Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1458 van 1797 EersteEerste ... 45895813581408144814561457145814591460146815081558 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 14.571 t/m 14.580 van 17961
    Senior Member

Standaard

Zie er ook niks raars aan. Staat (iig nu) in de ad dat het een ding uit Azië is. Kan zomaar eens een leuke gitaar zijn voor het geld.
    Kan me ook niet voorstellen dat Huub destijds gitaren van onder de 275 euro liet maken, dat is wel heel ver van z'n eigen segment. 5-600 zoals Arjan zegt lijkt me waarschijnlijker, maar in mijn perceptie gingen ze zelfs nog voor iets meer.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

alle boels kwamen uit Azie, dus wat dat betreft wijkt deze niet zo veel af van de "echte"
    life sucks and then you die

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Bestaat Richwood nog wel ?
    Was dat merk niet samengegaan met een ander merk?
    Diverse Richwood gitaren in de handen gehad zowel bassen als electrische gitaren, stuk voor stuk mankeerde er wel wat aan van loszittende frets tot potmeters die uitvielen of spontaan eraf vielen.
    Ik heb nu een Les Paul Special van Richwood (kwam ik later via hier achter, er stond geen merk op de kop) en die ROCKT! Goed gewicht, leuke pickups, goed afgesteld en een dijk van een geluid zonder in een amp te prikken. Doe je dat wel dan ben je nog meer verrast over het geluid.

Ik heb deze nu geupgrade met nieuwe potmeters (dat was heel hard nodig) en de neck pickup vervangen door een AlNiCo versie; de ferrieten pickup in de brug was een leuke tegenhanger omdat ie net iets viezer is.......

Een aanrader dus; heb echter veel moeite gehad om dit model te vinden dus hij wordt weinig aangeboden / mee geadverteerd.
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Mijn eerste gitaar was een Richwood Strat. Deze had nog het gouden logo (schijnt dan weer veel beter te zijn dan de versies die de afgelopen 10 jaar zijn gebouwd).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds vaker naar dit oude stratje grijp en mijn USA strat laat staan. De Richwood klinkt niet per se beter dan de USA strat, maar gewoon lekker. Echt niks mis mee. Kan ook aan mijn eigen beleving liggen. Sentiment blabla..
    Tuners zijn niet nauwkeurig.. goed gestemd krijgen duurt wel even. Maar als hij eenmaal goed staat ontstemt hij ook vrijwel niet moet ik zeggen.
    Laatst gewijzigd door Philippe; 19 juli 2016 om 12:22

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Zie er ook niks raars aan. Staat (iig nu) in de ad dat het een ding uit Azië is. Kan zomaar eens een leuke gitaar zijn voor het geld.
    Kan me ook niet voorstellen dat Huub destijds gitaren van onder de 275 euro liet maken, dat is wel heel ver van z'n eigen segment. 5-600 zoals Arjan zegt lijkt me waarschijnlijker, maar in mijn perceptie gingen ze zelfs nog voor iets meer.
    Ik heb zelf exact hetzelfde model (tot op de kleur aan toe). Ik ben er een keer mee bij Huub geweest en die vertelde me dat het een proefserie was die hij in Azië had laten maken. Ze kostten nieuw €215 en dat was uiteindelijk beneden kostprijs (kijk alleen maar naar de onderdelen). Deze gitaren zijn dus wel voor Huub gemaakt, maar zijn Bo~Els noch Nicky B's of wat dan ook.

En dat over Aziatische herkomst heeft de verkoper er later bijgezet. Leuk dat hij hier meeleest dus.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

Heb ik ook ooit gehad. Prima afwerking. Maar ik vond het maar een dun zwabberhalsje.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Mijn eerste gitaar was een Richwood Strat. Deze had nog het gouden logo (schijnt dan weer veel beter te zijn dan de versies die de afgelopen 10 jaar zijn gebouwd).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds vaker naar dit oude stratje grijp en mijn USA strat laat staan. De Richwood klinkt niet per se beter dan de USA strat, maar gewoon lekker. Echt niks mis mee. Kan ook aan mijn eigen beleving liggen. Sentiment blabla..
    Tuners zijn niet nauwkeurig.. goed gestemd krijgen duurt wel even. Maar als hij eenmaal goed staat ontstemt hij ook vrijwel niet moet ik zeggen.

Standaard

En daar is de "Bo~el EL GG-Classic" weer...
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard Twijfel over een advertentie topic

Bij mijn weten hebben OUDE Squiers uit Japan nooit een 3-punts bevestging gehad?

http://link.marktplaats.nl/m1067014212

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Heeft wel de bij de drie-punts behorende grote headstock.

Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

Senior Member

Standaard

Excuses! Het blijkt te kloppen. Het is overigens wel een minder type gewilde early Squier.

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten