Neuh, dit filmpje van peppie & cocky trekt me niet over de streep een Kemper aan te schaffen.
Volkomen doods, plat geluid. Zoals vele modelling amps gaan ze de mist in bij medium/low gain sounds, ook de Kemper.
Neuh, dit filmpje van peppie & cocky trekt me niet over de streep een Kemper aan te schaffen.
Volkomen doods, plat geluid. Zoals vele modelling amps gaan ze de mist in bij medium/low gain sounds, ook de Kemper.
'Kweetniet', toch wel benieuwd of ik het verschil zou kunnen horen/voelen/ervaren met
een Kemper variant van mijn setje. Het hele arsenaal aan knoppen op zo'n ding schrikt
mee ook een beetje af...
Ik ben ook niet zo van de knoppen, zeg maar...
Dat staat er toch?
Dan snap ik wat jouw referentiekader in deze is. Ik kan je in ieder geval met een gerust hart zeggen dat zeker de Kemper ook overtuigt in low en medium gain sounds. Het komt alleen neer op het goed profilen van de door jou gewenste sound, of dat nou low, medium, high of ultra high gain is. Heb van mijn Mesa zoveel verschillende profiles gemaakt waarmee ik praktisch iedere gainstage kan pakken.
Overigens zie ik het als een voordeel dat er zoveel knoppen op de Kemper zitten, iedere knop heeft een dedicated functie waardoor de menustructuur duidelijk is en je niet door tig pagina's binnen een menu hoeft te scrollen.
Laatst gewijzigd door dml; 17 september 2016 om 09:40
Ik vind dat een kemper best goed op je volumeknop reageert, dat vond ik echt knap gemaakt.
Maar verder ben ik het met Arjan eens, dat de Kemper als amp in the room niet heel erg overtuigt wat mij betreft.
Referentiekader: Soldano SLO over 4x12, vergeleken met een profiel gemaakt van dezelfde setting, met dezelfde gitaar bespeeld, vergeleken met de Kemper powered versie, over dezelfde speakerkast (speakersim op kemper uit uiteraard).
Voor opnames komt het best heel kort bij het opgenomen geluid (van in dit geval die SLO), dus als er ooit een kemper uit komt voor weinig, dan ben ik best geïnteresseerd,maar 2k om mijn eigen geluid in een live setting minder fijn te maken, nee bedankt.
Kemper heeft de verkeerde indruk gegeven door te zeggen dat elke versterker perfect geprofiled kan worden en met die opmerking is ie te veel in de markt gezet is als een kopieermachine van je buizenamp. en dat is ie niet.
Het valt niet mee een exacte kopie te maken van je conventionele versterker, er zal vrijwel altijd een verschil te horen zijn maar een afwijking van 10 % wil niet automatisch zeggen dat het eindresultaat 10% minder is maar 10% anders, kan dus ook beter zijn nietwaar.?
Maar dat je er een verdomd goed geluid uit kan halen staat voor mij vast,De opmerkingen over een minder "amp in the room "sound en niet overtuigen van low en medium sounds zeggen mij persoonlijk meer over de kwaliteiten van de gebruikte profile en de gitarist in kwestie dan over de Kemper want dat kan ie wel degelijk. 'Even proberen" heeft bij een complex apparaat ook weinig tot geen zin en zoals gezegd staat of valt de kwaliteit met de gespeelde profile, is die niet goed dan is vergelijken zinloos. Nadelen zijn er ook, Ze zijn ze inderdaad erg duur, zou een stuk minder moeten kunnen voor een dergelijke 'computer" wat ie eigenlijk is. Zal wel te maken hebben met het feit dat ze nu al meer dan vier jaar als warme broodjes over de toonbank gaan, want dan gaan ze.
Speel je in een blues of rockband en heb je je geluid gevonden met je buizenversterker en voldoende aan een enkele clean en leadsound dan voegt de Kemper weinig tot niets toe dus waarom zou je dan switchen voor modeling? Zoals gezegd is het gebruik van de juiste profile erg belangrijk, maar vind die maar eens tussen alle shit die inmiddels uitgegeven is, in drie jaar heb ik mijn profiles bij elkaar en heb het inwendige arsenaal gereduceerd tot een 25 goede. Verder hebben bijna alle gitaristen iets met buizen toch? niets zo mooi als een oude buizenversterker met een stel gloeiende buizen,
Maar persoonlijk ben ik meer dan blij dat ik niet meer hoef te sjouwen met mijn 4x12 Bogner, niet meer heel internet af hoef te struinen naar "winged C tubes waar je een kapitaal voor neer moet leggen, me geen breuk meer til mijn zware xtc want die heb ik gelukkig nog redelijk kunnen verkopen na de aanschaf van mijn Kemper, mijn vaak problemen gevende effectenboard (want je vindt ze allemaal in de Kemper terug ) mijn warboel aan kabels, Dat ik geen extra versterker meer mee hoef te zuilen of nodig heb voor mijn akoestische Martin (want die klinkt ook fantastisch met een Fishman profile) En dat ik niet gebonden ben aan het enkelvoudige karakter van mijn Bogner want ik kan nu veel meer kanten op.
Mijn special Bogner Shiva el34 anniversary met os212 cab verkoop ik niet, niet alleen omdat ik minstens 2500 euro zou moeten laten vallen(hoezo schrijft digitaal spul hard af ? ) Maar omdat ik er geen afscheid van kan en wil doen, ik vind niet alleen mijn Kemper geweldig, mijn Bogner mag er ook zijn.
Heb onlangs een Kemper amp mogen uitproberen t.b.v. in-ear monitoring. Eerste indruk was dat het toch redelijk vergelijkbaar is met Axe-Fx II (2 jaar gehad) en Helix (uitgeprobeerd op de Fr. Messe, toegegeven dat is iets wel te kort maar het was wel een eerste indruk). Conclusie, alles wordt toch weer behoorlijk vlak en de dynamiek is t.o.v. een goede buizenamp minder. IR effect blijft een equalizer effect en headroom is minder... Het klinkt allemaal een beetje als een variatie op mijn huidige PC VST plugins van Native Instruments, Amplitube, Scuffham etc. Ideaal voor recording en thuis spelen maar het speelgevoel is toch minder en daar zit het hem volgens mij in. Door een buizen amp + effecten en cabinet speel je vanwege de dynamiek kennelijk toch wat prettiger en dat wordt vervolgens opgenomen middels een microfoon. De bron moet dus goed zijn ;-)
Mijn Torpedo CAB power amp/speaker/microphone simulator i.cm. Eventide en Lex Bos SD geven qua dynamiek al wel een iets beter resultaat maar komt nog steeds niet in de buurt van wat mijn Lex Bos Buddy buizen amp met de SD doet. Datzelfde gevoel heb ik met de pre-fx effecten die door mijn VR Pedalpro gewoon beter worden gedaan dan wat dan ook. Alleen de convenience factor en stereo mogelijkheden blijven dan over...
Het blijft dus een heel moeilijk verhaal want anders was ik inmiddels allang over gegaan. Neig inmiddels naar het uitproberen van een Axe-trak speaker cabinet recorder om de Lex Bos ook zo goed uit de mengtafel te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door tnijland; 9 oktober 2016 om 20:50
Het 'probleem' van dit soort apparaten zit 'm in de prijs en de complexiteit. Als je een multifx ding koopt, ben je ook een hele tijd druk met het in orde maken van soundjes, maar da's aan te leren en doe je al snel on-the-fly. Bij zo'n Kemper ben je een pak geld kwijt (koop ik meerdere auto's voor), moet je je installatie voor aanpassen en ben je ook nog eens een hele tijd aan het knutselen met je geluid.
Favorieten/bladwijzers