Dat hebben ze gedaan om discussies uit te lokken zoals op dit forum -) Maar inderdaad als het alfabet bij een A begint waarom dan niet de toonladder die men als uitgangspunt gebruikt
Maar dan zit je op het niveau waarom een stoel geen tafel heet.
Je kan het ook omdraaien. Waarom begint het alphabet met een A en niet met C. Die A, en B dan ook, kan je ook achter de Z kwijt. Of ergens tussen de M en N.
Je antwoord zou zijn, dan krijgen we woorden die we moeilijk kunnen uitspreken. Eigenlijk hetzelfde principe waarom een C geen kruizen en mollen heeft.
Laatst gewijzigd door Pepe; 20 juni 2016 om 14:57
Hier had uw advertentie kunnen staan
Dubbel...Dubbel...
Laatst gewijzigd door Gesualdo; 20 juni 2016 om 14:58
Alsof de muziektheorie nog niet lastig genoeg is . Ik stel voor dat Kim Wilson van zijn eigen systeem uitgaat met de A in plaats van de C
Lijkt me wel lastig wanneer je uit een standaard songbook gaat spelen
SJa...ja...
Welke noten bevat een G# majeur akkoord dan?
Normaliter is dit G# - B# - D# ofwel enharmonisch G# - C - D# waarbij de B# dus dezelfde 'pitch' heeft als C. Maar jouw B# is een halve toon lager dan C...
Dus welke noten bevat een G# majeur in jouw systeem?
Oh wacht, de G# bestaat niet eens
Nu ben ik helemaal benieuwd hoe je een G# majeur wilt spelen haha. Gewoon afschaffen?
Laatst gewijzigd door Gesualdo; 20 juni 2016 om 15:10
Je snapt het nog niet, terwijl het mij zo logisch lijkt...
Ik heb het over het anders noemen van de noten. Je noemt een C gewoon een A. Een G# in het bestaande systeem wordt dan 'gewoon' een E#, met de noten E# - A - B#. Dan klinkt ie hetzelfde als jouw G#-akkoord, maar dan met de A als eerste letter van het piano-octaaf.
Favorieten/bladwijzers