Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 64 EersteEerste ... 33414243444553 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Nice! Ik had zelf ooit eens een zelfde soort idee maar dan ook nog de pots (en schakelaars) van de effecten zelf te automatiseren zodat je wel je favorite stomp boxes kon hebben, maar ook het voordeel van presets en programeerbaarheid.

Ik kwam er alleen niet uit hoe je die pots krijgt aangestuurt (anders dan met een servo!)...

Als je in je looper ook een mixer maakt kan je ook effecten parallel zetten. Zeker met stereo kan dat heel mooi zijn...

Leuk projectje hoor!
    Ik hou van echte knopjes. En als ik met de AD75019 aan de slag ga kan ik ook wel wat parallel-mogelijkheden inbouwen. Stereo gaat niet gebeuren; ik wil het juist wat makkelijker/compacter maken.

Senior Member

Standaard

Echte knopjes hoeven niet weg - het worden dan digitale knopjes die dan bijv. de Arduino uitleest. Voordeel is dat je signaal niet meer echt door de pot loopt. Je kan soft-pots maken door met een display aan te geven welke functie elke pot heeft... Zo kunnen dezelfde knoppen makkelijk andere/alle functies krijgen. Een dedicated volume-pot etc. is wel handig.

Maak je een eigen topic aan als je echt begint? Ik zie graag de foto's van de voortgang
    Succes!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

Senior Member

Standaard

"display" ... "functies toewijzen" ... "soft pots" ... klinkt allemaal heel er 21ste eeuw; maar wij ben nogal conservatief.

Echte pots, "pluggable prints" (iets met een connector), en meer van dat soort analoge snufjes. Overigens kan ik straks met de AD75019 ook effecten van volgorde laten wisselen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Overigens kan ik straks met de AD75019 ook effecten van volgorde laten wisselen.
    We zijn al een heel eind!

Senior Member

Standaard

We zijn al een heel eind!

De software is nu ook bijna klaar!

Ik heb alleen wel een "probleempje" met het aantal pinnen waardoor op dit moment de digitale pots nog niet mogelijk zijn. Ik ga versie 1.0 nu hardwarematig uitvoeren, en in de tussentijd bedenken hoe ik pinnen kan gaan besparen. Er zitten namelijk drie seriële IC's op die ook wel allemaal via SPI aangestuurd kunnen worden. Al is het dan wel jammer dat bijvoorbeeld voor het knipperen van een LED ik 256+16+8bit uit moet sturen. Maar het zou me wel tot 5 pinnen kunnen besparen.

Nu eerst een printje maken met nogal wat buffers: ik kan 14 loops aansturen en dan nog een globale in- en output buffer.

Senior Member

Standaard

Of je gooit er een I2C IO Expander op. Ik heb ooit een lib voor de PCA9555 (16 bits IO expander) geschreven waardoor je op dezelfde manier de pinnen kan benaderen als normaal. Staat in mijn Github.
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Of je gooit er een I2C IO Expander op. Ik heb ooit een lib voor de PCA9555 (16 bits IO expander) geschreven waardoor je op dezelfde manier de pinnen kan benaderen als normaal. Staat in mijn Github.
    Nou; de DM13A stuur ik zelf aan via shiftOut(), de rest via SPI of via een library. Als de digitale pots netjes via dezelfde manier werken (latch low, data, latch high) kan ik daar gewoon oneindig veel achter hangen.

Alleen over digitale pots mag geen audio lopen, geloof ik. Ik heb wel een "mute while switching" optocoupler in het geheel, maar dan kun je nooit zo'n pot aan een expressiepedaal toewijzen.

Senior Member

Standaard

Nou; de DM13A stuur ik zelf aan via shiftOut(), de rest via SPI of via een library. Als de digitale pots netjes via dezelfde manier werken (latch low, data, latch high) kan ik daar gewoon oneindig veel achter hangen.

Alleen over digitale pots mag geen audio lopen, geloof ik. Ik heb wel een "mute while switching" optocoupler in het geheel, maar dan kun je nooit zo'n pot aan een expressiepedaal toewijzen.
    Waarom niet? Die pot weet niet of er Audio aan hangt. Wel is relevant dat je zorgt dat het signaal niet te groot wordt dat de stroom daaruit voortvloeiend te groot wordt.
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Waarom niet? Die pot weet niet of er Audio aan hangt. Wel is relevant dat je zorgt dat het signaal niet te groot wordt dat de stroom daaruit voortvloeiend te groot wordt.
    "Naar het schijnt" hoor je het veranderen van de digitale pot terug in je audio. Ik heb er verder nog geen ervaring mee; eerst dit aan de praat krijgen.

Senior Member

Standaard

"Naar het schijnt" hoor je het veranderen van de digitale pot terug in je audio. Ik heb er verder nog geen ervaring mee; eerst dit aan de praat krijgen.
    Ik geef het toe, dat ik het nooit getest heb, maar toch ff gegoogled. Zomaar een voorbeeld: https://www.maximintegrated.com/en/a...ex.mvp/id/1828
    Er zit wel een kern van waarheid in. In het artikel geven ze aan dat het gewoon mosfetschakelaars zijn met een weerstandsladder. Wat ze ook aangeven is dat je een make-before-break moet hebben waardoor hij eerst de volgende pakt voor de vorige stand los te laten. Geen idee of die chip van jou dat doet.
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten