoog gegrepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Een kabeltje, een pot, of een condensatortje (om)solderen lukt me nog wel, maar een circuit bouwen aan de hand van een schema(atje) is voor mij te hoog gegrepen.
    Google de naam ff in combinatie met "veroboard" dan kom je de mooiste simpelste dingen tegen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Google de naam ff in combinatie met "veroboard" dan kom je de mooiste simpelste dingen tegen.
    Gezien idd! Kwam de oa. Brian Seltzer tegen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    schema van de 301 is overal te vinden; preamp is simpel maar doeltreffend! Gemakkelijk een pedaal van te maken. Nadeel vind ik dan weer is dat deze Dyno versie allerlei 'toevoegingen' heeft (zoals de impedantie fix waardoor de ingangsimpedantie verhoogd wordt) waardoor hij gewoon niet klinkt als een 301! De 'magic' van zo'n oude echo is juist die lage ingangsimpedantie waardoor de gitaar wat minder helder gaat klinken..........
    Wat ik begreep is die impedantie-"fix "van laag naar hoog juist gedaan om geen hele lange kabel te hoeven gebruiken zoals Setzer doet.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 22 november 2016 om 23:22

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Ik heb een schemaatje van een Dyno Brain bemachtigd ooit, heb het half afgesoldeerde bordje wel ergens in de kast liggen. Misschien maar eens mee verder een keer

Dus door iemand laten klonen is ook altijd een optie. Ik gun TaVo het van harte, is een charmante gozer op GretschTalk. Maar zoals je zegt het is enorm prijzig er eentje deze kant uit te halen...
    Je kunt altijd nog laten klonen en dan TaVo een bedrag overmaken zonder dat hij dan iets moet maken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten