Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 607 van 867 EersteEerste ... 107507557597605606607608609617657707 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.061 t/m 6.070 van 8664
    Senior Member

Standaard

Oh, en die Fender tweed kabels zijn inderdaad wel erg eigenwijs. In de koffer is het heerlijk, want ze blijven mooi opgerold liggen, maar tijdens het spelen trekt het in grote gekrulde lussen. Het ziet er prachtig uit, maar de volgende keer koop ik weer andere.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Tof bakkie Vulv
    Bedankt!
    En ach, het lijkt niet veel, maar ik kan ermee uit de voeten en bovendien komt die grotere koffer er ook nog bij. Moet ik mee opschieten, want we hebben het plan opgevat om langzaam weer nieuw leven in te blazen in Vulvasonic en dan heb ik al die modulatie-effecten hard nodig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Surfreak Bekijk bericht
    Tip voor het oprollen van kabels:
    "Roadie wrap" of "over onder" methode
    Geloof me, dat werkt niet met deze kabels.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mario, ik heb nog wel een Metal Zone waar ik eigenlijk niks mee doe. Lijkt me typisch iets voor jou.
    Supertof van je, man. Het is echter niet nodig. Universe777 was je al voor. Ik heb dus al een Metal Zone. Maar desalniettemin enorm bedankt!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Moet ik mee opschieten, want we hebben het plan opgevat om langzaam weer nieuw leven in te blazen in Vulvasonic
    Cool man! (10 bloody tekens..)

Senior Member

Standaard

EINDELIJK heb ik mijn eerste 'plankie' sinds eeuwen klaar. Helaas is mijn Vulvasonic Zone om onduidelijke redenen een enorme bron van gebrom geworden, anders had ie er ABSOLUUT in gezeten.

Wat is het?
    wel, dit is een bijzonder handig, klein koffertje, waarin alle pedaaltjes zitten om altijd in staat te zijn uit de voeten te kunnen.

Is het genoeg?
    Welnee, lul! Tuurlijk niet!!!
    De bedoeling is dan ook om, afhankelijk van de band, er een extra (veel groter) pedalenkoffer/flightcase-ding-geval-board op aan te sluiten (moet nog gemaakt). Deze looper geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen loop A (rood: = alles op dit board, m.u.v. de tuner) en loop B (groen: = space land met daarin een Marshall Bluesbreaker II voor een lichte volumeboost, dan naar een EHX Octave Multiplexer, dan de EHX Bass Balls, vervolgens naar de EHX Frequency Analyzer, door naar de fantastische - JAWEL!!! - Boss Metal Zone voor een gigantische, lekker romige volumeboost voor solo's - laat die distortionknop op NUL staan!!! Dan naar een Boss Digital Delay en uiteindelijk naar een Cry Baby wah - jazeker, helemaal aan het eind i.p.v. het begin - smeriger zal een wah nooit klinken!). En dan is er nog een T-Rex Reverb dat in de effects loop van de versterker zit. Ik zit toch al vlak naast de versterker.

Het bordje in het kort:
    Vooraf: Ik maak vooral gebruik van twee gitaren. Een Gibson ES-347 en een Fred Dons Telecaster. Dat is dus letterlijk het ene uiterste met het andere uiterste. Dat betekent wel dat ik de settings van twee pedaaltjes zal moeten aanpassen. Die twee pedaaltjes zijn de EHX Soul Food en de TC.Electronic Mini Spark. Die laatste is eenvoudig, daar ik dat ding slechts gebruik als solo-boost. Kwestie van dat ene knoppie afstellen. Het effectief aanpassen van de Soul Food is wat lastiger, maar ik zal het ermee moeten doen.
    Dat was wat info vooraf. Nu het makkelijkste stukkie; de volgorde en dat wat ik er mee doe (wat meestal weinig uitleg behoeft).
    1- Boss Tuner (functie spreekt voor zich)
    2- OneControl White Loop Minimal. Hiermee schakel ik, zodra het andere bakkie af is, tussen dit board en het andere. De tuner staat dus wél altijd aan.
    3- Boss Compression Sustainer. Hier experimenteer ik nog een beetje mee. Kijk, eigenlijk is dit bakkie bedoeld om er niet alleen een rock basis mee neer te kunnen leggen, maar ook om te fungeren als country board. En in sommige gevallen is de compressor uitermate geschikt voor country.
    4- EHX Soul Food. Afgesteld voor een zeer lichte drive. Niets meer dan een viezig randje.
    5- Wampler The Pinnacle kloon, gebouwd door mijn lieve broer 'Schizo910'. Hoef ik niet te wijzigen qua settings indien ik wissel van gitaar (heel apart). Ook apart is het feit dat ik 'm kan gebruiken als boost voor solo's, wanneer de Soul Food aanstaat, maar ook als een vet basisgeluid voor het geval de Soul Food uitstaat. In alle gevallen klinkt dat pedaal geweldig!
    6- EHX Bad Stone. Prachtige phaser (vind ik) met als enig irritant nadeel dat je het volume er niet van in kan stellen. Meestal klinkt ie te hard voor wat ik ermee wil (denk aan het geluid van Waylon Jennings).
    7- TC.Electronic Mini Spark. Solo boost. Enorm mee in mijn nopjes. Handige functie: je kunt 'm niet alleen aan- of uit zetten, maar je kunt tevens de schakelaar even ingedrukt houden (bijv. voor een korte riff). Het pedaal geeft dan een boost voor zolang je 'm ingedrukt houdt.
    8- Xnogwat Delay (ben de naam even kwijt). Goedkoop en niet bijster geweldig delay pedaaltje, maar het doet wat ie moet doen. Meestal probeer ik 'm te gebruiken voor een slap back delay, maar mede dankzij die kleine kutknoppies is ie daar niet zo heel erg voor geschikt.

Wat nog meer?
    Het zooitje zit vast met klitteband en de power van alle pedaaltjes komt van een zware Profitec adapter. Het snoer naar de gitaar, het snoer naar de versterker en de stekker van de adapter zitten er allemaal vast in en zitten opgerold in het koffertje.
    Het is allemaal wat minder profi dan de enorme bak van vroegàh, maar het functioneert, ik ben er tevreden mee en het is uitermate draagbaar, zelfs voor een wankel mens met één been.
    IK HAD VERDOMME WEL WAT MEER REACTIES VERWACHT!!!!!
    Héb ik eindelijk een keer iets om te laten zien, jááááren op dit moment gewacht, krijg ik een vraag over dat kutsnoer!!!
    Allejeeses, wat is dit forum ingekakt, zeg..... Ik mis mijn broer, Schizo910, ik mis Marc_O, ik mis Hoofd, ach ik mis er zoveel. En........ ik mis Bert. Serieus, wat mis ik onze vriendelijke reus.
    En waar blijft de rest?!?!?! Ik heb die kutkoffer niet voor Jan Lul gemaakt!

GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

Betreffende jouw perfect gevormde en mooi dooraderde puddingbuks, of jouw plank?

Wat die plank aangaat, ik ben te veel geen pedalenman blijkbaar, 80% van wat er op staat heb ik nog nooit van gehoord ☺

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Betreffende jouw perfect gevormde en mooi dooraderde puddingbuks, of jouw plank?

Wat die plank aangaat, ik ben te veel geen pedalenman blijkbaar, 80% van wat er op staat heb ik nog nooit van gehoord ☺
    Mijn mijn puddingbuks is niks mis, maar ik twijfel over de compressor. Als ik 'm instel om de oneffenheden van mijn spel te verdoezelen doet ie wat ie moet doen, maar dan ben ik ook meteen mijn dynamiek kwijt. En als ik 'm subtieler afstel, zodat ik weer dynamisch kan spelen, heeft het ding weer geen enkel (of een te klein) effect op het verdoezelen van mijn oneffenheden. Een gulden middenweg lijkt er niet te zijn. Het liefst zou ik 'm vervangen door mijn Vulvasonic Zone (Z-Vex Super Hard On), maar die is dus kapot en daar baal ik gigantisch van. Beste aanschaf ooit.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

Nou is de Boss CS-3 IMHO de meest vreselijke compressor die ik ooit heb gehad. Subtiel kan ie idd niet. Bang for the buck: een 2e hands Barber Tonepress?

Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Is dat nou zo'n bouwmarkt koffertje?

Senior Member

Standaard

Héb ik eindelijk een keer iets om te laten zien, jááááren op dit moment gewacht, krijg ik een vraag over dat kutsnoer!!!
    Allejeeses, wat is dit forum ingekakt, zeg..... Ik mis mijn broer, Schizo910, ik mis Marc_O, ik mis Hoofd, ach ik mis er zoveel. En........ ik mis Bert. Serieus, wat mis ik onze vriendelijke reus.

Wij wachten in spanning op je grotere bord

Senior Member

Standaard

Ik sta nog met mijn bek vol tanden vanwege die Wampler The Pinnacle kloon... Ben blij dat je er zo blij mee bent

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten