Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 21 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 210
  1. #171

    Standaard

    tuurlijk veranderd taal en niet voor niets heb ik de oudbollige van Dale gebruikt

    gesus je standpunt is duidelijk
    we verzinnen zelf de betekenis van woorden en als iemand het er niet mee eens is ,tiepen we 18 pages op een forum vol om ons gelijk te bewijzen

    de waarheid ligt niet in het midden ik heb gewoon gelijk weet je wel moddah fokkah ( betekenis, goeie vriend )

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.341

    Standaard

    Wat een kansloze discussie.

    Wanneer is iemand schilder? Daar kom je ook nooit uit. Zeker niet op een schildersforum.




    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #173

    Standaard

    Zoals reeds gezegd probeer ik niets te bewijzen. Ik probeer mijn standpunt te verdedigen. Als er geen aanvallen komen, komt er ook geen verdediging mijnerzijds. Hoe je het wendt of keert, jij bent ook deels debet aan die 18 pagina's. Je zou voor de grap het aantal posts van mij moeten tellen in dit topic. Zoveel zijn het er niet eens. Als er echter een tsunami aan commentaar en beledigingen komt dan heb ik alle recht mijzelf te verdedigen. Als jij dat niet zo leuk vindt, kun je ook naar elders verkassen of gewoon lurken als je die zelfbeheersing hebt.

    Nogmaals: die definitie van muzikant is erg pover. Mijn mening, geen feit. Ik neem niet alles voor zoete koek aan omdat een autoriteit dat zegt. Autoriteiten kunnen ook ongenuanceerd zijn (in casu) of het zelfs volledig mis hebben. Ik denk graag zélf na over wat ik logisch vind, moreel, verantwoord, wijs etc. Daar heb ik niet altijd de breinen van anderen voor nodig.

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik las onlangs een artikel over de mondiale rénommé van Nederlanders als recht voor de raap in communicatie waarbij ze zich overigens nooit persoonlijk aangevallen voelen, ze vinden het gewoon efficiënter enz... herken ik eigenlijk niet veel van in dit topic ...

    Alle gezever op een stok: de zinnigste commentaar die ik hier las was iets in de trant van: als iemand mij intentioneel ontroert met zijn muziek (zang, instrument) is hijzij muzikant. Qua definitie moet het niet meer zijn, tenzij u zich graag wentelt in semantisch gedoe... ook een hobby

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gesualdo Bekijk bericht
    Ik stel i.i.g. jouw eerlijkheid op prijs dat je zelf ook vindt dat je slecht discussieert
    Ik wacht met smacht op antwoord op de vraag hoe je dit in godsnaam verzint.

    Maar goed, los daarvan: volgens mij zijn wij het gigantisch oneens. Wat mij betreft is notenschrift een heel mooi middel, maar geen doel. Geen maatstaf.

    Je kunt een verschrikkelijk goede shredder zijn en precies weten wat je doet, zonder notenschrift te beheersen. Notenschrift is niet gelijk aan theorie - al denk ik dat het bewustzijn van theorie ook niet essentieel is als muzikant. Wel een stuk belangrijker dan notenschrift trouwens.

    Jij vindt iemand die geen noten leest geen goede muzikant. Ik vind het iemand die geen noten leest. Staat los van of degene muzikant is. En dat betekent ook op geen enkele manier dat de bouwvakker die tijdens zijn werk fluit, zonder enig gevoel voor ritme of melodie, ineens ook een muzikant is. Niet per se. Mag je vinden.

  6. #176

    Standaard

    Je zei: 'jij discussieert net zo slecht'. Als je mij slecht vindt discussieren dan kan dat maar één ding betekenen...

    Maar goed, dat was een opmerking om het allemaal niet zo zwaar op te nemen, een lichte teaser.

    Ik neem mezelf ook weer niet zo serieus dat ik nog verder door wil discussieren. Jullie weten mijn mening, ik weet die van jullie.
    Veel meer valt er toch niet over te zeggen zonder in de herhaling te vallen?

    Nog een prettige zondag!

  7. #177
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gesualdo Bekijk bericht
    Je zei: 'jij discussieert net zo slecht'. Als je mij slecht vindt discussieren dan kan dat maar één ding betekenen...

    Maar goed, dat was een opmerking om het allemaal niet zo zwaar op te nemen, een lichte teaser.

    Ik neem mezelf ook weer niet zo serieus dat ik nog verder door wil discussieren. Jullie weten mijn mening, ik weet die van jullie.
    Veel meer valt er toch niet over te zeggen zonder in de herhaling te vallen?

    Nog een prettige zondag!
    Net zo slecht als jij van mij vindt. Ik bedoelde dat jij best slecht discussieert voor iemand die anderen op hun discussiecapaciteiten aanspreekt.

    Verder ben ik het met je eens dat de discussie niet veel verder opschiet.

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Voordat de discussie verder uit de handloopt wil ik nog even een goed punt van Harald aanhalen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Tabulatuur werkt (vooropgesteld dat ritmes er ook staan) voor gitaar veel makkelijker. Ook omdat je gelijk klaar bent met andere stemmingen. Leuk dat je weet waar al die noten zitten op gitaar, maar weet je het ook als je gitaar in CGDGAD gestemd staat? Om maar eens gewoon snel een stemming te bedenken die best wat interessante mogelijkheden zou moeten hebben.
    Ik ben momenteel bezig met een gitaarboek over open stemmingen ('gevorderde' solostukken voor akoestische gitaar). Ieder stuk heeft een andere stemming. Veel stemmingen zijn zelf verzonnen en sommigen zijn vrij extreem. Zo heb ik bijvoorbeeld een stuk in BF#BF#BF# (van laag naar hoog). Dan kom je met gewoon notenschrift bedrogen uit, dus ben je aangewezen op tabs.

    Ik heb heel lang zitten dubben wat de beste manier is van noteren van deze stukken met open stemmingen want ik wil de noten er wel bij hebben zodat je toch weet welke tonen het zijn en zo de harmonieën beter begrijpt. Sommige boeken hebben tegenwoordig twee 'hoofdstukken'. Het eerste deel met de gewone noten notatie en in het tweede deel van hetzelfde boek staan dan dezelfde stukken met alleen de tabs plus het ritme in de tabs. Dit heeft als voordeel dat je niet zo veel hoeft om te bladeren. Prima manier van noteren. Het nadeel is dan dat je dus alleen getalletjes leest en niet meer ziet welke tonen je speelt. Ik heb gekozen om op de bovenste balk de noten te schrijven en in de balk eronder de tabulatuur (zonder ritme, want dat kun je dan zien bij de noten). Dit zie je in meer boeken. Nadeel is dat je iets meer moet ombladeren. Voordeel is dat je meteen kan zien welke tonen je speelt. je zou ook nog kunnen kiezen om de noten helemaal weg te laten en alleen tab te doen, maar naast bovenstaand nadeel van het niet herkennen van de harmonieën, zijn er toch nog altijd mensen die de noten willen zien.

    Wat vinden jullie de beste manier van noteren van open stemmingen? Ik heb zelf mijn voorkeur, maar voor mij toch goed om te weten wat anderen vinden aangezien ik het boek ook ga uitgeven en ik het voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk en leesbaar wil maken.
    (Mocht er iemand al een voorproefje willen zien, laat maar weten via PB)
    Laatst gewijzigd door apekop; 28 augustus 2016 om 16:49
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #179
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.499

    Standaard

    Stel nou dat je wel noten kunt lezen, maar geen noot kunt spelen....wat dan?

  10. #180

    Standaard

    Open stemmingen speel ik zelf erg weinig, maar de ironie wil dat één van die weinige keren dat ik open gestemd heb gespeeld het precies dezelfde stemming was die jij aangeeft: B....F#

    Tab is veel makkelijker inderdaad, sowieso geldt dat voor de gitaar (vandaar de hele voorgaande discussie haha). Prima om de corresponderende noten erboven te noteren. Zo leer je ook sneller -mocht je een partituur voor je neus krijgen- akkoorden te pakken in notenschrift. Dat gaat naar verloop van tijd automatisch als je maar vaak genoeg open speelt. Als je dat voor meerdere gangbare open stemmingen doet (G bijv) dan heb je na een tijdje ook geen moeite meer met die partituur en beheers je beide.

    Niet veel op aan te merken dus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top