Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
    Banned

Standaard Gitaren verre Oosten

Beste mensen ,

Veel gitaren worden heden geproduceerd in fabrieken in het verre oosten . Dus niet alleen in Japan , maar ook in China , Indonesie om maar een paar te noemen

Ik vraag me af kun je nu ook in het algemeen spreken van globale kwaliteitsverschillen tussen de gitaren geproduceerd in deze landen

Dus zijn de gitaren geproduceerd in het ene land over het algemeen beter dan in het andere land
    Laatst gewijzigd door Brad; 13 juli 2016 om 11:10

Senior Member

Standaard

Op zoek naar voorbeelden: gitaren op alibaba.com
    http://dutch.alibaba.com/catalogs/pid100005413
    Links kun je filteren op land van herkomst.
    Epiphone SG Custom - Ibanez Gio bas - Gibson M3 - Fender Jaguar

Member

Standaard

Geen ervaring met produkten uit al die landen landen, maar als ik het zo lees op internet in allerlei forums, zou mijn lijstje zijn (in volgorde goed - minder goed):
    1. Japan
    2. Korea/Indonesie
    3. China
    Maar het verschilt sterk per fabrikant. Uit China komt heel veel bagger, maar er zijn bijvoorbeeld uitzonderingen (zoals Eastman?)

Senior Member

Standaard

Mijn Hagstrom swede komt ook uit China, bevalt me goed hoor. Het ligt er meer aan of de kwaliteitscontrole streng uitgevoerd wordt door de opdrachtgever. Met Europese of Amerikaanse bedrijven die in opdracht in China laten bouwen (en zal in Indonesië niet veel anders zijn denk ik) zit dat meestal wel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IL76 Bekijk bericht
    Geen ervaring met produkten uit al die landen landen, maar als ik het zo lees op internet in allerlei forums, zou mijn lijstje zijn (in volgorde goed - minder goed):
    1. Japan
    2. Korea/Indonesie
    3. China
    Maar het verschilt sterk per fabrikant. Uit China komt heel veel bagger, maar er zijn bijvoorbeeld uitzonderingen (zoals Eastman?)

Met die laatste opmerking ben ik het niet eens. Er kom veel goed spul uit China, maar als de opdrachtgever om low-budget vraagt (bv Harley Benton) dan krijgen ze low-budget. En zelfs dan kan je niet meer van bagger spreken. Naast Eastman komen er vele andere merken uit China van hele behoorlijke kwaliteit. Zoals Hagstrom, Recording King, Fender, etc etc.

Wat betreft de genoemde volgorde zie ik gelijksoortige lijstje voorbij komen, maar dan met Indonesie onder China.

Ik ben van mening dat er meer goeds dan slechts komt uit China en dat het zeker de afgelopen 5 jaar een boost omhoog heeft gekregen.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat het vooral aan de fabrikant ligt. Yamaha produceert al jaren in Taiwan. Ik heb een paar gitaren uit die productieplant gehad en die waren zonder meer goed en ook netjes afgewerkt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Het ligt uiteraard aan de eisen die door de opdrachtgever worden gesteld en de controle hierop. Een iPhone wordt ook in China gemaakt en die kwaliteit staat volgens mij vrij goed aangeschreven. Maar er komen ook kuttelefoons uit China.

Ik heb zelf ooit een Gibson kopie uit China laten komen en hoewel daar wel eea aan markeerde (met name hardwarematig) zat het best aardig in elkaar. En dat wordt nog gemaakt door een boef ;-)
    Zoals Joost zegt kan je er ook best aardige gitaren vandaan krijgen, zoals Harley Benton.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Met die laatste opmerking ben ik het niet eens. Er kom veel goed spul uit China, maar als de opdrachtgever om low-budget vraagt (bv Harley Benton) dan krijgen ze low-budget. En zelfs dan kan je niet meer van bagger spreken. Naast Eastman komen er vele andere merken uit China van hele behoorlijke kwaliteit. Zoals Hagstrom, Recording King, Fender, etc etc.

Wat betreft de genoemde volgorde zie ik gelijksoortige lijstje voorbij komen, maar dan met Indonesie onder China.

Ik ben van mening dat er meer goeds dan slechts komt uit China en dat het zeker de afgelopen 5 jaar een boost omhoog heeft gekregen.
    Okee, daar heb je zeker een punt. Ik was een beetje aan het generaliseren, het is zeker niet zo zwart-wit.
    Ik bedoel... Ik heb zoiets van, zeg maar...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik denk dat het vooral aan de fabrikant ligt. Yamaha produceert al jaren in Taiwan. Ik heb een paar gitaren uit die productieplant gehad en die waren zonder meer goed en ook netjes afgewerkt.
    +1. Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Nu is Yamaha ook wel een fabricant die kwaliteitscontrole hoog in het vaandel heeft staan. Sterker nog de Japanners heb kwaliteitscontrole uitgevonden.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 13 juli 2016 om 14:11
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

- Charles Bukowski

Dictator

Standaard

Sterker nog. De Japanners hebben er met hun QC voor gezorgd dat Fender überhaupt nog bestaat.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten