Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 599 van 622 EersteEerste ... 99499549589597598599600601609 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.981 t/m 5.990 van 6220
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimi19 Bekijk bericht
    Mooie collectie hoor!! Welke kleur heeft die Custom (ik schat eind '70 begin '80 aan de headstock te zien)??
    Maakte Gibson van die rare headstocks in die tijd? Ik heb die vaak op de Chinese neppers gezien; hebben ze dat dan toch ergens van overgenomen?

Standaard

Het is er een van 1986. De vorige eigenaar heeft die EMG pickups erin geplaatst. Zou ik zelf niet gedaan hebben..
    De kleur is donkergroen metallic (soms ziet het eruit als zwart, afhankelijk van de lichtinval).
    Ik heb die kleur eigenlijk maar 1 keer tegen gekomen en ook bij een van 1986 (zie foto)

Wat de headstock betreft, wat is het verschil met de huidige?

Senior Member

Standaard

En in een protectorcase, the best there is! Zolang de sluitingen niet kapot gaan

Bij de mijne begint na ruim 30 jaar het handvat wat af te bladeren, maar als case bovenaan mijn lijstje van slagvaste koffers. Er past trouwens ook perfect een Tele in!

Senior Member

Standaard

Ja dat zijn goeie koffers. Mijne is volgens mij paars van binnen.

Mooie kleur trouwens dat groen.

Standaard

De foto hierboven is niet van de mijne, heb geen originele (protector) case.
    Deze heeft ook nog de originele pups.

Senior Member

Standaard

De foto hierboven is niet van de mijne, heb geen originele (protector) case.
    Deze heeft ook nog de originele pups.
    Ik heb nog wel een Gibson Tar Back liggen, als je nog een originele pup wil Of zijn die net wat ouder dan jouw LP?

Edit: ja, ongeveer 10 jaar ouder: 74/75 kom ik vaak tegen ...
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 18 november 2016 om 15:10

Standaard

Ik zou er de EMG's niet ingeplaatst hebben, maar tegelijkertijd is het ook mijn enige gitaar met actieve pups; ik vind dat je van alles wat moet hebben en dus laat ik het maar zo.
    Toch bedankt voor het aanbod.

Member

Standaard

Wat de headstock betreft, wat is het verschil met de huidige?

Het is subtiel, maar ik zie het altijd meteen. Als ik er nu achter zoek op internet vind ik eigenlijk geen info... ik zie toch geen waanbeelden?

De eerste is een stuk slanker vind ik en ook de spaties in de split diamond zijn anders. De tweede is "historisch-correcter". Ik denk dat ze ergens in 1992 of 1993 de switch hebben gemaakt naar die historisch correctere. Zou leuk zijn als iemand dit kan bevestigen.

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

andere verschillen zijn de dichte 'b' en 'o' versus de 'b' en 'o' die een open bovenkant hebben.
    de exacte jaartallen ben ik even kwijt (ergens van ik meen ± '76 tot eerste helft jaren '80) maar er zijn in het Norlin-tijdperk ook bredere headstocks toegepast.. tegenwoordig ook wel de 'paddle headstocks' genoemd.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    andere verschillen zijn de dichte 'b' en 'o' versus de 'b' en 'o' die een open bovenkant hebben.
    de exacte jaartallen ben ik even kwijt (ergens van ik meen ± '76 tot eerste helft jaren '80) maar er zijn in het Norlin-tijdperk ook bredere headstocks toegepast.. tegenwoordig ook wel de 'paddle headstocks' genoemd.
    Bedankt mannen, was me niet eens opgevallen.
    De gesloten bovenkant van de b en o zal iets langer toegepast zijn, mijn 1986 is er zo eentje.

De headstock toont inderdaad ook slanker, maar de spaties tussen de split diamond zien er toch meer als de latere uit (misschien is de overgang geleidelijker gebeurd?).
    Laatst gewijzigd door turboblues; 18 november 2016 om 18:13

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten