Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 109 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik weet niet of je met dat laatste refereert aan Toto maar het solowerk van Luke vind ik geen glad nichtenband werkt en toch heeft hij een prima sound met z'n EMG's.
    Ik refereer daarmee aan mijn eigen ervaring, over mijn eigen versterkers, met de Luke 2.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Het vroegere solowerk tot en met 2010 is inderdaad met emgs. Tegenwoordig speelt hij met passieve pickups en vooral humbuckers in z'n luke 3. Hij is wat dat betreft wel veranderd qua sound.
    Klopt, had een Luke 3. Paar jaar gehad maar geen vriendjes mee geworden dus toevallig een week of twee geleden verkocht.

Senior Member

Standaard

Toevallig, had hetzelfde met de luke 3. Heb de olive green rosewood hals gehad, schelle herrie overstuurd. Hele stugge schelle, niet vloeiende lead sound. Heb ik 3 maandjes gehad en toen weer verkocht. Daarnaast was de afwerking erg matig, inputs die eruit vielen, nieuwe snaren die bij de brug braken omdat de brug zadels te ruw afgewerkt waren.... Doffe ellende.

Senior Member

Standaard

Ik had ook de Olive Gold (!) met rosewood neck. Prachtig apparaat om te zien. Speelde ook heeeeeeel lekker, net iets minder lekker dan m'n 2. Overstuurd miste er met name karakter. Raakte me gewoon niet. Afwerking was prima, wel een defecte potmeter bij aankomst (was een showroomexemplaar dat ik uit Amerika had laten komen). Brekende snaren had ik bij m'n Luke 2 veel last van.

Standaard

Ik ga ook weer gewoon voor een standaard Luke II.
    Geen BFR, geen Luke 3, gewoon een lekkere simpele Luke II met EMG's.

BFR's hebben volgens mij een mahonie-body en sommigen ( waaronder de Koa ) een essen-toets. Ik vond dat echt 3x niets ( vraag maar aan Orpheo
    De standaard heeft een elzen body met een rosewood toets, wat voor mij de beste combinatie is.

Senior Member

Standaard

En nu maar hopen dat die luke 2 geen getordeerde hals heeft, anders zou ik in jouw geval stoppen met je gitaar hobby 😂
    Dan zou ik er helemaal mee klaar zijn en gaan origami vouwen als hobby, ben je ook met je handen bezig ! 🙈

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Ik ga ook weer gewoon voor een standaard Luke II.
    Geen BFR, geen Luke 3, gewoon een lekkere simpele Luke II met EMG's.

BFR's hebben volgens mij een mahonie-body en sommigen ( waaronder de Koa ) een essen-toets. Ik vond dat echt 3x niets ( vraag maar aan Orpheo
    De standaard heeft een elzen body met een rosewood toets, wat voor mij de beste combinatie is.
    Je hebt wat verschillende varianten BFR's. Volgens mij is de KOA de enige met ebben (geen essen) toets. Daarnaast heb je her en der nog een modelletje met all rosewood neck, oa. de true gold maar die daarom twee keer zo duur ;-)
    Ook houtsoorten van de body wisselen her en der, sommige mahogany met maple top, sommige alder met een mahogany toneblock iets met walnut en weet ik het allemaal. In jouw geval zou ik het ook ff standaard houden ja ;-)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En nu maar hopen dat die luke 2 geen getordeerde hals heeft, anders zou ik in jouw geval stoppen met je gitaar hobby ��
    Dan zou ik er helemaal mee klaar zijn en gaan origami vouwen als hobby, ben je ook met je handen bezig ! ��
    Ik koop gewoon een splinternieuwe. Minimaal risico ( als het goed is ).

Senior Member

Standaard

Een tweedehandse gitaar heeft toch niet meer kans dat de hals gaat torderen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten