Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
    Member

Standaard

Zou Fender hier de mosterd gehaald hebben voor de headstock van de Starcaster?

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

of de firebird
    life sucks and then you die

Member

Standaard

Of de Gibson Victory:
    Ik bedoel... Ik heb zoiets van, zeg maar...

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ja maar die was van een tijdje later

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dimi19 Bekijk bericht
    Zou Fender hier de mosterd gehaald hebben voor de headstock van de Starcaster?

In ieder geval niet ome Leo, maar Gene Fields zou wellicht met een schuin oog naar deze kop kunnen hebben gekeken. Wie zal het zeggen?
    Wat ik interessant vind aan deze gitaar is de 'topkam' op deze gitaar. Het lijkt een voorlopertje op het Buzz Feiten systeem. Ik weet niet of Buzz denkt dit zelf verzonnen te hebben, maar uit bovenstaande foto blijkt dat dhr. Feiten slechts het wiel opnieuw heeft uitgevonden.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ongeveer, Earvana is een betere vergelijking, die maakt ook een topkam die inspringt, Buzz gebruikt een topkam die als geheel inspringt (in combinatie met een iets andere intonatie van de brugzadels) Maar beiden hebben het doel een betere stemming over de hele toets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ongeveer, Earvana is een betere vergelijking, die maakt ook een topkam die inspringt, Buzz gebruikt een topkam die als geheel inspringt (in combinatie met een iets andere intonatie van de brugzadels) Maar beiden hebben het doel een betere stemming over de hele toets
    Ik durf te wedden dat jij een gitaar met Buzz Feiten systeem hebt. Is dat wat? Merk je er echt veel van?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik durf te wedden dat jij een gitaar met Buzz Feiten systeem hebt. Is dat wat? Merk je er echt veel van?
    ik heb er zelfs 3 en nee eerlijk gezegd merk ik er weinig tot niets van, ik hou zelf wel van een beetje spanning bij bepaalde akkoorden en die spanning is er bij sommige akkoorden niet of wat minder op een BF gitaar, en eigenlijk stoort me dat meer dan dat de gitaar niet geheel zuiver zou zijn

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik heb er zelfs 3 en nee eerlijk gezegd merk ik er weinig tot niets van, ik hou zelf wel van een beetje spanning bij bepaalde akkoorden en die spanning is er bij sommige akkoorden niet of wat minder op een BF gitaar, en eigenlijk stoort me dat meer dan dat de gitaar niet geheel zuiver zou zijn
    Helder. Dat kan verklaren waarom de Micro Frets gitaren nooit een grote schare fans heeft gekregen. Al dat moderne gedoe, bah!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Standaard

Het is natuurlijk menselijk/gitaristelijk om alles van vroeger dan maar gelijk heilig te verklaren.
    Ik vond persoonlijk het geluid van die gitaren minder. Ernstig minder. Zeker als Carl P er zelf op speelde.
    Een soort plek plek plek ééndimensionaal geluid. Het zong te weinig en er ontbrak ook vooral dynamiek.

Ik zou eens moeten kijken naar de datum, want die weet ik niet meer. Maar het was in de Nieuwe RAI. Dus ik gok 1969, en de band (reel to reel) van een aantal liedjes van dat optreden heb ik nog.

Achterlijk scherpe topkam ook nog. Op de Burgundy in ieder geval.

De Heer Perkins was een vreselijk goede gitarist. Speelde achteloos begeleiding en solo van allerlei Les Paul liedjes, waarbij Paul multi tracking inzette. Het heeft mij altijd een beetje pissed gemaakt dat ie zo onderpresteerde, en bleef hangen in Matchbox met hakkepuf backing van de Johnny Cash begeleidingband.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe 'men' over die gitaren dacht. Ik was niet echt onder de indruk. Maar hé, ook toen had ik al een mening.
    Dus trek je er vooral niets van aan.
    Vriendelijke groet, Gus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten