Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 847 van 904 EersteEerste ... 347747797837845846847848849857897 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.461 t/m 8.470 van 9036
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Vraagje: zouden jullie een goed geprijsde ES335 kopen met een headstock reparatie? Ik heb altijd een (wellicht onterecht) unheimisch gevoel hierbij. Heb een mooie gezien bij een kerel waar ik ook ooit eens een fijne LP heb gekocht. Ik maak me over de persoon geen zorgen, puur en alleen vraagtekens bij een Gibson met een head crack.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Er is eigenlijk geen headcrack die een goede bouwer niet kan herstellen. De gitaar is na herstel minder waard, maar net zo sterk en klinkt ook net zo goed. Ik heb reparaties van o.a. Vox Humana gezien, die zo goed als onzichtbaar waren hersteld.

Senior Member

Senior Member

Standaard

Afgaande op de afbeeldingen kan ik er weinig zinnigs over zeggen, behalve dat ze er jaloersmakend begeerlijk uitziet.

Wel geinig trouwens. Mijn eerste elektrische gitaar was een SG kopie en die heeft me destijds (dat zal in '81 of '82 geweest zijn) ook 395 gekost. Guldens weliswaar, maar toch. Dat ding was trouwens aanzienlijk minder in kwaliteit, dat mag je van me aannemen.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 4 september 2016 om 23:09
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Ben geen SG fan, heeft veelal te maken met de combinaties hardware, slagplaatjes, veel voorkomende kleur van de gitaren.
    Vaak zie ik alleen maar die idiote mislukte symetrische horentjes.
    En ik houd niet van horentjes.
    En soundwise doen ze me ook niet zoveel; gaat ik liever aan de telecaster.
    Wellicht ben ik de enige die die vergelijking soundwise denkt te kunnen maken, maar ach...
    Maar goed.
    Die Greco, die heerscht !!
    Als Gibson ook maar enigszins verstandig geweest was, dan hadden ze deze transparante groene kleur als default genomen, in plaats dat stomme net niet rode lakje dat op geen enkele wijze te plaatsen valt.

Senior Member

Standaard

Die ziet er wel heel erg nieuw uit voor +40 jaar oud te zijn. Iemand die kan verifieren of de leeftijd echt klopt?

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

ziet er best wel gaaf uit voor een seventies Greco...slechts een paar kleine beschadigingetjes, maar wat doet die verkleuring van de lak bij de hiel van de hals? dat is curieus. BTW 395 piek zou geen gekke prijs zijn, Mark Fletcher vraagt meer voor z'n jaren 80 Greco SG (maar dat is dan ook een custom order in wine red met tijgerstreep...)
    en ik twijfel toch ook wel vanwege de andere overgang tussen body en hals ten opzichte van die jaren 80 Greco SG van Mark...
    [IMG][/IMG]

Mark Fletcher heeft z'n prijzen overigens stevig opwaarts aangepast.. zal wel met de Brexit en de koers van het Pond Sterling te maken hebben???
    Laatst gewijzigd door MikeD; 5 september 2016 om 08:55
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Het is dat de kleur mij totaal niet aanspreekt, maar ware deze rood geweest, dan had ik er serieus GAS voor gehad.

Senior Member

Standaard

Als je echt interesse hebt kan je de gitaar voorleggen aan de Facebook Greco groep, die storten zich daarop als wolven met een vergrootglas.

Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

gepikt van sevenstring.org:

Greco guitars have been made by Matsumoku, Fuji-Gen Gakki, Dyna Gakki and others.

Greco Gibson replicas started using serial numbers around 1975 and pre 1975 models had a Greco logo that looked like "Gneco".

From the mid-1970s to the mid-1990s Greco models have mostly used 2 serial number formats for non Acoustic models.

The first format is MYYPPPP.

M = production month (A=January B=February ... K=November L=December).
    YY = year (79=1979).
    PPPP = production number.
    The second format is YPPPP.

Y = year (9=1979 0=1980 or 1990).
    PPPP = production number.
    Sometimes a month letter is used in an MYPPPP format.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Senior Member

Standaard

Wat zou het serienummer zijn?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten