Mooie setup zo, lekker compact!
Bij mij begint het weer uit de hand te lopen:
Achter de blindplaat zit nog een midi solutions events processor en een midi splitter.
In de achterkant zit nog een rack interface met daarin de 230V doorlus-dingesen (met Powercons), switching jack om mijn kabel voorrang te geven op mijn zender (dus kabel inprikken disabled zender), a/b switch om te kiezen signaal naar processors en preamp, of signaal naar de tuner op mijn board (via 5-polige XLR aangesloten), outputs naar mijn poweramp, etc.
Binnenkort gaat de nobels/fender MS-8 eruit, want die wil de preamp niet goed schakelen. RJM switcher komt eraan.
Ook ik ga voor het eerst sinds eind jaren 90 weer aan de rack
Ik ga al mijn analoge effecten in een 2HE unit schroeven en met een Arduino en een AD75019 switch matrix via MIDI aansturen. Natuurlijk met een zelfgemaakte midi footswitch. Beetje zoals die Vintage Revolution unit, maar dan met echte knoppen ipv digitaal.
Gaaf idee! Als je het met een chip en een arduino voor elkaar krijgt, is dat mooi compact, ten opzichte van bijvoorbeeld een gcx.
Weer eens wat anders van mij: rack van de band.
Rack bevat een laptop met USB-interface met backing tracks, die geautomatiseerde MIDI-boodschappen naar de Axe-FX (van mij, inc. wireless), Boss GX-700 (bassist, aan vervanging toe) en TC-Electronic Helicon VoiceLive (zanger, niet te zien maar staat achterop de tray) stuurt. Linksvoor op de tray is een koptelefoonversterker voor de drummer; het rack staat naast hem en hij stuurt de backing tracks aan.
Achterop zit een paneeltje:
Hierop zitten inputs voor lead vocals (naar de Helicon) en mix van de drummer, en outputs voor zang, gitaar, bas en backing tracks. Aansluiten gaat supersnel.
Netjes! Wel een beetje jammer dat het niet meteen XLR outputs zijn, dan zou het helemaal super zijn.
Welke? Voor naar (bas)gitaarversterkers is dat helemaal niet handig. De vocals out is wel XLR. Voor de backing tracks had ik eerst Neutrik combopluggen, maar dat waren XLR ins :P. Als XLR outputs bestaan die volgens mij niet en we gebruiken ze regelmatig met jack.
Moet voldoende zijn, toch?![]()
Met vriendelijke groet,
Riny S.
Wat zal je een vlak en kil gitaarsound hebben uit je rack![]()
Hebben die equalizers lampjes? Zo ja, dan moet ik die ook hebben! ☺
Favorieten/bladwijzers