Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 32 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 311
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Altijd al afgevraagd wat Steve Vai daar zo goed aan vindt!
    De Jem is door Ibanez voor Vai ontwikkeld dus misschien ligt daar het antwoord.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Senior Member

Standaard

Die elementen daar ben ik nog niet helemaal uit.
    Ik speel op een 60 classic player strat => custom shop designed en Mexico made.
    De custom wounds klinken in mijn oren heel goed, alleen niet voor rock.

PRS is goed voorradig bij keymusic. Ik haat het alleen dat daar geen geluidsdichte ruimtes zijn om te proberen.
    Bij bax kan je je opsluiten voor 4 uur met 50 gitaren om te proberen, maar die doen niet aan PRS.

Nog andere aanbevelingen?
    Lepel gewoon die elementen uit die cp60 een vervang ze door een h-s-s setje, bijvoorbeeld de suhr landau set of een andere h-s-s set. Ben je goedkoper uit en je gitaar waar je het liefste op speelt is ook nog eens dik verbeterd!

Senior Member

Standaard

Als je dan een jem overweegt, zijn de gitaren van caparison misschien ook nog iets?

Senior Member

Standaard

PRS is goed voorradig bij keymusic. Ik haat het alleen dat daar geen geluidsdichte ruimtes zijn om te proberen.

Dijkmans in Breda hebben ook een aardig aassortiment. Of die geluidsdichte ruimtes hebben weet ik niet....Lekker boeien eigenlijk? ☺

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Lepel gewoon die elementen uit die cp60 een vervang ze door een h-s-s setje, bijvoorbeeld de suhr landau set of een andere h-s-s set. Ben je goedkoper uit en je gitaar waar je het liefste op speelt is ook nog eens dik verbeterd!
    Arjan, zou zo een mini humbucker dan zoveel verschil maken en evengoed zijn als een volwaardige?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als je dan een jem overweegt, zijn de gitaren van caparison misschien ook nog iets?
    Nee hoor gewoon eens om op te spelen.

Senior Member

Standaard

Arjan, zou zo een mini humbucker dan zoveel verschil maken en evengoed zijn als een volwaardige?
    Ik weet niet of je met een mini-humbucker een mini-humckucker of humbucker in slingle coil formaat bedoeld, maar ik heb beide in een telecaster zitten (mini-humbucker in de neck, single sized Little 59 in de brug en voor mijn gevoel maakt het wel uit ja. Het is een stuk steviger dan een single coil, maar toch ook weer wat minder vol dan een humbucker.

Maargoed, ik heb even terug gelezen en zie dat je je strat voor stratachtige dingen wil gebruiken en je Les Paul, of vervanger daarvan, voor "het zwaardere werk". Wat valt daar bij jou precies onder? Wat wat voor sommige al behoorlijk zwaar is, is voor de andere een beetje waar het allemaal begint zeg maar. Met die Little 59 in mijn Tele kan ik behoorlijk wat aan. AC/DC, Foo Fighters, Iron Maiden trekt ie allemaal prima. Maar als we echt een beetje richting Volbeat gaan, ja, dan pak ik toch even m'n Les Paul.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik weet niet of je met een mini-humbucker een mini-humckucker of humbucker in slingle coil formaat bedoeld, maar ik heb beide in een telecaster zitten (mini-humbucker in de neck, single sized Little 59 in de brug en voor mijn gevoel maakt het wel uit ja. Het is een stuk steviger dan een single coil, maar toch ook weer wat minder vol dan een humbucker.

Maargoed, ik heb even terug gelezen en zie dat je je strat voor stratachtige dingen wil gebruiken en je Les Paul, of vervanger daarvan, voor "het zwaardere werk". Wat valt daar bij jou precies onder? Wat wat voor sommige al behoorlijk zwaar is, is voor de andere een beetje waar het allemaal begint zeg maar. Met die Little 59 in mijn Tele kan ik behoorlijk wat aan. AC/DC, Foo Fighters, Iron Maiden trekt ie allemaal prima. Maar als we echt een beetje richting Volbeat gaan, ja, dan pak ik toch even m'n Les Paul.
    Voor mij is het zwaardere werk, Ac Dc, Guns'n roses, radiohead, white stripes, Iron maiden gaat er al lichtelijk over .

Ik bedoelde inderdaad een little 59 bijvoorbeeld. Mijn strat wil ik graag houden maar een tele, PRS, HSS strat kan mij allemaal bekoren. De beslissing zal in mijn oor liggen.

Wat voor een tele heb je dan? en met welke elementen?

Senior Member

Standaard

Een little 59 zal nooit kunnen tippen aan een hummie. Maar het zwakste punt van een strat vind ik vaak het brug element dus zonder hakken en boren gaat je brug geluid voor leads een stuk voller klinken. Ook het tussenstandje klinkt minder sprankelend, meer output.
    En GAS is altijd aanwezig, in jou geval zou ik zeker een gitaar erbij kopen. Zoveel mogelijk testen en dan hou je bepaalde gitaren over waar je voorkeur naar uitgaat.
    Misschien iets van Schecter testen? Voor het zwaardere werk misschien ook een optie? Een hellraiser of een eclipse, een lp model maar dan lichter en ergonomischer.

Senior Member

Standaard

Wat voor een tele heb je dan? en met welke elementen?

Ik heb een Kauffmann (Nederlandse gitaarshop met private label) Telecaster met SD mini humbucker en little 59.
    Kan prima mee wat jij wil. Ik haal hier meer een AC/DC sound uit dan uit m'n LP bijvoorbeeld, die klinkt te zwaar. Guns 'n Roses gaat er ook prima mee, maar een LP doet dat uiteraard wat voller/zwaarder.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten