Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 78 van 81 EersteEerste ... 28687677787980 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 771 t/m 780 van 801
    Senior Member

Standaard

De chorus en de delay klinken het mooiste in de loop.
    De tremolo klinkt het mooiste voor de amp input.
    Probleem: nu moet ik met meerdere kabels en een extra adaptor gaan werken. Daar baal ik van want de tremolo is het enigste pedaal wat ik voor de input van de amp heb. Is er nog een andere oplossing?

O ja, Alles voor de input werkt niet lekker aangezien ik de distortion uit de amp zelf haal. I.c.m. de delay klinktdat natuurlijk nergens naar.
    Laatst gewijzigd door jutter; 24 mei 2016 om 20:25

Standaard

Volgens mij is er geen oplossing. Als je de drive uit je amp wil blijven gebruiken moet je concessie's doen. Daarom spelen veel gitaristen ook met drivepedaaltjes al dan niet icm de drive van de versterker, je bent dan veel flexibeler.

Standaard

Oke, ook ik heb een volgorde vraag. Het gaat om de volgende pedalen:

- Fazley SP-T (powersupply/tuner)
    - EHX Big Muff
    - Harley Benton AC-tone
    - Mooer shimverb
    - boss OD3
    - EH-nano LB-1
    - EHX stereo electric mistress

Hebben jullie tips voor de volgorde van deze pedalen? Alvast bedankt!

Cheers, Smeigel
    SPELUHHHHHHH!!!

Senior Member

Standaard

Zou de reverb naar achteren verhuizen
    147-c Guitars

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    De chorus en de delay klinken het mooiste in de loop.
    De tremolo klinkt het mooiste voor de amp input.
    Probleem: nu moet ik met meerdere kabels en een extra adaptor gaan werken. Daar baal ik van want de tremolo is het enigste pedaal wat ik voor de input van de amp heb. Is er nog een andere oplossing?

O ja, Alles voor de input werkt niet lekker aangezien ik de distortion uit de amp zelf haal. I.c.m. de delay klinktdat natuurlijk nergens naar.
    Nou, natuurlijk.... er zijn genoeg delays die prima klinken voor de input van een overstuurde versterker. Hangt er vanaf: gebruik je de delay zowel met clean als met drive? Welke gebruik je? Een goed heldere digitale delay kan vaak prima uit de voeten vóór de input.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smeigel_12000 Bekijk bericht
    Oke, ook ik heb een volgorde vraag. Het gaat om de volgende pedalen:

- Fazley SP-T (powersupply/tuner)
    - EHX Big Muff
    - Harley Benton AC-tone
    - Mooer shimverb
    - boss OD3
    - EH-nano LB-1
    - EHX stereo electric mistress

Hebben jullie tips voor de volgorde van deze pedalen? Alvast bedankt!

Cheers, Smeigel
    Drives meestal vóór de fuzz, dan kun je ze evt nog combineren. Boost achteraan als je volumeboost wil, vooraan als je gainboost wil. Flanger kan zowel vóór als achter, reverb achteraan.
    Er is overigens ook een prima sticky in dit subforum over volgorde van pedalen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik gebruik de Maxon AD-9 Pro regelmatig voor de input. Ook op het drivekanaal werkt dat goed.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Junior Member

Standaard Oplossieng volgorde

Hallo,

Deze vraag zou zomaar al eens gevraagd kunnen zijn maar zou dat nou niet 123 kunnen terugvinden.

Soms hou ik er van mijn modulatiepedalen (chorus, phaser, flanger) voor mijn preamp (distortion) en soms daarna. Hangt een beetje van het nummer af. Nou zijn er van die matrix looper/switchers van bijvoorbeeld soundsculpture en FAMC waarbij je de volgorde makkelijk kan aanpassen. Deze oplossingen zijn mij echter een beetje aan de dure kant....

Ik ben zelf in het bezit van een Vempire GSX6 (link). Deze looper heeft 2 inputs/outputs met 4 loops totaal.
    Mijn idee is als volgt: Ik gebruik 2 ABY boxjes en offer 2 loops van mijn GSX6 op. Al mijn modulatie effecten zitten b.v. dan in een Glab M4L. Door de loops te wisselen (nooit alle twee tegelijkertijd aan dus) verplaats ik de M4L van voor naar achter mijn preamp. De audio chain wordt dan:

Voor preamp: Loop 4=aan, Loop 1=uit
    Gitaar ---> GSX6 INB-Send4--->ABY1---> M4L--->ABY2--->GSX6 Return4-OUTB--->AMP IN-FXsend--->GSX6 INA-GSX6 OUTA--->FXreturn

Of

Na preamp: Loop 4=uit, Loop 1=aan
    Gitaar ---> GSX6 INB-OUTB --->AMP IN-FXsend---> GSX6 INA-Send1--->ABY1---> M4L--->ABY2---> GSX6 Return1-OUTA--->FXreturn

Zou dit kunnen werken of is di een gedoemde constructie om één of andere reden?

Senior Member

Standaard

Aight, ik heb binnenkort mn nieuwe Pedaltrain binnen, dus goed moment om even naar de volgorde van mn plank te kijken.

Ik heb staan:
    -Dunlop Volume Pedal
    -Dunlop JH-1 (hopelijk binnenkort gemod voor bas)
    -Korg DT-10
    -Boss OC-2
    -Boss SD-1 (voor als ik gitaar speel)
    -Technophobia Bassscreamer (Tube Screamer voor bas)
    -EHX Memory Boy
    -BBE Opto Stomp

Jazz Bassje ervoor, Eich erachter en in welke volgorde gaan we dit nu eens zetten?

Standaard

Ha, nu ook al op gitaarnet!

Ik zou doen: tuner, wah, comp, octaver, dirt, delay.

Het volumepedaal is een beetje afhankelijk van hoe je hem gebruikt. Als 'gaincontrol' voor aan, als volumeregeling achteraan.

Senior Member

Standaard

Vraagje aangaande de 'goeie' volgorde. Ik heb recent een DOD280 compressor op de kop getikt en zojuist een Mooer Pure Octave binnen gekregen. Ik wil deze pedalen in deze keten inpassen:

Boss TU2 - Cantrell Cry Baby Wah - Pickle Vibe - Loopmaster (die ook mijn kanalen schakelt), met in de loop een Maxon OD808, CM Plexitone en ISP Decimator - Ibanez FL9 - MXR Carbon Copy (al dan niet in de fx loop, afhankelijk van welke versterker) - MXR Micro Amp

Ik wil de compressor alleen voor m'n semi-clean gebruiken, maar niet alleen als compressor. Hij moet ook een beetje boosten, wat de DOD280 prima kan. Dat doet nu de Micro Amp, maar die wil ik dan alleen gebruiken als volume boost, dus kan met de delay in de fx loop. De vraag is; zet ik de compressor en octaver na tuner en wah en dan de rest? De compressor staat nu in de plaats van de MXR Micro Amp, maar dan slaat ie wel alle andere effecten over. Qua bekabeling past me dat wel beter, anders zal ik echt de boel moeten omgooien. Wat is wijsheid?
    Laatst gewijzigd door Brum; 24 juli 2017 om 16:32

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten