Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Die gitaren voor 100 euro zijn leuk als je:

    1. nog niet weet of je wel gitaar wilt (blijven) spelen;
    2. je al heel goed weet wat je doet.
    3. écht geen geld hebt.

    Als je 9 jaar speelt en op zoek bent naar meer, lijkt me dat je wel voor enige kwaliteit kunt gaan. Tenzij je (optie 3) gewoon niet veel kunt missen, zou ik toch liever, zeg, €300 uitgeven aan een prima gitaar.

    Niet alles daaronder is crap en niet alles erboven is even goed, maar dat is wel ongeveer de prijs waarvoor je best leuke gitaren kunt kopen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik ga op zich met je mee, maar toch ben ik afentoe verrast door met name de bespeelbaarheid van el cheapo gitaren. Ik weet dat Youtubefilmpjes vertekenend kunnen zijn, maar kijk eens naar onderstaande filmpjes over het vergelijk tussen drie Strats.

    Deel 1: https://youtu.be/JkPsv1TgXJg

    Deel 2: https://youtu.be/DGSCYmfQazc

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je krijgt wat je betaald in deze prijsklasse.
    Staaldelen zijn van pisbakken staal, feestjes ratelen en steken vaak uit. Zelf ervaren met een lp imitatie van het legendarische merk tcs. Wel met winst ingeruild jaren geleden en daarvoor een american standard strat gekocht. Wat een verademing.
    Hetzelfde had ik toen ik van die strat naar een Ernie ball musicman luke ging. Dag en nacht verschil. En dan word je verwend🙈

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik ga op zich met je mee, maar toch ben ik afentoe verrast door met name de bespeelbaarheid van el cheapo gitaren. Ik weet dat Youtubefilmpjes vertekenend kunnen zijn, maar kijk eens naar onderstaande filmpjes over het vergelijk tussen drie Strats.

    Deel 1: https://youtu.be/JkPsv1TgXJg

    Deel 2: https://youtu.be/DGSCYmfQazc
    Ben ik het mee eens. Alleen biedt een duurdere gitaar vaak wel meer zekerheid en minder een 'zoektocht'

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Maar als iemand een gitaar voor €100 zoekt, zal er geen sprake zijn van een zoektocht naar sound, feel, looks, comfort etc. Dan wil je gewoon voor dat geld het beste wat je kan vinden. Dat zal op ieder genoemd gebied een compromis zijn. De gitaar die hij zelf benoemd zou ik nooit iemand aanraden, terwijl je die HB st-62 gerust als ok kan bestempelen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    budgetgitaren tegenwoordig... gitaarbouwers durven er niet meer naar kijken, die snappen het niet, enfin deze toch niet

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    budgetgitaren tegenwoordig... gitaarbouwers durven er niet meer naar kijken, die snappen het niet, enfin deze toch niet
    Je bedoelt te zeggen dat ze niet snappen hoe er voor €100 een gitaar in de winkel kan liggen waarop je serieus kan spelen? Kennelijk kan voor €35,- ofzo zo'n ding gemaakt worden en iedereen (producent, transporteur, retailer) er ook nog iets aan verdienen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Maar als iemand een gitaar voor €100 zoekt, zal er geen sprake zijn van een zoektocht naar sound, feel, looks, comfort etc. Dan wil je gewoon voor dat geld het beste wat je kan vinden. Dat zal op ieder genoemd gebied een compromis zijn. De gitaar die hij zelf benoemd zou ik nooit iemand aanraden, terwijl je die HB st-62 gerust als ok kan bestempelen.
    Daarom raad ik TS aan om, indien mogelijk, een groter budget uit te trekken voor deze gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top