Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40
    Senior Member

Standaard HNGD Fender Telecaster Thinline '72 r.i.

Al meer dan 30 jaar Tele adept, maar nog nooit een thinline in het bezit gehad. Ook nog nooit gitaar met een Fender humbucker trouwens. De '72 r.i. stond al jaren op de wishlist, maar is er tot nu toe nooit van gekomen. Nieuw zijn ze trouwens enorm duur geworden (€1399,- bij Bax) en dat vind ik wel veel geld voor een Mexicaan. Zoals zovaak bood Marktplaats uitkomst. Vorige week werd er een voordelig aangeboden: acht jaar oud, maar z.g.a.n. en voor een prijsje waar ik hem niet voor kon laten staan. Bleek van een erg aardige beroepsmuzikant/schrijver/producer te zijn en de deal was dan ook snel rond.

Hoewel het een thinline is, is deze Tele ongeveer net zo zwaar als mijn andere Tele's. Dat had ik vooraf anders ingeschat. De 7.25 radius en vintage frets zal niet iedereen aanspreken, maar ik be het gewend op meerdere van mijn Tele's en Strats en kan er prima mee uit de voeten. De HB's hebben het typische, ietwat nasale, mid en met name standje 2 en 3 voegen echt iets toe aan mijn soundpalet. Brugelement heeft natuurlijk niet het spanky treble van een reguliere Tele, maar is erg bruikbaar. Het halselement is lekker jazzy en de tussenstand misstaat niet in een funky slagpartijtje. Kortom: erg breed inzetbaar.

Aardig feitje: een masterbuilder van Rickenbacker stapte eind jaren '60 over naar Fender en is verantwoordelijk voor het ontwerp van deze gitaar. De constructie van de body en het f-gat zijn gelijk aan Rickenbackers van voor zijn overstap. Met name de sound van het halselement heb ik vandaag vergeleken met een Rickenbacker en hoewel daar van die hot sq's in zitten, is de overeenkomst frapant.

Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 3 augustus 2016 om 16:46

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd Joost, prachtig mooi exemplaar! Ik kan geen naadje ontdekken: keurig!

Senior Member

Standaard

Congratulations! Ze zijn idd vrij prijzig geworden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Inderdaad, dat bedrag betaalde ik voor de USA versie, 2 jaar geleden (maar dat was wel een actie geloof ik).
    De pickups zijn ontworpen door Seth Lover, u weet wel, die. Dat waren toch andere pickups, de originele wide range. Te duur om nu nog te maken dus propt Fender er gewone "gevoicde" humbuckers in. Ik heb de Japanse versie gehad en dus nu de USA versie die weer "opnieuw gevoiced zijn" en die kinken inderdaad meer richting oude Wide Range hoewel ik nog steeds de warmte mis. Hoe de Mexicaanse Wide range klinken geen idee, de Japanse waren mij te schel.
    Door de pickups die het midden houden tussen een Fender en een Gibson sound in een semi hollow geven het een sound die overal ergens tussen in zit, net zoals een Duesenberg trouwens. Ik vind het ook gelijk een beetje het nadeel want ik pik ze er nooit uit op gehoor. Maar gefeliciteerd dus!

Senior Member

Standaard

Kijk, nou wordt het interessant. Joost doet nl. aan één erin één eruit zei hij me laatst. Gezien het tempo waarin hij momenteel gitaren aanschaft en het feit dat ik zowel die Jazzmaster, LP Special en Kauffmann strat wel zie zitten kan dit wel eens een mooi kwartaal worden

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd mienjong. Zie ik het goed dat die gitaar een S1 schakelaar heeft, of i.i.g. een indrukbaar volumepotmetertje?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Kijk, nou wordt het interessant. Joost doet nl. aan één erin één eruit zei hij me laatst. Gezien het tempo waarin hij momenteel gitaren aanschaft en het feit dat ik zowel die Jazzmaster, LP Special en Kauffmann strat wel zie zitten kan dit wel eens een mooi kwartaal worden
    Weet iedereen al dat Da Vinci eigenlijk een wolf in schaapskleren is, oftewel een enorme aikel? Hij weet drommelsgoed dat het genoemde trio niet te koop is. De zgan Classic Player 50 met cs-pu's staat op de nominatie om eruit te gaan en is via de achterdeur aan Da Vinci aangeboden, maar meneer verzwijgt dat doodleuk..... Jammer......

Senior Member

Standaard

Met zulke forum vrienden heb je geen forum trollen nodig!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Gefeliciteerd mienjong. Zie ik het goed dat die gitaar een S1 schakelaar heeft, of i.i.g. een indrukbaar volumepotmetertje?
    Een S1 switch op een r.i.? Gelukkig niet!
    maar gelukkig begin je niet over mij steeds verder terugtrekkende haarlijn die je nog net kan waarnemen in de hals pu....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Weet iedereen al dat Da Vinci eigenlijk een wolf in schaapskleren is, oftewel een enorme aikel? Hij weet drommelsgoed dat het genoemde trio niet te koop is. De zgan Classic Player 50 met cs-pu's staat op de nominatie om eruit te gaan en is via de achterdeur aan Da Vinci aangeboden, maar meneer verzwijgt dat doodleuk..... Jammer......
    hahaha ja daar heb je een punt Joost. Over die CP dan. En dat ik een eikel ben.
    Maar die CP heb ik dan ook weer het enige waar ik weinig gevoel bij heb.
    Ik wil ooit nog iets met P90's, vandaar de Special.
    En qua strat is die EJ heel goed, maar die zie ik me nog wel eens wisselen voor een ordinaire nep-mojo strat met deuken, butsen, putten etc. Daar hou ik gewoon van. Dan is jouw Kauffie wel een goede optie. Een nieuwe Kauffie vind ik dan weer minder vanwege de headstock. Maar zoals ik heb verteld opent een goede kennis van me binnenkort een nieuwe gitaarzaak. Misschien dat we elkaar eens willen matsen en ik m'n EJ utieindelijk inruil op een Nash ofzo. Of ik hou 'm gewoon. Weet ik veel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten