It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.
Het helpt je non bling argument niet echt als je vervolgens een snow white golden 3 pickup lyre vibrola SG custom laat zien.![]()
Deze sg's hebben een carved top toch?
Ik vind ze gaaf.
Als iedereen ze nou om te kotsen vind, koop ik er over een tijdje misschien een voor weinig ☺
Voor dat geld koop ik voor 800 een Gibson SG Junior en van de rest ga ik op vakantie. Mag mevrouw Pepe ook nog een paar schoenen kopen (en dat betaald zich uiteraard weer driedubbel terug)
Ik hou niet van die 'diablo carved top' en ook de inlays zijn niet mijn ding, maar ik hou van veel chroom (ik mis eigenlijk nog een chromen slagplaatje) en de blauwe kleur over de tekening van dat hout is betoverend. Ik zie die kleur alleen liever op een andere gitaar. Niets boven een SG Junior.
Eigenlijk een idioot psychologisch verschijnsel dat wij, het gitaristenvolkje, niet graag veranderingen zien in de oude vertrouwde modellen. Het is alsof je buurmeisje plotseling met de neus van Willibrord Frequin rondloopt, maar dan wel met het lijf van Doutzen Kroes. Uuuuuh...., nou ja, zoiets dan.
In ieder geval lees ik ook hier weer over het eenvoudige, ongecompliceerde karakter van een SG. Maar...., wat is er eigenlijk eenvoudig aan een SG?!?! Qua opzet vrijwel hetzelfde als de Les Paul Standard, maar dan met een bodyvorm dat toch verrekte lastig te maken is. Niks eenvoud. Da's gotdomme Kunst met een hele grote K! Ik heb nooit opgezocht wie die vorm heeft bedacht, maar mocht deze persoon inmiddels zijn overleden, dan verdient deze figuur (alsnog?) een enorm groot standbeeld.![]()
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Favorieten/bladwijzers