Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 109

Discussie: PRS513, probleem?

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

het blijft een natuur product, en dan mag hij zelfs 1 ton gekost hebben, dan nog kan hout vrij spontaan beslissen om te warpen. voor zo'n prijs mag je wel verwachten dat de fabrikant achter zijn product staat en voor een passende vervanging zorgt (zoals bijvoorbeeld Huber en PRS dat doen)
    Ik heb wat oudjes in mijn collectie zitten waarvan 1 nek na een wat droge winter besloten heeft om krom te trekken, die nek heeft zich 40 jaar keurig gedragen, ik heb ook nekken die zich binnen 12 maanden na aanschaf gingen torderen dus er is niet echt een peil op te trekken, in principe bij te jong hout gebeurd dit vrij snel maar zoals gezegd het kan ook decenia later nog gebeuren
    life sucks and then you die

Standaard

Hij gaat lekker.

Vorige week met nieuwe set pickups, nieuwe electronica ( deze keer echt nieuw! ) en bijbehorende schema's opnieuw naar de PRS dealer.
    Uurtje werk, klaar. Reparateur had 'm getest en het werkte.

Thuis aangekomen, ik ga zelf uitgebreid testen.....
    Je voelt 'm al aankomen: niet in orde. Bij bepaalde standen bromt het ding als een malle, maar zodra ik mijn hand op de brug leg is het brommen weg. Zal iets met aarding te maken hebben?
    Daarnaast is de stand van de heavy humbucking, classic humbucking en single coil omgedraaid. Dus....morgen maar weer terug! De reparateur gaat zich er weer in verdiepen.

Het zou wat zijn als het na morgen toch eens in orde is....ik durf het bijna niet meer geloven.
    Laatst gewijzigd door Chieltje; 1 juli 2016 om 10:23

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht
    Hij gaat lekker.

Vorige week met nieuwe set pickups, nieuwe electronica ( deze keer echt nieuw! ) en bijbehorende schema's opnieuw naar de PRS dealer.
    Uurtje werk, klaar. Reparateur had 'm getest en het werkte.

Thuis aangekomen, ik ga zelf uitgebreid testen.....
    Je voelt 'm al aankomen: niet in orde. Bij bepaalde standen bromt het ding als een malle, maar zodra ik mijn hand op de brug leg is het brommen weg. Zal iets met aarding te maken hebben?
    Daarnaast is de stand van de heavy humbucking, classic humbucking en single coil omgedraaid. Dus....morgen maar weer terug! De reparateur gaat zich er weer in verdiepen.

Het zou wat zijn als het na morgen toch eens in orde is....ik durf het bijna niet meer geloven.
    Wat een ellende... Als t na morgen nog niet goed is, zou ik m over de toonbank trekken haha

Standaard

Misschien voor het terug meenemen eerst bij de reparateur uitproberen ?

Succes.

Senior Member

Standaard

Wat een kutverhaal. Het lijkt wel alsof je wat gitaren betreft pech aan je kont hebt hangen.
    Maar.... De aanhouder wint altijd...😉

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

dat de posities omgedraaid zijn is slordig. Dat brommen weggaat als je je hand op de brug legt (of snaren) is logisch en dat 'hoort' zo. Je kan het grotendeels wel verdoezelen maar dat is eigenlijk keurig.

Verder: wat een amateurs :P

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chieltje Bekijk bericht

Klote is dat. Heb ik ook weleens, als ik een linkshandig schema gebruikt heb 😉😉😉

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shredder Mike Bekijk bericht
    Misschien voor het terug meenemen eerst bij de reparateur uitproberen ?

Succes.
    Ga ik nu zeker doen! Blijkbaar is het nodig.
    Laatst gewijzigd door Chieltje; 4 juli 2016 om 11:31

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    dat de posities omgedraaid zijn is slordig. Dat brommen weggaat als je je hand op de brug legt (of snaren) is logisch en dat 'hoort' zo. Je kan het grotendeels wel verdoezelen maar dat is eigenlijk keurig.

Verder: wat een amateurs :P
    Huh? Hoort dat zo?
    Ik heb nog geen gitaar gehad waarbij een bepaalde stand een flinke brom maakt en stopt met mijn hand erop....voor deze reparatie had de 513 dat niet en mijn Lukes al helemaal niet....
    "Brom" is misschien een understatement...takkeherrie is een betere omschrijving.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Nee dat klopt idd niet. Maar dat je gitaar bromt als je niks van metaal aanraakt, hoort wel (had je Luke btw ook).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten