https://www.youtube.com/watch?v=sHNpZDanV5o in dit filmpje is in het begin een witte strat te zien maar weet misschien een van jullie welk merk dit is? ik kan het namelijk niet goed zien.
Groet Joey
https://www.youtube.com/watch?v=sHNpZDanV5o in dit filmpje is in het begin een witte strat te zien maar weet misschien een van jullie welk merk dit is? ik kan het namelijk niet goed zien.
Groet Joey
Hij kan het wel mooi vertellen.
"Dit is één van de meest verkochte gitaren op de aardol, dit is wel een kopie uiteraard, een Fender Stratocaster"
Uiteraard, want waar zie je tegenwoordig nog een echte Fender strat....?
"Dit is een solid body gitaar. Dat wil zeggen dat de body uit één plank is, één stuk hout dus. En de nek ook"
Huhuh, solid body is hetzelfde als 1-piece body....."
"Waarom heeft men dat gedaan? Dan heeft men veel minder feedback. Dat wil zeggen dat je pickups gaan rondfluiten naar je microfoon toe."
Ah, mooi, microfoon weg en nooit meer last van feedback!
"Als je flink wil scheuren moet je een Gibson achtige hebben. Een Fender is gemaakt om heel clean te spelen, Shadow achtige dingen, Eric Clapton achtige dingen. Maar er zijn ook mensen die precies het tegenovergestelde doen, zoals Eric Clapton en Jimi Hendrix en een Fender heel mooi lieten scheuren".
Ah, nou snap ik het!
Ik ben toen maar gestopt met kijken.
Heb je wel vaker dat er video's op youtube staan van mensen die net niet genoeg verstand er van hebben. Ik pleit al jaren voor een internetpolitie.
Antwoord op de vraag, dit is een gewone stratocaster waar er miljoenen van zijn gemaakt. Kan je best mee scheuren, check Malmsteen.
Vriendelijke groet,
"zodat iedere leek het snapt". Dat moet hij niet doen en niet willen.
Vriendelijke groet,
ik ken die meneer. Hij weet een pak meer over gitaren dan de mensen die in dit topic stoer doen en hij richt zich hier naar absolute beginners, daarom gebruikt hij geen shop talk. Ik verkies dit eigenlijk boven een pak clevere gitaarnerds die au fond vaak niet weten waarover ze anoniem lullen op een forum.
at TS: ik denk een Jack and Danny copie, goedkope strat die, mits goed afgesteld, wel okee kan zijn.
Laatst gewijzigd door barno; 25 juli 2016 om 11:34
Huh... dus als je ergens heel veel van weet en je richt je aan beginnners dan mag je gewoon terminologieën door elkaar gebruiken wat je wil, ongeacht of ze de waarheid bevatten of er haaks op staan? Beetje raar toch.
Iedereen weet wat een solide body is, helemaal als hij het naast gitaar nummer drie houdt. Als je dan op een multiplex of 2 a 3 piece body klopt en zegt "dit is een 1 piece body" lul je gewoon uit je nek. En ja, als je dat dan via internet verspreid loop je het risico daar op gewezen te worden. Dan moet je niet gaan janken, dan had je gewoon je woorden zorgvuldiger moeten kiezen.
Favorieten/bladwijzers