'80 & '90 heavey metal telecasters, vaak floyd, regelmatig EMG's, wel vaak thinline, en een puntige headstock.
![]()
Oh dat bedoel je.
Nee dat wordt het zeker niet. Het wordt ook geen tele maar een strat. Qua specs bijna 1:1 gelijk aan de Valley Arts Robot van Lukather. De EMG Lukather set had ik nog, vind ik (vooral in combinatie met mijn CAE/VHT amp) te gek klinken. Maar mochten ze straks toch niet bevallen; een ander setje pickups is snel geplaatst.
Ben heel benieuwd naar deze strat! Verbaas me er elke keer weer over hoe mooi ik die Smitty's vind! Heb alleen geen idee wat ik me bij die kleur moet voorstellen, maar dat kan ook aan mijn kleurenblindheid liggen...
De Robot is 100% mahonie body.
Rosewood toets en bird's eye neck. Exact zoals mijn Smitty, al is dat niet de reden voor mijn houtsoortkeuze.
De fireburst Valley Arts waren van massief quilted maple, bird's eye neck en ebben toets.
Geen van de bekende Valley Arts had een alder body dus.
Dat wist ik niet, ik dacht toch echt dat die VA robot van Lukather een alder body had, weer wat geleerd 😉
Ben benieuwd! Vind de Robot echt beter klinken dan de MM Luke, meer woody en niet zo klinisch. Sowieso vind ik in die periode zijn sound veel mooier klinken dan bijv. Los Lobotomys periode.
En de grap is dat hij nu weer terug gaat naar luke 3 varianten met mahonie body, maple top en 2 humbuckers 😂
Word luke toch eindelijk verstandiger 😜
Favorieten/bladwijzers