Toevallig, had hetzelfde met de luke 3. Heb de olive green rosewood hals gehad, schelle herrie overstuurd. Hele stugge schelle, niet vloeiende lead sound. Heb ik 3 maandjes gehad en toen weer verkocht. Daarnaast was de afwerking erg matig, inputs die eruit vielen, nieuwe snaren die bij de brug braken omdat de brug zadels te ruw afgewerkt waren.... Doffe ellende.
Ik had ook de Olive Gold (!) met rosewood neck. Prachtig apparaat om te zien. Speelde ook heeeeeeel lekker, net iets minder lekker dan m'n 2. Overstuurd miste er met name karakter. Raakte me gewoon niet. Afwerking was prima, wel een defecte potmeter bij aankomst (was een showroomexemplaar dat ik uit Amerika had laten komen). Brekende snaren had ik bij m'n Luke 2 veel last van.
Ik ga ook weer gewoon voor een standaard Luke II.
Geen BFR, geen Luke 3, gewoon een lekkere simpele Luke II met EMG's.
BFR's hebben volgens mij een mahonie-body en sommigen ( waaronder de Koa ) een essen-toets. Ik vond dat echt 3x niets ( vraag maar aan Orpheo
De standaard heeft een elzen body met een rosewood toets, wat voor mij de beste combinatie is.
En nu maar hopen dat die luke 2 geen getordeerde hals heeft, anders zou ik in jouw geval stoppen met je gitaar hobby 😂
Dan zou ik er helemaal mee klaar zijn en gaan origami vouwen als hobby, ben je ook met je handen bezig ! 🙈
Je hebt wat verschillende varianten BFR's. Volgens mij is de KOA de enige met ebben (geen essen) toets. Daarnaast heb je her en der nog een modelletje met all rosewood neck, oa. de true gold maar die daarom twee keer zo duur ;-)
Ook houtsoorten van de body wisselen her en der, sommige mahogany met maple top, sommige alder met een mahogany toneblock iets met walnut en weet ik het allemaal. In jouw geval zou ik het ook ff standaard houden ja ;-)
Een tweedehandse gitaar heeft toch niet meer kans dat de hals gaat torderen?
Favorieten/bladwijzers