Wat voor een speakersim is dat?
Wat voor een speakersim is dat?
Vet man! Je hebt nu in ieder geval je favoriete sounds met 1 trap tot je beschikking.
Naar die Nova System heb ik ook gekeken, om die analoge drive sectie. Maar ook voor deze geldt, dan kun je dus geen drives stacken. En type overdrive kun je niet bepalen. Ik gebruik momenteel namelijk een Fulltone OCD en Maxon OD808, die zijn zo ontzettend verschillend van elkaar, die optie zou ik dan niet meer hebben.
Waarom kun je geen pedalen voor de unit zetten dan?
Eigenlijk gek dat de Nova geen 'extern fx loopje' heeft wat je kunt mee programmeren...
Iedere gitarist heeft eigenlijk wel 'een' pedaal waar hij niet zonder (denkt) te kunnen,
en als je via een loop zo'n pedaal dan een wezenlijk onderdeel van de NOVA zou kunnen
laten uitmaken...
De meeste multi-effect units kunnen dit ondertussen wel, de BOSSjes al zolang ik me heugen
kan (i.i.g. GT-series).
Sorry TC, gemiste kans wat mij betreft...
Idd. Tot zover ik weet was de Boss ME-5 de allereerste vloerprocessor (jullie weten wat ik bedoel) en zelfs die had al een send en return. Toen dat ding uitkwam heb ik 'm gekocht voor 1300 gulden, waarvoor ik dan wel 9 pedaaltjes moest inleveren, voornamelijk Boss pedaaltjes (waaronder enkele die ik nu heeeeeeel graag zou willen hebben). Ongelooflijk. Maar goed, het ding klonk niet eens slecht, hij was gebouwd als een tank en ik heb er jarenlang heel veel plezier aan gehad. Uiteindelijk heb ik 'm voor 50 gulden verkocht. Het investeren in effect units was destijds iig niet een heel erg winstgevende business.
Zie? Als je goed kijkt zie je zelfs midi poorten, tuner out, stereo out, zelfs een aansluiting voor een expression pedaal, plus nog een paar slimme dingetjes. Dat ding was z'n tijd ver vooruit. Dat zal iets van 30 jaar geleden zijn nu. Misschien zelfs langer.
Ik begrijp niet dat je zulke dure effectpedalen koopt als die Strymons en dan voor de cab simulator een ding van een paar tientjes neemt.
Doe jezelf een plezier en koop een Torpedo Cab. Daar ga je veel plezier van beleven.
The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.
- Charles Bukowski
Favorieten/bladwijzers