Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
    Senior Member

Standaard

Ik heb zelf een mexicaanse tele en een amerikaanse strat. Beide 62 reissues.
    De afwerking is grotendeels gelijkaardig. Al voel je wel verschil - de US voelt iets degelijker.

Grootste verschil is de lak volgens mij (nitro vs poly). Hardware is grotendeels hetzelfde (op de pickups na - die heb ik dan ook vervangen). Verder komt de US met een case, de MEX niet.

Ik vind mijn tele zelf te zwaar (+4 kg). Mijn strat heeft wel een fijn gewicht. Misschien dat daar ook nog wel een verschil zit, maar ik denk niet dat Fender bewust lichter hout naar de US fabriek stuurt - de customshop is wellicht een ander verhaal.

Overal denk ik dat je gewoon pech hebt met 2 slechte mexicanen. Ik heb het gevoel dat Fender de laatste jaren behoorlijk consistente kwaliteit aflevert, ongeacht het land van herkomst.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

van de Fenders weet ik het niet (al een hele tijd geen mex strat meer in mijn handen gehad maar ik was aangenaam verrast door de Mex Charvels (die uit dezelfde fabriek komen) original floyd, seymour duncan pickups, gotoh mechanieken en fret- en lakwerk op hetzelfde Niveau als een Suhr (serieus)
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    van de Fenders weet ik het niet (al een hele tijd geen mex strat meer in mijn handen gehad maar ik was aangenaam verrast door de Mex Charvels (die uit dezelfde fabriek komen) original floyd, seymour duncan pickups, gotoh mechanieken en fret- en lakwerk op hetzelfde Niveau als een Suhr (serieus)
    Ook nog wel eens naar gekeken als scheurijzer, zo'n gifgroene San Dimas. Bedankt voor de GAS Fred

Standaard

bij budgetgitaren cq B-merken moet je de juiste gitaar eruit halen. Als je al voelt dat die gitaar niet goed is koop je hem toch niet? Dan pak je die andere. Als de winkel er maar 1 heeft lekker laten liggen en naar een andere winkel gaan. Of zeg ik iets doms?

Senior Member

Standaard

Een mexicaanse Fender zie ik nu toch niet echt als een budget/B-merk.

Voor dat geld - toch rap 6-700€ - hoort een gitaar gewoon in orde te zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Een mexicaanse Fender zie ik nu toch niet echt als een budget/B-merk.

Voor dat geld - toch rap 6-700€ - hoort een gitaar gewoon in orde te zijn.
    edit: Voor de rest ben ik het volledig met je eens.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Ik vind mijn tele zelf te zwaar (+4 kg). Mijn strat heeft wel een fijn gewicht. Misschien dat daar ook nog wel een verschil zit, maar ik denk niet dat Fender bewust lichter hout naar de US fabriek stuurt - de customshop is wellicht een ander verhaal.
    De jouwe weegt een ton. De mijne, dewelke dezelfde is, zonder fancy top dan, is al bij al een lichte gitaar.

Senior Member

Standaard

Ik heb lange tijd een Fender MIM tele gehad. Was uitstekend afgewerkt, niets mis mee. Ik miste IMHO wel wat sustain ten opzichte van de USA versies. Maar ik heb nooit een A/B test gedaan. Maar de afwerking moet goed zijn.

Senior Member

Standaard

Ik heb een Strat CP'50 uit 2006. Toch een gitaar uit het duurdere mexicaanse segment maar de afwerking is gewoon goed te noemen (op de slagplaat na....wat een slap goedkoop ding!).
    Afstelwerk mocht beter maar gelukkig kan ik dat zelf

Senior Member

Standaard

Ach Mex of USA. De verschillen zijn subtiel. Afgeronde fretboardkanten, mogelijk iets beter hout en hardware. Pickups kun je snel vervangen. Je moet er gewoon een oppakken en als dat goed voelt, meteen inpakken. De Baja-tele's lijken me erg leuke tele's voor het geld, maar voor die modelserie uitkwam, had ik al een American Series telecaster. En nog steeds, want het is een fijne gitaar met een zeer goede afwerking en een behoorlijke sustain. Ik heb er wel een Suhr T-set ingezet. Maar een Baja komt er wellicht nog eens bij.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 2 augustus 2016 om 01:32
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten