Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Smitty onderweg!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janhaakma Bekijk bericht
    Normaalgesproken vier maanden wachttijd bij Eric. Wat is er mis met mijn specs? Het is inderdaad geen standaard stratje nee, maar dat was nou ook juist niet de bedoeling.
    Er is helemaal nix mis met jouw specs. Het zijn immers joúw specs en dus goed voor jou. Ik speel tremeloloos en heb voor een aantal andere specs ook andere voorkeuren. Niet beter, maar anders.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soort HMT dus ? Ben nieuwsgierig.
    HMT? Nu moet je me even helpen hoor… Hele Mooie T…?

Senior Member

Standaard

'80 & '90 heavey metal telecasters, vaak floyd, regelmatig EMG's, wel vaak thinline, en een puntige headstock.

Standaard

Oh dat bedoel je.

Nee dat wordt het zeker niet. Het wordt ook geen tele maar een strat. Qua specs bijna 1:1 gelijk aan de Valley Arts Robot van Lukather. De EMG Lukather set had ik nog, vind ik (vooral in combinatie met mijn CAE/VHT amp) te gek klinken. Maar mochten ze straks toch niet bevallen; een ander setje pickups is snel geplaatst.

Senior Member

Standaard

Ben heel benieuwd naar deze strat! Verbaas me er elke keer weer over hoe mooi ik die Smitty's vind! Heb alleen geen idee wat ik me bij die kleur moet voorstellen, maar dat kan ook aan mijn kleurenblindheid liggen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janhaakma Bekijk bericht
    Oh dat bedoel je.

Nee dat wordt het zeker niet. Het wordt ook geen tele maar een strat. Qua specs bijna 1:1 gelijk aan de Valley Arts Robot van Lukather. De EMG Lukather set had ik nog, vind ik (vooral in combinatie met mijn CAE/VHT amp) te gek klinken. Maar mochten ze straks toch niet bevallen; een ander setje pickups is snel geplaatst.
    De Robot is er inderdaad een met Floyd en emgs. Maar qua houtsoorten strat, alder body en maple/rosewood nek. Geen mahonie dus.

Standaard

De Robot is 100% mahonie body.
    Rosewood toets en bird's eye neck. Exact zoals mijn Smitty, al is dat niet de reden voor mijn houtsoortkeuze.

De fireburst Valley Arts waren van massief quilted maple, bird's eye neck en ebben toets.

Geen van de bekende Valley Arts had een alder body dus.

Senior Member

Standaard

Dat wist ik niet, ik dacht toch echt dat die VA robot van Lukather een alder body had, weer wat geleerd 😉

Senior Member

Standaard

Ben benieuwd! Vind de Robot echt beter klinken dan de MM Luke, meer woody en niet zo klinisch. Sowieso vind ik in die periode zijn sound veel mooier klinken dan bijv. Los Lobotomys periode.

Senior Member

Standaard

En de grap is dat hij nu weer terug gaat naar luke 3 varianten met mahonie body, maple top en 2 humbuckers 😂
    Word luke toch eindelijk verstandiger 😜

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten